Web Analytics Made Easy - Statcounter

قصد داریم در این مطلب شما را با زنی آشنا کنیم که نامش به خاطر پشتکار وی در تاریخ جاودان ماند.

به گزارش شریان نیوز، زندگی کردن در فضایی تاریک و بدون نور به اندازه کافی می‌تواند ترسناک باشد. حالا اگر یک سکوت ممتد و همیشگی را هم به این وضعیت اضافه کنیم، احتمالا توصیف حدودی از آن چیزی است که «هلن کلر» از ۱۸ ماهگی تا آخر عمر تجربه کرد، اما خلاف آن چیزی که به نظر می‌رسد «هلن» توانست به یکی از تاثیرگذارترین آدم‌های قرن بیستم تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سالروز درگذشت «هلن کلر» که اول ژوئن ۱۹۶۸ بوده است، بیشتر درباره او و نحوه مقابله‌اش با موانع زندگی خواهیم گفت.

نابینا و ناشنوا شدن در یک زمان!

«هلن آدامز کلر» در ۲۷ ژوئن ۱۸۸۰ میلادی در آلابامای آمریکا به دنیا آمد. دختر کوچولوی خانواده «کلر» از شش ماهگی ادای کلمات را آغاز کرد و در یک سالگی راه رفتن را یاد گرفت. تا این‌جای کار همه چیز عادی بود تا این‌که در ۱۸ ماهگی یک بیماری باعث شد شرایط کاملا عوض شود. بعد‌ها محققان از آن به عنوان مننژیت یا مخملک یاد کردند، اما هرچه که بود یک روز خانم کلر متوجه شد «هلن» کوچک هیچ واکنشی در برابر صدای زنگ شام نشان نمی‌دهد. اتفاق غیرمنتظره این بود که هلن همزمان نابینا و ناشنوا شده بود.

تاثیر شگرف یک معلم در زندگی

این شرایط باعث شد هلن زندگی دشوار و غرق در سکون و سکوتی را تا شش سالگی طی کند و توانایی برقراری ارتباط با اطرافیان خودش را نداشته باشد. تا این که آقای کلر به دلیل دوستی و آشنایی که با مخترع معروف «الکساندر گراهام بل» داشت هلن را به او نشان داد. «گراهام بل» پس از معاینه هلن، تصمیم گرفت خانم «آن سالیوان» مربی آموزشی «مدرسه نابینایان پرکینز» را برای آموزش پیش او بفرستد. وارد شدن خانم «سالیوان» به زندگی هلن چنان تاثیر شگرفی در او گذاشت که بعد‌ها درباره‌اش نوشت که زندگی واقعی او در یک روز از ماه مارس سال ۱۸۸۷ وقتی که تقریباً هفت ساله بود، با ورود معلم اش آغاز شد. «سالیوان» که خودش نابینا بود برای آموزش «هلن»، از هجی کردن روی کف دست او استفاده می‌کرد. کاری که تا مدت‌ها برای «هلن» بی‌معنی بود و صرفا خشم و پرخاش او را در پی داشت. اما خانم «سالیوان» آن‌قدر معلم با حوصله و صبوری بود که دست از تلاش برندارد و از هلن و روند کند پیشرفت اش ناامید نشود. پس از یک ماه پر از سختی، سرانجام «هلن» توانست سیستم علامت‌های دستی سالیوان را با درک لغت آب یاد بگیرد. به این صورت که «سالیوان» آب را روی دست چپ کلر ریخت و روی دست راست او کلمه آب را نوشت. این کار به هلن کمک کرد تا کاملاً متوجه ساز وکار شود. او به زودی توانست به همین روش بسیاری از اشیای اطرافش را لمس کند و به درکی از آن‌ها برسد. کم کم هلن شروع به یاد گرفتن کلمات و درس‌های بیشتری کرد و روش خانم سالیوان موثر بود.

مسیر سخت کلر برای رسیدن به موفقیت

«هلن» در ۱۴ سالگی، وارد یک مدرسه ناشنوایان در نیویورک شد. در ۱۶ سالگی به «مدرسه کمبریج بانوان جوان» در ماساچوست راه یافت و سال ۱۹۰۰ در کالج رادکلیف پذیرفته شد و چهار سال پس از آن به کمک «آنی سالیوان» که همچنان او را همراهی می‌کرد و سخنرانی‌ها را در کف دست او می‌نوشت، دانش آموخته شد. این دوران، برای کلر سخت، اما شیرین بود. کمتر کسی فکر می‌کرد او این قدر خوب بتواند تحصیلاتش را به پایان برساند. «هلن کلر» همزمان با دوران دانشگاهش، نویسندگی را آغاز کرد و تا پایان عمر علاوه بر کتاب زندگی نامه‌اش «زندگی من»، ۱۱ کتاب و مقالات بی شماری در زمینه نابینایی، ناشنوایی، مسائل اجتماعی و حقوق زنان به رشته تحریر در آورد. «هلن» در عرصه اجتماع هم فعالیت‌های متعددی داشت و در سال ۱۹۶۴، بالاترین جایزه مدنی آمریکا یعنی مدال آزادی رئیس جمهوری را کسب کرد. نقل قولی منتسب به «هلن کلر» وجود دارد که می‌گوید: «قشنگ‌ترین چیز‌های دنیا نه قابل دیدن و نه حتی قابل لمس کردن هستند بلکه باید آن‌ها را با قلب خود حس کنید». تمام زیبایی زندگی روشن کلر در همین نکته نهفته است. او با قلب پاک خود زندگی کرد، با قلب پاک خود بر جهان تاثیر گذاشت و با همان قلب پاک در ۸۸ سالگی جهان را ترک کرد.

برچسب هاموفقیتکلر

منبع: شریان

کلیدواژه: موفقیت کلر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۵۱۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم ترنس مالیک با بازی لیلا حاتمی شاید در جشنواره ونیز

با آماده نشدن فیلم «مسیر باد» ساخته کارگردان آمریکایی «ترنس مالیک» برای نمایش در جشنواره کن، پیش بینی می‌شود که نخستین نمایش جهانی این فیلم در ماه سپتامبر در جشنواره ونیز باشد.

به گزارش ایسنا، این فیلم که هم‌اکنون در مرحله تدوین به سرمی‌برد، روایتگر چند اپیزود از داستان زندگی حضرت مسیح است و «گیزا رورینگ» بازیگر مجارستانی که پیش از این در فیلم برنده اسکار «پسر سائول» بازی کرده بود در نقش حضرت عیسی، «ماتیاس اسخونارتس» بازیگر بلژیکی در نقش پیتر، «توفیق برهوم» بازیگر فلسطینی الاصل در کنار «مارک رایلنس» و «بن کینگزلی» دو بازیگر انگلیسی برنده اسکار  دیگر بازیگران این فیلم سینمایی هستند. «مایک رایلنس» در این فیلم نقش شیطان را بازی کرده است. 

لیلا حاتمی نیز در نقش مریم مجدلیه در این فیلم مقابل دوربین رفته است.

فیلم «مسیر باد» دهمین ساخته بلند سینمایی «ترنس مالیک» پس از فیلم های «زمین‌های لم یزرع» (۱۹۷۳)، «روزهای بهشت» (۱۹۷۸)، «خط باریک سرخ» (۱۹۹۸)،  «دنیای جدید» (۲۰۰۵)، «درخت زندگی» (۲۰۱۱)، «به سوی شگفتی» (۲۰۱۲)، «شوالیه جام‌ها» (۲۰۱۵)، «ترانه به ترانه» (۲۰۱۷) و «یک زندگی پنهان» (۲۰۱۸) است. 

«ترنس مالیک» با فیلم «خط باریک سرخ» نامزد جایزه اسکار بهترین کارگردانی و فیلمنامه شد و خرس طلایی بهترین فیلم جشنواره برلین را از آن خود کرد و با فیلم «درخت زندگی» نیز جایزه نخل طلایی جشنواره کن را کسب کرده است. او پیش از آن نیز با فیلم «روزهای بهشت» برنده جایزه بهترین کارگردانی کن شده بود.

«الکس بودن» تهیه‌کننده فیلم «در مسیر باد» پیش از این در مصاحبه‌ای فاش کرده بود که «ترنس مالیک» در پنج سال گذشته در حال تدوین این فیلم سینمایی بوده است و احتمالا این فیلم در پایان راه مرحله پس تولید قرار دارد.

سال گذشته، «متیو کاسوویتس» بازیگر فرانسوی که در فیلم «مسیر باد» نیز بازی کرده بود، ادعا کرد که ترنس مالیک هر روز ۵ ساعت فیلمبرداری داشته و در مجموع ۳۰۰۰ ساعت فیلمبرداری کرده است و او نمی‌داند که آیا بخشی از تدوین نهایی فیلم خواهد بود یا خیر.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: با محبوب‌ ترین زوج‌ های سینمای ایران که عشقشان به‌ یادماندنی شد آشنا شوید (+عکس) یادها و خاطره‌ها ؛ لیلا حاتمی ، لیلی رشیدی و مرضیه برومند در تلویزیون 40 سال قبل (فیلم) امیر بانو کریمی؛ فراتر از شهرت پدر و همسر و فرزند

دیگر خبرها

  • لیلا حاتمی شاید در ونیز
  • فیلم ترنس مالیک با بازی لیلا حاتمی شاید در جشنواره ونیز
  • فریاد شیران: واگذاری استقلال و پرسپولیس یک موفقیت برای دولت است
  • ما باید به دنبال پرورش نخبگان معمولی باشیم
  • در مسیر جلوگیری از مهاجرت نخبگان باید موانع قانونی را برداریم
  • دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: باید نسبت به مسئله تربیت دانشجویان دغدغه داشته باشیم/ در مسیر جلوگیری از مهاجرت نخبگان باید موانع قانونی را برداریم
  • در مسیر اسطوره‌شدن؛ فدریکو والورده به رکورد ۲۵۰ بازی برای رئال مادرید رسید + عکس
  • تحقیقات مسئله‌محور در مسیر موفقیت/ امیدها به رشد درآمدهای غیرشهریه‌ای دانشگاه آزاد آباده افزایش یافت
  • زنی که زندگی فوتبالیست مشهور ایرانی را نابود کرد
  • کوچ برگی از زندگی متفاوت عشایر+فیلم