Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-19@03:15:05 GMT

مدارسی که مورد تأیید اداره کل نوسازی نیست

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۵۲۵۴۷

مدارسی که مورد تأیید اداره کل نوسازی نیست

۹۰ درصد از مدارس غیردولتی خراسان شمالی در ساختمان هائی با کاربری مسکونی تشکیل شده‌ که بخش بسیار بزرگی از آنها به لحاظ استاندارد، مورد تأیید اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس نیست. گروه ایران زمین ساخت و ساز مدارس غیردولتی با تسهیلات بانکی

«مسعود عزیزی»، رئیس اداره مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی با بیان اینکه با حمایت استاندار و تاکید وی، قرار است ساخت و ساز مدارس غیردولتی مورد توجه قرار گرفته و برای آن تسهیلات بانکی در اختیار قرار گیرد، افزود: مقرر شده برای تأمین زمین مورد نیاز ساخت مدارس، لکه های آموزشی مناطق مختلف شهر شناسایی و واگذاری زمین به متقاضیان روان سازی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی اظهار داشت: امسال با اجرایی شدن آئین نامه نوسازی برای مدارس غیردولتی، بسیاری از مؤسسان این مدارس با مشکل روبه رو خواهند شد زیرا بسیاری از فضاها، مورد تایید نوسازی قرار نمی‌گیرد.

عزیزی گفت: فضای بسیاری از مدارس در منازل است و بر اساس این آئین نامه، فضاهایی که پیش از سال ۸۵ پایان کار گرفته، مورد تأیید نوسازی مدارس نیست و علاوه بر آن، آئین نامه الزام داشته که سامانه گرمایشی در مدارس هوشمند، بخاری هرمتیک و یا پکیچ باشد.

وی با بیان اینکه مؤسسان مدارس غیردولتی باید شرایط آئین نامه را فراهم کنند در غیر این صورت به تعطیلی کشیده می شود، افزود: اکنون ۱۰ درصد از مدارس دارای شرایط آئین نامه است و پیش بینی می شود، تا مهر امسال ۱۵ درصد دیگر به این رقم افزوده شود. از طرفی بانک‌های استان هم تاکنون همکاری مناسبی برای پرداخت تسهیلات به مدارس غیردولتی نداشته و به قانون در این زمینه خوب عمل نکرده اند. مؤسسان مدارس غیردولتی استان تاکنون نتوانسته اند از تسهیلاتی که قانون، پرداخت آن را بر بانک‌ها تکلیف کرده، بهره مند شوند.

وی افزود: براساس قانون تأسیس واداره مدارس ومراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی، بانک‌ها موظفند با معرفی وزارت آموزش و پرورش از ۳۵ درصد تا۵۰ درصد نیازمالی مؤسسان مدارس ومراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی را که از کارکنان دولت و دارای سابقه آموزشی هستند، برای تهیه و یا توسعه فضای آموزشی و پرورشی و تأمین تجهیزات و امکانات مورد نیاز به صورت قرض الحسنه و برای سایر اشخاص از دیگر منابع اعتبارات بانکی تأمین کنند. این اقدام تا کنون در استان انجام نشده البته تنها یک متقاضی، با معرفی به وزارت آموزش و پرورش توانسته برای ساخت و ساز مدرسه در «تخته ارکان» بجنورد از تسهیلات بهره مند شود.

بیشتر بخوانید

شهریه مدارس غیردولتی تقریبا مانند سال گذشته است - ایران آنلاین

اعلام حداکثر شهریه مدارس غیردولتی در مقاطع مختلف تحصیلی - ایران آنلاین

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۵۲۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین طرح مدرسه مجازی بزرگسالان برای کاهش تنوع مدارس

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد محمودزاده در جمع رؤسای ادارات مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی گفت: در سازمان مدارس غیردولتی ما برنامه‌هایی در سه حوزه قانونگذاری، مدیریتی-سیاستگذاری و برنامه‌های مشترک با سایر معاونت‌ها را دنبال کردیم.

وی در ادامه اظهار کرد: در این قالب‌ها، کار مهم در حوزه قانون‌گذاری، بازنگری قانون تأسیس مدارس و مراکز غیردولتی بود. این کار را پس از ۱۸ ماه به نتیجه رساندیم، ۱۶ ماده آن تغییر پیدا کرد و ابلاغ شده است.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با بیان این که حمایت از معلمان، حمایت از مؤسسان را تثبیت و موضوع نظارت را در این قانون، جدی‌تر مطرح کردیم، افزود: در کنار این موضوع، بحث استقرار را نیز پیگیری کردیم و به نتیجه رساندیم. موضوع مدارس استیجاری و احداثی سروسامان پیدا کرد تا دیگر مشکلی پیش نیاید.

محمودزاده با بیان اینکه بررسی و بازنگری آئین‌نامه‌های مربوط به شوراهای عالی آموزش و پرورش استان‌ها برای احیای برخی از ظرفیت‌ها یکی از کارهای مهمی است که امسال دنبال خواهد شد، گفت: چندین برنامه را هم با قرارگاه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین در دست اجرا داریم که در اختیار استان‌ها قرار خواهد گرفت و امیدواریم به خوبی اجرا شود.

وی همچنین از بررسی طرح مدرسه مجازی بزرگسالان خبر داد و گفت: مصوبه این موضوع را سال گذشته دریافت کردیم و به دنبال این هستیم تا تنوع مدارس را کاهش دهیم و در داخل مدرسه مجازی تجمیع کنیم. طرح این کار به شورای عالی آموزش و پرورش ارجاع داده شده است و به زودی نهایی خواهد شد.

محمودزاده با بیان اینکه مبنای صدور مجوز در سازمان مدارس غیردولتی، قانون است، گفت: فعالیت مراکز آزمون‌ها در کشور باید در چارچوب مجوز و مقررات باشد، فعالیت مراکز فاقد مجوز ممنوع است و اگر مشاهده کردید، آن را تعطیل کنید.

معاون وزیر آموزش و پرورش از استان‌ها خواست تا هوش مصنوعی را در مدارس غیردولتی با مفهوم درست شروع کنند، افزود: در این زمینه در مرکز اقداماتی در حال انجام است ولی شما نیز باید این کار را در استان‌ها شروع کنید.

وی همچنین بر اجرای نظام دوری در مدارس غیردولتی، جذب مربی بهداشت، اجرای جدی برنامه‌های پرورشی، استمرار کیفی و جدی طرح‌هایی از قبیل آوای آسمانی، چفیه‌های بهشتی و طرح ولایت تاکید کرد و گفت: شما باید تمهیدات لازم برای ایجاد نمازخانه در مدارس فراهم کنید.

کد خبر 6081812 فائزه نجارزادگان

دیگر خبرها

  • رویکرد نوسازی مدارس تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است
  • قانون اصلاح قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی منتشر شد
  • ایجاد مدرسه مجازی بزرگسالان برای کاهش تنوع مدارس
  • تدوین طرح مدرسه مجازی بزرگسالان برای کاهش تنوع مدارس
  • آیین‌نامه‌های شورا‌های عالی آموزش و پرورش استان‌ها بازنگری می‌شوند
  • کسری ۳۳۱ هزار متر مربعی فضای آموزشی در کردستان
  • ساخت ۳۴۴ مدرسه در سیستان و بلوچستان
  • کنایه نوری قزلجه به رئیسی؛ دعا کنیم این دولت همچنان باشد، تا قیمت ارز بالاتر نرود!
  • فقط زالوی طبی عرضه شده در داروخانه ها مورد تأیید است
  • ۸ هزار خودروی وارداتی تحویل مردم شد/ ثبت سفارش ۱۳۳ هزار خودرو