Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، آیریس بنوم  در دیدار با رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شرق کشور در مشهد افزود: پناهندگی در دنیا بسیار پیچیده بوده و برخی کشور‌ها از جمله ایران را درگیر خود کرده است.

وی اظهار داشت: ایران رتبه دوم جهان در میزبانی از اتباع خارجی را دارد.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران در چهل سال گذشته خدمات گسترده به مهاجران ارائه کرده که جای تشکر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شرق کشور نیز گفت: حدود ۶۰۰ هزار نفر از اتباع افغانستان به صورت مجاز و غیر مجاز در استان خراسان رضوی سکونت دارند که اسامی نیمی از آن‌ها ثبت شده است.

غلامعباس ارباب خالص افزود: روزانه بیش از هزار تبعه افغانستان به صورت غیر مجاز از مرز‌های جنوب شرقی وارد کشور می‌شوند که نیمی از آن‌ها دستگیر و پس از مراحل قانونی بازگردانده می‌شوند.

وی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در چهل سال گذشته با پدیده پناهندگان خارجی مواجه بوده و در این مدت تلاش‌های بسیار برای پذیرایی از اتباع خارجی داشته به طوری که همانند شهروندان ایران از تمام خدمات رفاهی بهره‌مند بوده‌اند.

وی گفت: نوع دوستی و کمک به دیگران در نظام جمهوری اسلامی در دستور کار ماست به طوری که ایران سال‌ها پذیرای اتباع خارجی به ویژه اتباع افغانستان بوده است.

ارباب خالص افزود: برای کاهش مهاجرت افراد، جامعه بین المللی باید اقدام‌هایی انجام دهد که مهمترین آن صلح و مبارزه با تروریسم در کشور‌های درگیر از جمله افغانستان است.

وی با بیان اینکه ایران خدمات خوبی به مهاجران ارائه داده است اظهار داشت: هیات‌های بین المللی بسیار از روند زندگی اتباع خارجی در ایران دیدن کرده و از خدمات جمهوری اسلامی ایران به آنان تشکر کرده اند.

انتهای پیام/س

ایران رتبه دوم جهان در میزبانی از اتباع خارجی را دارد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت امور خارجه افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۵۱۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکر طالبان از ایران / مدتی دیگر هم صبر و حوصله داشته باشید

به گزارش خبرآنلاین عبدالمطلب حقانی سخنگوی وزارت امور مهاجرین و بازگشتگان حکومت سرپرست افغانستان روز دوشنبه ۶ فروردین، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری ایرنا در کابل، گفت: افغانستان و جمهوری اسلامی ایران علاوه بر روابط خوب دیپلماتیک و اصول بین‌المللی، دارای مشترکات فراوان دینی و فرهنگی نیز هستند، بنابراین این دو کشور مسلمان و همسایه، حقوقی نیز در برابر یمدیگر دارند.

حقانی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در چهل سال گذشته به خوبی از میلیون‌ها مهاجر افغان میزبانی کرد، اظهار داشت: ما از جمهوری اسلامی ایران می‌خواهیم که برای مدتی دیگر هم حضور مهاجرین افغان را تحمل کرده و در برابر آنها صبر و حوصله داشته باشد تا زمینه بازگشت عزت‌مندانه آنها به کشور مساعد شوند.

به نقل از ایرنا سخنگوی وزارت امور مهاجرین و بازگشتگان حکومت سرپرست افغانستان تاکید: یک بار دیگر از میزبانی خوب جمهوری اسلامی ایران از مهاجرین افغان تشکر می‌کنیم.

در سال گذشته بیش از ۱ میلیون ۵۰۰ هزار مهاجر به افغانستان بازگشتند.

سخنگوی وزارت امور مهاجرین و بازگشتگان دولت سرپرست افغانستان درباره بازگشت مهاجرین افغان در سال گذشته گفت: از ماه فروردین تا ماه اسفند سال ۱۴۰۲ بیش از ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار مهاجر افغان از کشورهای جمهوری اسلامی ایران و پاکستان به صورت داوطلبانه و اجباری به افغانستان بازگشته اند.

حقانی تصریح کرد: از یک و نیم میلیون مهاجر بازگشته، بیش از ۸۰۰ هزار نفر از جمهوری اسلامی ایران و بیش از ۷۰۰ هزار نفر به صورت اجباری از پاکستان بازگشته اند.

در بیش از چهار دهه جنگ و ناآرامی ناشی از اشغال افغانستان، میلیون‌ها افغانستانی به جمهوری اسلامی ایران و پاکستان و همچنین صدها هزار تن دیگر به کشورهای غربی مهاجرت کرده اند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888426

دیگر خبرها

  • جمهوری اسلامی ایران همیشه در کنار مردم افغانستان بوده است
  • آیا افغانستانی‌های مقیم ایران، تابعیت می‌خرند؟
  • تشکر طالبان از ایران / مدتی دیگر هم صبر و حوصله داشته باشید
  • ابتکارات اصفهان در خدمت‌رسانی به گردشگران نوروزی قابل‌ تقدیر است
  • ابتکارات اصفهان در خدمت‌رسانی به گردشگران نوروزی قابل‌تقدیر است
  • جمهوری آذربایجان آمادگی دارد تا دیپلمات‌های خود را به ایران اعزام کند
  • ایران میزبان خوبی برای مهاجرین
  • ایران چهل سال از مهاجرین افغان به خوبی میزبانی کرد
  • طالبان: ما از جمهوری اسلامی ایران می‌خواهیم که برای مدتی دیگر حضور مهاجرین افغان را تحمل بکند
  • تغییر سیاست آمریکا در برابر رژیم اسرائیل/ نقش جمهوری اسلامی ایران در ثبات منطقه قابل تقدیر است