Web Analytics Made Easy - Statcounter

رهبر حزب کارگر انگلیس اظهار نظرهای اخیر دونالد ترامپ و حمایتش از کاندیداتوری بوریس جانسون برای نخست وزیر شدن در این کشور و خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا را یک "مداخله غیر قابل قبول" در امور داخلی انگلیس دانست.

به‌ گزارش ‌ایسنا، ‌دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا اخیرا در مصاحبه‌ با نشریه انگلیسی سان که در آستانه آغاز سفر سه روزه رسمی خود به بریتانیا انجام شد با اعلام حمایت از نخست وزیر شدن بوریس جانسون، وزیر امور خارجه سابق انگلیس گفت‌: من فکر می‌کنم که بوریس جانسون در این سمت عملکرد خیلی خوبی خواهد داشت و یک نخست وزیر عالی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترامپ در اظهاراتش همچنین مدعی شد، برخی از کاندیداها برای رهبری حزب محافظه‌کار بریتانیا خواستار حمایت او از آنها شده‌اند، اما وی اعلام نکرد این افراد چه کسانی هستند و به گفته او تنها کسی که توقع این حمایت را نداشته مایکل گوو، وزیر محیط زیست دولت انگلیس بوده که از مواضع ترامپ در مورد ایران انتقاد کرده است.  

جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر انگلیس که از پذیرش دعوت برای شرکت در ضیافت رسمی دولت انگلیس به هنگام سفر رییس جمهور آمریکا به این کشور سر باز زده در این خصوص گفت‌: تلاش ترامپ برای تصمیم‌گیری درباره این که چه کسی نخست وزیر بعدی بریتانیا باشد، یک مداخله کاملا غیرقابل‌قبول در دموکراسی کشور ما محسوب می‌شود.

وی در بیانیه‌ای خاطر نشان کرد: نخست وزیر بعدی کشور ما نه توسط رییس جمهور آمریکا و نه همچنین از جانب ۱۰۰ هزار عضو حزب محافظه‌کار که نماینده همه نیستند بلکه باید از جانب همه مردم بریتانیا و در یک انتخابات سراسری تعیین شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ترزا می، نخست وزیر انگلیس بعد از این که در  سال جاری میلادی سه بار در تلاش برای تصویب کردن توافق بریگزیت پیشنهادی خود در پارلمان این کشور شکست خورد، اخیرا استعفایش را از رهبری حزب محافظه‌کار و به تبع آن نخست وزیری انگلیس برای تاریخ هفتم ژوئن به منظور هموار کردن راه برای انتخاب جانشینش اعلام کرد.

تاکنون ۱۲ نماینده پارلمان انگلیس گفته‌اند که در رقابت برای رسیدن به رهبری حزب محافظه‌کار شرکت می‌کنند.

این کاندیداها نهایتا از جانب قانونگذاران هم‌حزبی خود به دو کاندیدای نهایی تقلیل پیدا خواهند کرد و سپس مردم عادی عضو حزب محافظه‌کار انتخاب نهایی را خواهند داشت.

ترامپ در ژوئیه ۲۰۱۸ به هنگام آخرین سفرش به بریتانیا از بوریس جانسون تحسین کرد و گفت‌، از نظر او جانسون مهارت‌های لازم برای این که نخست وزیر بعدی انگلیس شود را دارد. کمی پیش از این  اظهار حمایت رییس جمهور آمریکا، جانسون در اعتراض به عملکرد ترزا می در به نتیجه‌ رساندن بریگزیت استعفا کرده بود.

جانسون پیش از این گفته بود حاضر است بریتانیا را بدون یک توافق در تاریخ ۳۱ اکتبر از اتحادیه اروپا خارج کند و تاکنون درباره حمایت‌های اخیر ترامپ از خود اظهار نظری نکرده است.

جرمی کوربین به نوبه خود متهم شده است که مواضع حزبش در قبال بریگزیت را با عدم اعلام حمایت صریح از برگزاری یک همه‌پرسی دوم بریگزیت شفاف‌سازی نمی‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انگليس جرمی کوربین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۵۲۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی شهباز شریف از رهبر انقلاب درباره حمایت از کشمیر

نخست‌وزیر پاکستان از رهبر معظم انقلاب برای حمایت ایشان از مردم کشمیر قدردانی کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، شهباز شریف نخست‌وزیر پاکستان در نشست خبری با آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهور کشورمان که هم‌اکنون در سفر به این کشور به سر می‌برد، طی سخنانی بیان کرد: ما مقامات ایران و پاکستان درخصوص وضعیت مردم‌کشی در غزه گفت‌وگو کردیم و این عمل اسرائیل را محکوم می‌کنیم.

رئیسی: روابط ایران و پاکستان را در همه سطوح ارتقا می‌دهیم وی افزود: ما از کشورهای جهان می‌خواهیم این عمل نظامی اسرائیل را به پایان برسانند و یک راه‌حل عادلانه درخصوص مسئله فلسطین لازم است. پاکستان درخصوص تشکیل یک ریاست آزاد فلسطینی با ایران همکاری می‌کند تا قدس پایتخت فلسطین شود.

نخست‌وزیر پاکستان هم‌چنین گفت: من از رهبر ایران تشکر می‌کنم که پشتیبانی از مردم کشمیر دارند و حق آزادی‌خواهی ایشان را در نظر داشتند.

خبر تکمیل می‌شود...

دیگر خبرها

  • انتقاد شورای اروپایی و سازمان ملل از قانون ضد مهاجرتی انگلیس
  • انگلیس هزینه‌های دفاعی را به ۲.۵ درصد افزایش می‌دهد
  • نخست وزیر انگلیس: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد
  • سوناک: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد
  • سوناک: پیروزی پوتین به قیمت امنیت تمام اروپا تمام می شود
  • وعده انگلیس برای ارائه بزرگترین بسته کمکی به اوکراین
  • تاکید انگلیس بر حمایت از اردن
  • قدردانی شهباز شریف از رهبر انقلاب درباره حمایت از کشمیر
  • فیلم| قدرانی نخست وزیر پاکستان از رهبر انقلاب برای حمایت از مردم کشمیر
  • صهیونیست‌ها ادعای نتانیاهو در مورد پیروزی را باور ندارند