Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های برنا؛ به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهدی عبوری، معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی در مراسم معارفه مدیرکل جدید راه و شهرسازی استان سمنان با اشاره به طرح‌های بازآفرینی شهری و اقدام ملی به عنوان دو طرح مهم در حوزه مسکن، اظهار کرد: طرح بازآفرینی شهری می‌تواند موجب رونق ساخت و ساز در بافت فرسوده شهرهای تاریخی همچون سمنان شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: منابع مالی خوبی برای این طرح پیش‌بینی شده و بخشی از اعتبارات تخصیصی به طرح بازآفرینی شهری امسال به استان‌ها ابلاغ شد. با این حال متاسفانه به دلیل عدم اشراف به طرح بازآفرینی این اعتبارات صرف کارهای دیگری از جمله آسفالت خیابان‌ها و معابر شد که این رویه همخوانی با طرح بازآفرینی ندارد. در همین خصوص از ادارات کل راه و شهرسازی استان ها این انتظار وجود دارد که طرح بازآفرینی شهری را به ویژه دنبال کنند.

معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به سیاست های این وزارتخانه در حوزه مسکن تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی در حوزه مسکن که از دغدغه‌های جدی مردم است برنامه‌های متنوعی برای سال ۹۸ دارد که با اجرای آنها به دنبال این است که حسب تاکیدات رهبری انقلاب، رونق را به این بخش مهم بازگرداند.

عبوری از برنامه‌ریزی برای تعیین‌تکلیف باقیمانده واحدهای مسکن مهر خبر داد و افزود: در همین راستا امسال ۵۰۰ هزار واحد مسکن مهر کشور تعیین‌ تکلیف و تکمیل می‌شوند و تلاش می‌کنیم پرونده مسکن مهر را تا پایان سال ببندیم.

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی طرح اقدام ملی در حوزه مسکن گفت: در قالب این طرح قرار است که امسال بیش از ۴۰۰ هزار واحد مسکونی احداث و تحویل شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه طرح اقدام ملی می‌تواند به خانه‌دار شدن اقشار متوسط و کم‌درآمد کمک کند افزود: طرح بازآفرینی شهری نیز می‌تواند در مناطق و بافت‌های فرسوده به رونق بازار مسکن کمک شایانی کند.

عبوری با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی به عنوان یکی از بزرگ‌ترین وزارتخانه‌ها در برخی استان‌ها ۱۰ مدیرکل در حوزه راه و شهرسازی دارد و این موضوع گستردگی مسئولیت را بیش‌تر می‌کند، تصریح کرد: ایجاد رونق در ساخت و ساز یکی از اهداف اساسی وزارتخانه در سال‌جاری است و برای تحقق این مهم باید ادارات راه و شهرسازی، شهرداری‌ها، نظام مهندسی و سازمان‌های مردم‌نهادی همچون انبوه‌سازان دست به دست همدیگر داده و در تعامل با هم بستر را برای بازگشت رونق به این بخش فراهم کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی خواستار کمک نمایندگان مجلس به دستگاه‌های زیربنایی همچون راه و شهرسازی شد و گفت: این وزارتخانه برای توفیق در ماموریت‌های خود در این شرایط نیازمند همراهی ویژه نمایندگان است.

وی با بیان اینکه سیل‌های امسال خسارات زیادی به زیرساخت‌های این وزارتخانه وارد کرد افزود: در جریان سیل‌های امسال ۱۴ هزار کیلومتر از راه‌های کشور آسیب دید.

عبوری از آسیب به ۷هزار دهنه از پل‌های کشور در بارش‌های سیل‌آسای امسال خبر داد و افزود: زیرساخت‌های ما در جریان این بارش‌ها بیش از چهار هزار میلیارد تومان آسیب‌دیده است.

وی به وقوع سیل در استان سمنان در روزهای اخیر اشاره و اظهار کرد: باید با ابزار و امکانات موجود به جنگ سیل رفت؛ البته بخشی از تغییر کاربری‌ها یا دست‌اندازی به مسیر رودخانه یا تغییر در مسیل‌های سیلابی باعث به وجود آمدن سیلاب‌ها شده است؛ اما انتظار داریم به امور زیربنایی توجه شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در حوزه ریلی نیز در استان سمنان پروژه‌هایی در دست اقدام است، افزود: در حوزه جاده و زیرساخت نیز پروژه‌هایی در کنار آزادراه «حرم تا حرم» مطرح است که سعی می‌شود با برنامه زمان‌بندی‌ شده و اختصاص اعتبار این پروژه‌ها به سرانجام برسد.

عبوری بیان کرد: در حوزه حمل و نقل هوایی در سفر استانی رئیس‌جمهور و هیأت دولت برای هر دو فرودگاه پیش‌بینی اعتبار خوبی در عرصه بین‌المللی شدن و جابه‌جایی مسافر مصوب شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در آیین تکریم و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان، حسین دهقان به‌عنوان مدیرکل جدید معارفه و از خدمات سیدکمال‌الدین میرجعفریان تجلیل شد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان سمنان جاده ساخت و ساز مسکن وزیر راه و شهرسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۵۳۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۲ میلیون و ۵۱۸ هزار واحد مسکونی آغاز شد

دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی گفت: از تامین ۴ میلیون واحد مسکن هدف گذاری شده، عملیات اجرایی ساخت ۲ میلیون و ۵۱۸ هزار واحد آغاز شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، روح‌الله اکبری در حاشیه مراسم آغاز عملیات آماده سازی سایت 205 هکتاری سمنان که امروز پنجشنبه 30 فروردین و همزمان با سفر رئیس جمهوری به این استان برگزار شد، در جمع خبرنگاران بیان کرد: عملیات ساخت 2 میلیون و 518 هزار واحد مسکونی در کشور آغاز شده و در مراحل مختلف ساخت قرار دارد که 500 هزار واحد آن تحویل متقاضیان شده است.

وی با بیان اینکه این طرح ها در قالب مسکن شهری و روستایی است، افزود: بخشی از طرح‌های نهضت ملی مسکن که حدود 200 هزار واحد را شامل می شود در حوزه شهری به صورت خودمالکی و با حمایت دولت در دست احداث است.

دستیار ویژه وزیر راه و شهر سازی با اشاره به اینکه 260 هزار واحد مسکونی نیز در بافت فرسوده در دست احداث است، گفت: بخشی دیگر تعهد دولت، در حوزه بهسازی و نوسازی روستایی قرار دارد که تا کنون عملیات احداث 490 هزار واحد مسکونی آغاز شده است.

وی با بیان اینکه برای واگذاری اراضی به منظور ساخت مسکن در روستاها تا کنون 400 هزار قطعه زمین شناسایی شده، اظهار کرد: از این تعداد 80 هزار قطعه واگذاری به متقاضیان انجام شده است.

دستیار ویژه وزیر راه و شهر سازی گفت: عملیات ساخت در حوزه شهری در اراضی دولتی با اجاره 99 ساله به متقاضیان عرضه می شود که 400 هزار قطعه زمین در قالب گروه ساخت، ساخت انفرادی و طرح جوانی جمعیت به متقاضیان تحویل داده شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ساخت ۲ میلیون و ۵۱۸ هزار واحد مسکونی آغاز شد
  • روند ایمن‌سازی قلمرو یوزپلنگ آسیایی لاک‌پشتی نیست
  • آغاز آماده سازی زمین های نهضت ملی مسکن در سمنان
  • شمار واحدهای نهضت مسکن ملی از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار گذشت
  • سهم یک چهارمی ساخت خانه‌های روستایی در طرح نهضت ملی مسکن مازندران
  • عملیات اجرایی آماده سازی معابر نهضت ملی مسکن گرمسار آغاز شد
  • انجام همه اقدامات اداری برای تامین مسکن خبرنگاران استان اصفهان
  • بیش از ۲ میلیون خانه در حال ساخت است
  • ۲ میلیون و ۵۱۸ هزار خانه در حال ساخت است
  • ادامه رایزنی اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با نیرو‌های مسلح برای ساخت واحد‌های طرح نهضت ملی مسکن