Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-19@02:57:20 GMT

مراسم ختم قرآن در حضور نیم میلیون نمازگزار

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۵۲۴۱۹

مراسم ختم قرآن در حضور نیم میلیون نمازگزار

مسئولان عربستان سعودی می گویند هر شب در مسجد النبی بیش از نیم میلیون نماز گزار برای شب ختم قرآن حضور می یابند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «عرب نیوز»، مسجد النبی آماده پذیرایی از نیم میلیون نماز گزار برای شبی است که قرائت قرآن پایان می پذیرد یا به اصطلاح قرآن ختم می شود.

قرائت و ختم قرآن در طول ماه مبارک رمضان ثواب فراوان دارد و صدها هزار مسلمان قرار است برای انجام این مهم در مسجد النبی واقع در شهر مدینه حضور داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«العسیری» ،رئیس روابط عمومی در ریاست کل امور حرمین شریفین،گفت که این مرکز همه تمهیدات لازم برای این شب را نهایی کرده است.

بیش از پنج هزار نفر برای نظامت کافی مسجد النبی و اطراف آن کار کرده اند تا این مکان را برای پذیرایی از نمازگزاران آماده کنند.

مسجد النبی دارای بیش از 16 هزار قالیچه،بیش از 300 تن آب زمزم روزانه برای بیش از 16 هزار بطری و 40 دستگاه آب سرد کن با لیوان های یک بار مصرف است.

همچنین 60 مکان آبخوری با بیش از 385 منبع آب در اطراف مسجد وجود دارد.

کارکنان مسجد النبی،بازدیدکنندگان را در داخل صحن های مسجد راهنمایی می کنند و اقدامات لازم را برای کنترل جمعیت حاضر در مسجد انجام می دهند.

العسیری گفت که چراغ ها،چترها و پنکه های آب پاش برای رفاه حال نمازگزاران تدارک دیده شده است.

همچنین تهمیدات ویژه حمل و نقل برای افراد سالخورده و معلولین در نظر گرفته شده است.

به گفته العسیری،ریاست مسجد النبی با هلال احمر همکاری دارد تا در صورت نیاز بازدیدکنندگان به بیمارستان،تجهیزات لازم برای این کار وجود داشته باشد.

پایان پیام/7

منبع: شبستان

کلیدواژه: راهپیمایی روز قدس روز قدس خبرگزاری شبستان فلسطین معامله قرن استان بوشهر قدس بیرجند نماز جمعه ختم قرآن مسجد النبی نمازگزاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۵۲۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژه نیروهای مسلح در کرمانشاه برگزار شد + تصویر

مراسم رژه نیروهای مسلح استان کرمانشاه به مناسبت روز ارتش با حضور فرماندهان نظامی و مسئولان استان کرمانشاه برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، مراسم رژه اقتدار نیروهای مسلح به مناسبت 29 فروردین سالروز تشکیل ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور استاندار کرمانشاه و فرماندهان نظامی و انتظامی استان برگزار شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سالگرد درگذشت دست‌نشان با حضور کادرفنی نساجی
  • مرگ دردناک جوان ۲۴ ساله در آب های اطراف مسجد سلیمان / جسد از آب بیرون کشیده شد
  • مراسم رژه روز ارتش با حضور رئیس‌جمهور
  • وزیر صمت وارد استان سمنان شد
  • دغدغه حضور نوجوانان و جوانان در برنامه‌های فرهنگی مسجد محور است
  • حضور متفاوت زنان پلیس در مراسم رژه ارتش | تصاویر
  • رژه نیروهای مسلح در کرمانشاه برگزار شد + تصویر
  • مراسم رژه روز ارتش با حضور رئیس جمهور و فرماندهان نیروهای مسلح
  • (عکس) حضور امین حیایی در مراسم تشییع فرهاد چیذری
  • برگزاری مراسم تکیه‌خوانی و عَلَم‌کشی در شمیران