Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارشگروه شهروند خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، فاضلاب منطقه حصیرآباد در شهر اهواز استان خوزستان به علت نداتشتن شبکه آب و فاضلاب در خیابان جاری شده و محیط زیست این منطقه را آلوده کرده است.

منبع: شهروندخبرنگار - خوزستان (اهواز)

 

 

بیشتر بخوانید: خیابانی غرق در فاضلاب! + تصاویر

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مشکلات مردم محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۵۳۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۰ درصدی حیوان‌گزیدگی در استان خوزستان

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، از افزایش ۳۰ درصدی حیوان گزیدگی در استان خوزستان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، پژمان بختیاری‌نیا امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش30درصدی حیوان گزیدگی در استان خوزستان اظهار داشت: 12 هزار و 468مورد حیوان‌گزیدگی در 23 شهرستان زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در سال گذشته رخ داد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن30 درصد افزایش داشته است.

وی در ادامه افزود: بیش‌ترین موارد از حیوان‌گزیدگی‌ها، گازگرفتگی سگ است که در این باره تعداد 10 هزار و 72 مورد کل موارد سگ‌گزیدگی بوده که 2 هزار و 390 مورد از این تعداد مربوط به گزش سگ‌های بلاصاحب بوده است.

بختیاری‌نیا گفت: همه موارد حیوان‌گزیدگی به عنوان مورد مشکوک به هاری در نظر گرفته می‌شود و اقدامات سرم‌تراپی و واکسیناسیون برای آن‌ها انجام می‌شود.

وی با اشاره به کشنده بودن صدردصد عفونت هاری گفت: هاری یک نوع عفونت ویروسی دستگاه اعصاب مرکزی و قابل انتقال بین حیوان و انسان است و معمولا به دلیل گزش، خراش و حتی لیسیدن حیوانات از جمله سگ و گربه به انسان منتقل می‌شود و در صورت بروز علائم بیماری در انسان، متاسفانه همیشه صددرصد کشنده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: با وجود میزان بالای کشندگی این بیماری، در صورت انجام مراحل پیشگیری مانند شست‌وشوی صحیح محل گزش با آب و صابون و تزریق سرم و واکسیناسیون به موقع و کامل، می‌توان از ابتلا به هاری پیشگیری کرد.

بختیاری نیا با اشاره به مسول کنترل سگ‌های بلاصاحب گفت: بر‌اساس دستورالعمل کنترل جمعیت سگ‌های بلاصاحب مصوب سال 1387 و متعاقبا ویرایش آن در سال 1401 (استفاده‌ از روش زنده‌گیری)، تهیه‌شده در سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور، شهرداری‌ها در مناطق شهری و دهیاری‌ها در مناطق روستایی مسئول کنترل جمعیت سگ‌های بلاصاحب هستند و ریاست کمیته کنترل سگ‌های بلاصاحب در سطح شهرستان‌ها با فرماندار بوده و دبیر جلسه، شهرداری همان شهرستان است.

وی در ادامه گفت: با توجه به اینکه اجرای این دستورالعمل مستلزم احداث واحد یا مرکز موقت نگهداری سگ‌های زنده‌گیری (سایت زنده‌گیری) است، استانداری خوزستان تعدادی از شهرداری‌ها را به عنوان قطب خدمات‌دهی در سطح استان معین کرد که برخی از شهرداری‌ها، نسبت به انجام تعهدات محوله اقدام کرده‌اند.

وی بیان کرد: طبق آمار دریافتی از شهرستان‌ها سال گذشته در مجموع 13 هزار و 653 قلاده سگ زنده‌گیری شدند. با وجود اقدامات انجام‌شده باید بقیه سایت‌های زنده‌گیری به وسیله شهرداری‌ها مربوطه احداث و عملیات زنده‌گیری تقویت شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به برخی دیگر از علل نامطلوب بودن وضعیت کنترل جمعیت سگ‌های بلاصاحب گفت: عدم آگاهی عموم مردم از عواقب ناشی از غذادهی و نگهداری از حیوانات بلاصاحب یکی از علل نامطلوب بودن وضعیت کنترل جمعیت سگ‌های بلاصاحب است؛ این این عدم آگاهی ضمن دخالت در حیات وحش، منجر به ایجاد خطر برای افراد ناآگاه و اطرافیان آن‌ها می‌شود به نحوی که با یک گزش ساده یا تماس ساده، انسان می‌تواند به بیماری‌های مشترک انسان و حیوان مبتلا شود.

وی افزود: مدیریت نامطلوب پسماند و نخاله‌های ساختمانی نیز موجب جلب حیوانات بلاصاحب به محل‌های دپوی زباله می‌شود. رهاسازی نخاله‌های ساختمانی در کنار جوامع انسانی یا عدم جمع‌آوری و دفع بهداشتی پسماند موجب جلب، تغذیه و لانه‌گزینی حیوانات بلاصاحب و موذی مبتلا به بیماری‌ها خطرناک مانند هاری می‌شود.

انتهای پیام/735/.

دیگر خبرها

  • آتشفشانی در قطب جنوب که «طلا» از آن فوران می‌کند
  •  روال عادی پروازها در فرودگاه بین المللی اهواز
  • ورود سامانه بارشی ‌به‌ خوزستان از امروز
  • هوای اهواز و هندیجان ناسالم برای گروه‌های حساس
  • افزایش ۳۰ درصدی حیوان‌گزیدگی در استان خوزستان
  • لغو تمامی پرواز‌های ورودی و خروجی فرودگاه اهواز تا فردا ۶ صبح
  • اجرای بیش از یک میلیون و ۹۰۰ هزار متر مربع آسفالت در اهواز
  • اجرای بیش از ۱ میلیون و ۹۰۰ هزار مترمربع آسفالت در اهواز
  • پیش‌بینی وزش باد در برخی مناطق خوزستان
  • هوای دو شهر خوزستان در وضعیت «پاک»