Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@23:34:45 GMT

شیعه و سنی بر سر سفره مهربانی خدا

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۵۳۷۷۲

شیعه و سنی بر سر سفره مهربانی خدا

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، هر ساله در این شب‌ها مهمانان زیادی از مناطق مختلف استان گلستان اعم از شیعه و سنی بر سر یک سفره در کنار هم روزه شان را باز می‌کنند.
کمی مانده بود تا اذان مغرب به آستان مقدس یحیی بن زید رسیدیم، افراد زیادی آمده بودند تا در لحظات ارزشمند افطار در کنار هم باشند در ابتدای ورودشان با سلامی بر امام زاده یحیی بن زید ادای احترامی می‌کردند و داخل می‌شدند، برخی به همراهشان افطاری ساده‌ای آورده بودند تا بر سر سفره بگذارند و در ثواب افطاری مهمانان خدا سهیم شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
بعد از ورود و زیارت از امام زاده به کنار خانم‌هایی رفتم که مشغول تدارکات افطاری بودند مشغول بسته بندی نان، پنیر، سبزی و آماده کردن افطاری بودند یکی از خانم‌های اهل سنت می‌گفت هر شب به اینجا می‌آیم تا برای پهن کردن این سفره بزرگ افطاری گوشه‌ای از کار را بگیرم.
یکی دیگر از خانم‌ها گفت: ما سالهاست که خواهران اهل سنت را می‌شناسیم و همسایه هستیم هر روز کمی مانده به افطار با هم به اینجا می‌آییم تا برای تدارکات افطاری کمک کنیم.  
عده‌ای از آقایان هم در حیاط امام زاده مشغول پهن کردن فرش‌ها و آماده کردن حیاط برای تدارکات افطاری بودند.
سفره‌ای بزرگ، اما ساده برای سه هزار نفر
در میان هزینه‌های زندگی، سادگی این سفره‌های افطاری، با میزبانی بیش از ۳ هزار نفر در هر شب، راه حلی برای در کنار هم بودن است.
لحظه افطار هم فرا رسید و همه کنار هم بر سر سفره افطار دست به دعا گشودند و روزه شان را باز کردند.
به کنار خانواده‌ای رفتم تا احساس و دعایشان را در این مهمانی ۳ هزار نفری برایم بگویند، مادر خانواده در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، گفت: احساس بسیار خوبی است سعی می‌کنم که هر شب بیایم.  
وی گفت: سعی می‌کنم در خانه ام افطاری ساده‌ای درست کنم و به اینجا بیاورم تا برادران و خواهران همه کنار هم باشیم.
همسر خانواده می‌گفت: در این شب دعا می‌کنم برای عاقبت به خیری همه جوان‌ها و شفای همه بیمارانی که در بستر هستند.
با یکی از جوانان مداح صحبت کردم وی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، گفت: در این شب‌ها از خداوند می‌خواهم که کمک کند به پیشرفت کشورمان و امیدواریم که شرایط اقتصادی جامعه نیز بهتر شود.  
سفره برادری
با یکی از برادران اهل سنت صحبت کردم وی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،گفت:همه مومنان جهان با هم برادر و برابر هستند ما سالهاست در شهرستان گنبدکاووس در کنار برادران شیعه خود زندگی می‌کنیم، در مراسمات غم و شادی در کنار هم هستیم و به وحدتی که بین ماست افتخار می‌کنیم.  
حجت الاسلام والمسلمین آلوستانی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، گفت: دین اسلام دین محبت و دوستی است و از هر گونه خشونتی به دور است، در برنامه‌های مختلفی که در این ایام در این امام زاده برگزار شد چیزی که برایم مثل همیشه قابل تحسین بود وحدت، دوستی و درکنار هم بودن برادران و خواهران شیعه و اهل سنت است.  
دوستی و محبت، برکت وصف نشدنی این سفره‌های افطاری است، این گنجینه‌ای که به دست آمده به راحتی از دست نمی‌رود چرا که شیعه و سنی پای سفره محبت پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) نشسته ایم.

گزارش از فاطمه حبیبی
انتهای پیام / اس

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رمضان اوقات شرعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۵۳۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) عمارت انگورستان ملک

گذشت زمان قسمت‌های مختلف آن تخریب کرده و بخش‌هایی از آن نیز در سال ۱۳۳۳ هجری شمسی در تعریض خیابان ملک از بین رفته است.

این باغ انگور که در اصفهان قرار دارد در زمان حکومت نادرشاه به‌عنوان مالیات از مردم گرفته شده و در دوره ناصرالدین شاه قاجار به تملک مسئول امور مالی حکومت وقت اصفهان، یعنی پدر حاج محمد ابراهیم ملک‌التجار درآمده است.

حاج محمد ابراهیم خان بعد‌ها بنای خانه‌ی انگورستان را برای برگزاری مراسم عزاداری و تعزیه در باغ بنا کرد. قسمت‌های باقی‌مانده از بنا که استاد حسین‌چی معمار سازنده آن بوده است در شمال یک حیاط وسیع قرار دارد و حیاطی مرکزی و یک سفره‌خانه دارد، تمام سمت جنوبی حیاط را سفره‌خانه تشکیل می‌دهد که به وسیله یک ارسی وسیع به آن مشرف می‌شود.

فضای سفره‌خانه از سوی دیگر توسط یک ارسی هفت دهنه به حیاط جنوبی بنا راه می‌یابد. این مجموعه دو طبقه ارتفاعی دارد و بعد‌ها نیز حیاط مرکزی با سقفی به همین ارتفاع پوشیده شده است.

با باز شدن ارسی‌های سفره‌خانه، فضای یکپارچه‌ای شامل سفره‌خانه و حیاط سرپوشیده به‌دست می‌آید. در گذشته، از پشت بام حیاط و فضا‌های سه جبهه‌ی دیگر آن برای اجرای مراسم تعزیه استفاده می‌شد.

دیگر خبرها

  • (تصاویر) عمارت انگورستان ملک
  • ضرورت جریان شناسی تحریف تاریخ ایران
  • تداوم پنجشنبه‌های مهربانی با کمک یکی از کارمندان زندان یزد
  • «فاطمه» اسم رمز صبوری در غزه؛ وقتی مقاومت شیعه و سنی را همدل کرد
  • پروژه جعل تاریخ شیعه
  • شهدا مایه افتخار سیستان و بلوچستان هستند
  • توسعه بدون وحدت بین مسئولان و مردم امکان‌پذیر نیست
  • وحدت در بین مردم شیعه و سنی گلستان مثال زدنی است
  • معرفی نامزدهای دومین جشنواره «عروسک‌خونه»
  • برنج خارجی هم کم کم از سفره مردم پر می‌کشد