Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدمحمدجواد ابطحی نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی، گفت: آقای زنگنه به عنوان برند کابینه آقای روحانی و کسی که می‌توانست در حل مشکلات اقتصادی یکی از خوب‌های کابینه باشد اما عملکرد ضعیفی داشته است.  

وی افزود: زنگنه علی‌رغم تمام وعده‌هایی که داده بود که می‌تواند تحریم‌ها را دور بزند و مشکلات فروش نفت را حل کند اما در حال حاضر به جایی رسیده که خودش، بخشی از مشکل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس تصریح کرد: شنیده‌ها حاکی است که آقای زنگنه بارها شفاهی و کتبی استعفا داده و به آقای رئیس جمهور هم اعلام کرده است.  

وی گفت: زنگنه در وزارت نفت نتوانسته کار خاصی انجام دهد این در حالی است که همراهی بسیار زیادی از سوی مجلس با توجه به هم‌راستا بودن تعداد زیادی از نمایندگان با وی وجود داشته است.  

ابطحی گفت: زنگنه بارها در مجلس که صوت آن موجود است گفته بود اگر اختیارات بیشتری داشتیم فلان کرده و فلان می‌کردم ولی وقتی با انتقاد نمایندگان مواجه شده و حتی خواهان استیضاح آقای زنگنه بودند امضاهای استیضاح پس گرفته شد تا زمینه اجرای وعده‌های زنگنه اجرایی شود.  

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس گفت: نمی‌خواهم آقای زنگنه را متهم کنم که وی در پازل دشمن بازی می‌کند اما وی با حساب‌های دو دوتا چهارتایی که داشت و حتی باشگاه نفت و نیرو به او خط می‌داد اما وزیر نفت دولت آقای روحانی به نتیجه نرسید.  

وی گفت : متاسفانه اطرافیان آقای زنگنه اخیرا عنوان کرده‌اند بابک زنجانی هدایت و مدیریت استیضاح آقایزنگنه را برعهده دارد در حالی که این حرف خنده‌دار بوده و پذیرفتنی نیست ضمن اینکه وقتی کسی بگوید بابک زنجانی که هم اکنون در زندان است به نمایندگان مجلس خط‌دهی کرده و آنها را مجاب به استیضاح آقای زنگنه می‌کند اتهام بزرگی به مجلس است.  

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به شکایت زنگنه وزیر نفت از ۲ نماینده مجلس گفت: شکایت آقای زنگنه علیه آقای خادمی و ابوترابی تازگی ندارد این در حالی است که آقای ابوترابی درباره وجود دستگاه‌های کارت‌خوان در دفتر آقای زنگنه مصاحبه کردند و حتی وزارت اطلاعات هم این موضوع را تایید کرده است. ضمن اینکه آقای خادمی هم مباحثی را درباره توتال و کرسنت مطرح کرده است که این موضوع هم تا حدود بسیار زیادی تایید شده و اسناد آن وجود دارد.  

ابطحی گفت: اینکه آقای زنگنه از نمایندگان مجلس شکایت کند به هیچ وجه مهم نیست اما اتهامی که اطرافیان آقای زنگنه به نمایندگان مجلس وارد کرده‌اند مبنی بر اینکه آنها از بابک زنجانی برای استیضاح وزیر نفت خط می‌گیرند بسیار خنده‌دار است.  

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس تصریح کرد:‌ زنگنه در استراتژی خود درباره نفت و گاز ایران شکست خورده است و معتقدم در حال حاضر افراد توانمندی در حوزه نفت وجود دارند که بتوانند سیاست‌های دیگری را در برابر سیاست‌های جنگی و اقتصادی آمریکا در پیش بگیرند.  

وی اظهار داشت: آقای زنگنه با سوءعملکرد خود فرصت‌سوزی کرده و حتی در نامه انتقادی ۸۰ نماینده مجلس به سران قوا این موضوع به صراحت وجود دارد که اسناد و مدارک لازم در این خصوص موجود است.  

ابطحی اظهار داشت: در شرایط فعلی که ماحصل تحمیل تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران است باید بتوانیم تحریم‌ها را تبدیل به فرصت کنیم نه اینکه عکس این موضوع اتفاق بیفتد.  

وی اظهار داشت:‌ آقای زنگنه در دوران فعالیت خود در دوران روحانی عملکرد بسیار بدی داشت و قراردادهای نفت و گاز ایران را با کشورهای همسایه و بازارهای سنتی از بین برد.  

ابطحی گفت: آقای زنگنه که از ابتدای انقلاب در پست‌های مختلف حضور داشته ‌خسته است و نیاز به استراحت دارد و این توصیه دوستانه من به او است که باید خودش از مسئولیتش کنار برود و بهتر است قبل از اینکه روحانی این کار را انجام دهد این کنار رفتن محقق شود.  

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس گفت: زنگنه تا آخر دولت دوازدهم در پست وزیر نفت دوام نخواهد آورد.  

منبع: نماینده

کلیدواژه: زنگنه نماینده وزیر نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۵۱۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر ناتوان و برکنار شده چطور استاندار مازندران می‌شود؟

عصرایران در یادداشتی نوشت: به تازگی، دولت، یوسف نوری را به عنوان استاندار جدید مازندران تعیین کرد. این در حالی است که او دقیقا یک سال قبل (فروردین ۱۴۰۲) به دلیل تقصیر وزارت آموزش و پرورش در ماجرای تاخیر پرداخت حقوق معلمان، در قالب استعفا، از سمت وزیر آموزش و پرورش برکنار شد.

تنها چند روز قبل از برکناری، مخبر معاون اول رئیس جمهوری، وزارت آموزش و پرورش را مقصر اعلام کرد تا شمارش معکوس برای پایان حضور یوسف نوری در ساختمان خیابان قرنی شروع شود و ۵ روز بعد هم خبر استعفای برکنارگونه منتشر شد. البته هیچ کدام از متن‌های استعفای یوسف نوری و موافقت رئیسی با استعفا منتشر نشدند.

تاخیر پرداخت حقوق معلمان در آخرین روز اسفند ۱۴۰۱، فاجعه تمام عیاری را رقم زد. وزارت آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه یکدیگر را متهم کردند و اختلاف به وجود آمد. در نهایت با بررسی معاون اول رئیس جمهوری به دستور رئیس جمهوری، وزارتخانه یوسف نوری، به عنوان مقصر معرفی و چند روز بعد هم طبق انتظارات از سمت خود کناره گیری کرد / کنار گذاشته شد.

ضمن اینکه سوابق یوسف نوری قبل و هنگام وزارت آموزش و پرورش نشان می‌دهد او نه در کلام و واکنش و نه در عملکرد، فرد اجرایی موفقی نیست. سپردن مسوولیت استانداری به این وزیر سابق، تنها زمینه‌ای را برای بروز اشتباهات بزرگتر فراهم می‌کند. آن هم در مازندانی که همسایه تهران است.

پس قابل پیش بینی است: یوسف نوری در مقام استاندار مازندران، با بروز سلسله اشتباهاتی، مجبور به کناره گیری یا برکنار می‌شود و دوره ماموریت خود را در ساری تکمیل نخواهد کرد.

وزیران یا براساس اختلاف نظر با رئیس جمهور یا دیگر مقامات یا فشار مجلس، برکنار یا استعفا می‌کنند یا به دلیل استیضاح موفق مجلس، مجبور به کناره گیری می‌شوند و در همه این موارد انتصاب آن‌ها به دیگر سمت‌ها از جمله مشاور و سفیر، قابل توجیه و معمول است. اما اینکه وزیری به دلیل ناتوانی عیان در اداره بدیهیات وزارتخانه تحت اداره خود، برکنار شود / استعفا دهد و سپس یک سال بعد به سمت استاندار معرفی شود از عجایب و غرایب روزگار ماست. آن هم وزارتخانه‌ای که یوسف نوری کارمند رسمی آن است و ۳۰ سال درآن سابقه دارد.

قابل توجه اینکه ۲ وزیر سابق که در دولت رئیسی به سمت استاندار منصوب شدند نتوانستند دوره خود را تکمیل کنند و به شکلی، برکنار یا کنار گذاشته شدند. صادق خلیلیان، وزیر کشاورزی دولت احمدی نژاد، در دولت رئیسی، استاندار خوزستان معرفی شد و بعد از گذشت یک سال و چند ماه کنار گذاشته شد.

حسین مدرس خیابانی قائم مقام و سرپرست وزارت صمت دولت حسن روحانی نیز در این دولت به عنوان اولین استاندار سیستان و بلوچستان معرفی شد، اما بعد از ۱۶ ماه، تغییر داده شد. او البته هم اکنون به عنوان مدیرعامل شرکت ملی مس ایران منصوب شده است.

استاندار، مسوولیت مهم و حساسی است. استاندار استانی، چون مازندران در کشوری، چون ایران، نیروی قدرتمند و شجاعی می‌طلبد که سابقه ارزشمندی از کارآمدی داشته باشد نه اینکه در نگارش رزومه شخصی خود، اسباب انبساط خاطر دیگران را فراهم کرده باشد.

نویسنده: رضا غبیشاوی

دیگر خبرها

  • وزیر ناتوان و برکنار شده چطور استاندار مازندران می‌شود؟
  • نماینده مجلس: فرونشستِ اصفهان جدی است؛ وزیر میراث فرهنگی در حال انجام چه کاری است؟
  • در دور دوم انتخابات ۴۵ نماینده راهی مجلس می‌شوند
  • خبر مهم وحیدی درباره مرحله دوم انتخابات مجلس
  • انتخاب ۴۵ نماینده در دور دوم انتخابات مجلس
  • یک نماینده مجلس: اپراتورها از جیب مردم سرقت می‌کنند!
  • نانسی پلوسی: نتانیاهو باید استعفا کند
  • نانسی پلوسی: نتانیاهو مانع صلح است و باید استعفا کند
  • رای مجلس به برخورداری سپند از امتیازات و تخفیفات صنایع دفاعی و سایر مراکز تحقیقاتی
  • بهره مندی سازمان سپند از تخفیف های صنایع نظامی