Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضایی با اشاره به فعالیت سایت «مسجدکالا» از دو سال قبل، گفت: این سایت با محور عرضه و فروش ملزومات مسجدی و اقلام فرهنگی به صورت شبانه‌روز نه فقط به داخل کشور بلکه خارج از مرزهای ایران اسلامی، فعال است.

«امین رضایی» در گفت وگو با خبرنگار مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، با اشاره به فعالیت‌های سایت «مسجدکالا»، اظهار کرد: این پایگاه از دو سال قبل، ابتدا در قالب چند سایت که با موضوع مسجد و در سطح کشوری فعالیت می‌کردند، آغاز به کار کرد و اکنون به صورت مستقل و در قالب عرضه محصولات فرهنگی و مسجدی فعالیت اش را دنبال می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرعامل سایت «مسجدکالا» افزود: در این سایت که در واقع یک فروشگاه است، محصولات ایرانی اسلامی، ملزومات مسجدی مثل محراب و منبر، سجاده، رحل و ... ارایه می شود، همچنین تهیه هدایای ایام مناسبتی نیز بخش مهمی از فعالیت های مسجدکالا است.

 

وی با اشاره به برنامه‌های ویژه ماه رمضان سایت مسجدکالا گفت: از آنجایی که عموما برنامه‌های ماه رمضان با اهدای هدایای فرهنگی و قرآنی همراه است و از طرف دیگر در آستانه تابستان هم قرار گرفته‌ایم، که آغاز فصل نشاط و تعالی است، بروشوری از هدایا شامل بر 150 محصول متفاوت با تم فرهنگی مذهبی طراحی کرده‌ایم که افراد با مراجعه به سایت مسجدکالا و یا شبکه‌های فضای مجازی مسجدکالا قادر به تهیه آن خواهند بود.

 

رضایی تصریح کرد: در این هدایا ملزومات حجاب، قاب ‌های مذهبی، بازی‌ های ایرانی اسلامی، بازی فکری، لوازم ورزشی، لوازم دیجیتال، محصولات هنری، نوشت افزار ایرانی اسلامی و اقلام فرهنگی و قرآنی و ... وجود دارد.

 

وی در مورد گستره فعالیت‌های سایت مسجدکالا تاکید کرد: ما از خارج از کشور نیز سفارش داشته‌ایم، برای مثال دو مورد از مساجد کشور اتریش را تجهیز کردیم و آمادگی ادامه همکاری با مراکز اسلامی خارج از کشور را داریم.

 

گفتنی است، سایت مسجد کالا به صورت 24 ساعته پاسخگوی سوالات و سفارش‌های مخاطبان است. علاقمندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت مسجدکالا به نشانی www.masjedkala.ir مراجعه کنند و یا با شماره 09135527035 تماس بگیرند.

 

پایان پیام/248

منبع: شبستان

کلیدواژه: راهپیمایی روز قدس روز قدس خبرگزاری شبستان فلسطین معامله قرن استان بوشهر قدس بیرجند نماز جمعه فعالیت های مسجدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۵۲۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسروپناه: نیازمند جهش فرهنگی با مشارکت مردم هستیم

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سند برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی خوزستان در نشست شورای فرهنگ عمومی خوزستان در سه‌شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳ که در سالن جلسات استانداری برگزار شد؛ با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و مسئولان استان خوزستان رونمایی شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در این نشست از افرادی که برای تدوین سند مهندسی فرهنگی خوزستان تلاش کردند قدردانی کرد و گفت: این سند فرهنگی هدف‌مند با توجه به چالش‌های موجود تدوین شده که اقدامی ارزنده است.

وی با بیان اینکه فعالیت‌هایی که اجرا شده نیز در قالب برنامه‌های سند نقشه مهندسی فرهنگی بوده تصریح کرد: برنامه‌های این سند باید به طرح تبدیل شود تا قابلیت ارزیابی و اثرسنجی داشته باشد؛ و تعریف عامل زمان در نشان دادن میزان اثربخشی این مهم است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین بر ضرورت تبدیل شورای فرهنگ عمومی به یک قرارگاه تأکید کرد و ادامه داد: باید هماهنگی لازم برای اجرای طرح بین دستگاه‌های مختلف وجود داشته باشد و بودجه‌ای نیز تعیین شود.

خسروپناه به معرفی امسال به نام سال «جهش تولید با مشارکت مردمی» اشاره و بیان کرد: طبق بررسی‌های انجام شده حدود ۸۰ درصد فعالیت‌های اقتصادی کشور دولتی، ۱۳ درصد توسط بخش خصوصی و فقط هفت درصد با مشارکت مردمی اجرا می‌شود و باید به جایی برسیم که مشارکت مردمی در فعالیت‌های اقتصادی کشور به بالای ۴۰ درصد برسد.

وی با تأکید بر اینکه در حوزه فرهنگ نیز نیازمند جهش فرهنگی با مشارکت مردمی هستیم گفت: باید به فعالان مردمی میدان دهیم و خوزستان نیز استان زرخیزی در حوزه مشارکت‌های مردمی است.

حجت‌الاسلام و المسلمین خسروپناه به سرمایه‌گذاری ده‌ها مجموعه امنیتی خارج از کشور روی خوزستان اشاره و ابراز امیدواری کرد: فعالان مردمی در جبهه فرهنگی اجتماعی به خوبی فعالیت کنند و از تجربه آنها برای کل کشور استفاده شود؛ باید طرح‌های موفق خوزستان مدون شوند تا با کمک شورای عالی انقلاب فرهنگی در تمام کشور به اجرا برسند.

احصای چالش‌های فرهنگی خوزستان ناشی از حاشیه‌نشینی

عبدالله افرازه شهاوند، معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان نیز در این نشست بیان کرد: دغدغه‌های زیادی در خصوص تدوین برش استانی سند مهندسی فرهنگی خوزستان وجود داشت، زیرا اقدامات فرهنگی جزیره‌ای توسط دستگاه‌های مختلف انجام می‌شد ولی فقدان سند بالادستی احساس می‌شد.

افرازه شهاوند ادامه داد: شورای عالی انقلاب فرهنگی تدبیر خوبی برای برش سند مهندسی فرهنگی کشور اتخاذ کرد که در چند استان انجام و در شهریور ۱۴۰۲ پس از بررسی‌های صورت گرفته نهایی شد.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان تصریح کرد: شورای فرهنگ عمومی کشور از منابع و از ظرفیت‌های مختلف دانشگاهی، میدانی و پژوهشگاه‌ها برای تدوین این سند استفاده کرد تا به چالش‌های فرهنگی پرداخته شود.

شهاوند اظهارکرد: چالش‌های فرهنگی شهرستان‌ها مطالبه، نمونه کار‌های ۱۲ استان بررسی و از تمام دستگاه‌های فرهنگی دخیل نیز نظرخواهی شد تا هشت مسئله در سه نوبت در شورای فرهنگ عمومی استان مطرح شد.

وی ادامه داد: تغییر سبک زندگی ایرانی اسلامی، تضعیف فرهنگی عفاف و حجاب، تضعیف باور‌های دینی، تضعیف جایگاه و تاثیرگذاری مراجع فرهنگی، چالش‌های فرهنگی ناشی از حاشیه‌نشینی از جمله مسائلی هستند که در این سند متناسب با چالش‌های خوزستان احصا شدند.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان با بیان اینکه ۲۴ اقدام ملی در این راستا مناسب تشخیص داده شده و ۱۹۷ برنامه در راستای این اقدامات تعریف شدند و ۳۴۱ همکار برنامه نیز برای این موضوع در سند تعیین شدند که امیدواریم خروجی خوبی داشته باشند.

رفع خلأهای کلان فرهنگی کشور با سند مهندسی فرهنگی

مجید منادی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان نیز گفت: امروز توانستیم برش استانی سند مهندسی فرهنگی کشور را در خوزستان رونمایی کنیم تا یکی از خلأهای کلان فرهنگی کشور و استان که نبود یک نقشه راه جامع برای فعالیت‌های فرهنگی بود مرتفع شود.

منادی بیان کرد: ۱۲ استان در کشور توانستند سند فرهنگی خود را پس از پایش‌های مختلف تدوین کنند که خوزستان یکی از استان‌هاست.

وی ادامه داد: این سند یک مبنا برای فعالیت‌های فرهنگی است تا از فعالیت‌های موازی و بدون برنامه جلوگیری شود و نگاه کلان و با برنامه بلندمدت برای خوزستان اجرا شود و مسیر حرکت را ریل‌گذاری کند.

وی ابراز امیدواری کرد: همه مسوولان با اتحاد برنامه‌های این سند را اجرا کنند تا موثر واقع شوند.

محمدرضا باقری، معاون فرهنگی ستاد فرهنگی اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهارکرد: ورود به عرصه‌های اجتماعی که به فرهنگ مرتبط هستند با حفظ تمام اعضای حقوقی ثابت شورای فرهنگ عمومی و با تأکید بر مشارکت فعالان مردمی استان در دستور کار قرار گرفت تا بتواند ضمن استقلال با قرارگاه هسته فرهنگی هماهنگ باشد.

وی ادامه داد: از دولت قبل تاکنون درگیر حل و فصل اختلافات تغییر این آیین‌نامه بودیم که در نهایت انجام و دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان تقویت شد. آیین‌نامه سند شورای فرهنگی استان‌ها مربوط به سال ۸۵ بود که چهار حوزه ماموریتی به این آیین‌نامه اضافه شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • همه چیز درباره مسجدی که ۱۰۷۲ ساله شد + عکس
  • برخی مسئولان اسلامی فکر می‌کنند اما قارونی عمل می‌کنند
  • حسام الدین آشنا خطاب به زاکانی: مسجد ساختن یا مسجدی ساختن؛ کدام سخت تر است؟
  • اِسپیَ مزگتِ؛ مسجدی رها شده در جنگل‌های گیلان
  • نزدیک به ۲۳۳ میلیون دلار کالا از قم به کشور‌های مختلف جهان صادر شد
  • خسروپناه: نیازمند جهش فرهنگی با مشارکت مردم هستیم
  • سند فرهنگی خوزستان مبنایی برای فعالیت‌های فرهنگی است
  • امیدآفرینی به نسل جوان از رسالت‌های ائمه جماعات است
  • تولیت آستان قدس رضوی: حضور کمرنگ نوجوانان و جوانان در مساجد از دغدغه‌های دلسوزان کشور است
  • مساجد سنگرهای دفاع از اعتقادات دینی مردم هستند