Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حبیب رضا ارزانی شامگاه شنبه در جلسه شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت کشور که در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: ستاد بزرگداشت دهه کرامت در امسال به صورت منسجم‌تر و از دو ماه قبل جلسات خود را برای برپایی جشن‌های دهه کرامت برگزار کرده و پیشنهادهای مختلف مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تشکیل جلسه شورای دهه کرامت با معاون وزیر کشور بیان داشت: معاون وزیر کشور نیز اعتقاد داشت که توجه به ایام و مناسبت‌های شادی اهل بیت (ع) به خصوص دهه کرامت یک وظیفه است و در این راستا نباید از کوششی دریغ کرد.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد سراسر کشور با بیان اینکه کارگروه‌های مختلفی در شورای بزرگداشت دهه کرامت کشور تشکیل شده است افزود: کارگروه جشن‌ها و تشکل‌های مردمی، فضای مجازی، محتوایی، اطلاع‌رسانی دانشگاهیان و کارگروه هنری از جمله آنها بوده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته نام دهه کرامت به نام «خدمت کریمانه» نام‌گذاری شده بود، ادامه داد: امسال نیز شعار «خدمت کریمانه، مهربانی به رسم اهل بیت (ع)» پیشنهاد شده که به تصویب نهایی رسیده است.

حجت‌الاسلام ارزانی افزود: مردمی بودن مراسم و فعالیت‌های دهه کرامت از اهمیت فراوانی برخوردار است و باید به این موضوع مهم توجه داشت.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: پیشنهاد می‌شود که امسال نشانه کرامت طراحی و به افراد و گروه‌هایی که فعالیت‌های خوبی در دهه کرامت داشتند اهدا شود.

کد خبر 4631325

منبع: مهر

کلیدواژه: قم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دهه کرامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۵۱۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کی‌یف مردان اوکراینی خارج نشین را به کشور باز می‌گرداند

کشور اوکراین که در حال حاضر برای جذب سربازان جدید برای شرکت در جنگ با مشکل مواجه است می‌خواهد اتباع اوکراینی و تبعیدی‌های ساکن خارج در سنین جنگ را با اتخاذ تدابیری به کشور بازگرداند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل ازروزنامه "تاگس شاو"، در حال حاضر بسیاری از اوکراینی های در سن نظامی در خارج از کشور زندگی می کنند - اکنون کی یف از آنها می خواهد که به کشورشان برگردند. وزیر امور خارجه اوکراین برای رسیدگی به این موضوع و بازگرداندن اتباع اوکراینی از خارج تدابیری را اعلام کرد.

اوکراین می خواهد به این ترتیب اطمینان حاصل کند که مردان اوکراینی در سن نظامی که در خارج از کشور زندگی می کنند، بازگردند. دیمیتروکولبا، وزیر امور خارجه اوکراین در سرویس آنلاین X نوشت: زندگی در خارج از کشور، شهروندی را از تعهدات نسبت به وطن خود معاف نمی کند. به همین دلیل است که او دستور داد اقداماتی با هدف «بازگرداندن تعادل بین مردان در سن نظامی در اوکراین و افرادی که در خارج از کشور خدمت می کنند ایجاد شود. وی تاکید کرد که وزارت خانه او به زودی جزئیات بیشتری را در این باره ارائه خواهد کرد.

به گفته کوله با، این تصمیمات مربوط به قوانینی است که بر اساس آن مردان در سن نظامی می توانند خدمات کنسولی را در مأموریت های خارج از کشور ارائه دهند. وزیر امور خارجه اوکراین نوشت: اگر این افراد فکر می‌کنند که یکی از دور در جبهه می‌جنگد و جان خود را فدای این مملکت می‌کند و دیگری در خارج از کشور نشسته است و از این کشور خدمات دریافت می‌کند، این طور نمی شود.

سایت خبری اوکراینی ZN.UA گزارشی را با استناد به سند رسمی وزارت خارجه این کشور منتشر کرد. بر این اساس، این وزارتخانه به کنسولگری های اوکراین دستور داد که از امروز فقط برای شهروندان مرد بین سنین 18 تا 60 سال، مدارک لازم برای بازگشت به اوکراین را صادر کنند. بر این اساس این مردان باید برای انجام کارهای رسمی دیگر به کشور خود بازگردند.

وزارت خارجه اوکراین البته هنوز این اطلاعات را تایید نکرده است. مقامات گذرنامه اوکراین اعلام کردند که به دلایل فنی، برخی فرآیندها در نمایندگی های دیپلماتیک خارج از کشور در حال حاضر پردازش نمی شوند. پس از مشخص شدن این مقررات ادعایی، صف های طولانی مردان در مقابل کنسولگری های اوکراین در کشورهای اصلی پناهنده در اتحادیه اروپا تشکیل شد. آنها می خواستند قبل از اجرایی شدن قانون جدید برای پاسپورت جدید اقدام کنند.

دولت اوکراین حدود دو هفته پیش هم قوانین بسیج سربازان را تشدید کرد. از جمله اینکه اجتناب کنندگان از خدمت سربازی شدیدتر مجازات می شوند و کسانی که خدمت سربازی می کنند دیرتر مرخص می شوند. پس از بیش از دو سال جنگ، اوکراین اخیراً در برابر روسیه به شدت دچار چالش شده است و ارتش در حال حاضر برای جذب سربازان جدید با مشکلات زیادی مواجه است.

همچنین با وضع حکومت نظامی، سربازان وظیفه در اوکراین از خروج از کشور با چند استثنا منع شدند. با این وجود، صدها هزار مرد اوکراینی با مدارک جعلی از مرز سبز به خارج از کشور فرار کرده اند تا از خدمت سربازی خودداری کنند. به گفته ایهور کلیمنکو، وزیر کشور اوکراین، دفتر او در حال حاضر به دنبال صدها هزار نفر است که گفته می شود پیش نویس اخطارها و احضارها را نادیده گرفته‌اند.

تحولات اوکراین| کاخ سفید: روند اوضاع به نفع کی‌یف نیستتصویب کمک 95 میلیارد دلاری برای اوکراین و اسرائیل در سنا

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رعایت عدالت و کرامت انسانی رویکرد مدیران لرستان باشد
  • کی‌یف مردان اوکراینی خارج نشین را به کشور باز می‌گرداند
  • رویکرد مردم‌محور در دستور کار نظام شورایی کشور است
  • رویکرد مردم ‎محور در دستورکار نظام شورایی کشور است
  • خدمت‌رسانی گردان نانوایان خانوک کرمان با همراهی گروه‌های خادم یاران از ۸ استان کشور در دهه کرامت
  • اجرای ۲۸۵ عنوان برنامه در دهه کرامت در استان
  • وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد
  • مبارزه با فساد شعار اساسی دولت سیزدهم است
  • مبارزه با فساد شعار اساسی دولت
  • مبارزه با فساد شعار اساسی دولت است/ توفیق دیپلماسی اقتصادی