Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@22:23:17 GMT

«کتاب جامع تصویرسازی مد و لباس» منتشر شد

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۵۴۴۰۷

«کتاب جامع تصویرسازی مد و لباس» منتشر شد

مریم سادات سیدی به خبرنگار مهر گفت: نویسنده در «کتاب جامع تصویر سازی مد و لباس» به صورت تخصصی مباحث مرتبط با تصویرسازی فشن را از ساده‌ترین مبحثش که طراحی اندام است تا طراحی لباس مردانه، طراحی لباس کودک، تکنیک‌های رنگ آمیزی پیشرفته و… را آموزش می‌دهد.

وی افزود: بینا آبلینگ یکی از مهم‌ترین چهره‌های مد و هنر است و در دانشگاه سانتافه در آمریکا تدریس می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کتاب‌های دیگری از او نیز به فارسی ترجمه شده است.

سیدی ادامه داد: متأسفانه متون مرتبط با رشته طراحی لباس و پارچه در ایران اندک است. بجز انتشارات جمال هنر ناشران دیگری نیز به انتشار این کتاب‌ها اقدام می‌کنند، اما به طور کل ما صرفاً در یک دهه اخیر با رشته طراحی لباس آشنا شدیم و هنوز بسیاری از مشاغل این رشته در ایران تعریف نشده‌اند. به همین دلیل هم کتاب‌های منتشر شده در این حوزه بیشتر ترجمه است تا تألیف.

این مترجم درباره فصل‌های مختلف کتاب نیز چنین گفت: کتاب هفت فصل دارد؛ فصل اول و دوم، درباره اصول ابتدایی طراحی اندام به همراه مانکن‌های اغراق شده است. فصل سوم، طراحی مانکن، با چیدمان جدید، تجربه کلاسی شما را با آنالیز دقیق‌تری از اندام و ژست‌های جدید ارائه می‌کند. فصل مربوط به طراحی صورت شامل روش‌های دقیق طراحی صورت و تصاویری از نمایش‌های زنده لباس برای تمرین تصویرسازی است. فصل جزئیات لباس تمامی تکنیک‌های موفق چاپ‌های گذشته را دربر می‌گیرد و در حال حاضر با تصاویر شوهای لباس به عنوان مرجع مکمل تحقیقات شما در زمینه طراحی لباس به روز شده‌اند.

سیدی اضافه کرد: فصل هفتم، با دربر گرفتن مراجع تصویری بر انواع خاص پارچه و راه کارهای تصویرسازی و رنگ آمیزی با ماژیک و مداد رنگی تمرکز می‌کند. فصل‌های طراحی لباس مردانه و طراحی لباس کودکان، هر دو به روز شده‌اند. آرشیو منحصربه فرد این کتاب، شامل بیش از ۴۰۰ مرجع لباس و اکسسوری است که به روز شده و بخش ایرادهای طراحی به منظور انعکاس مسائل جدید طراحی به آن اضافه شده است.

«کتاب جامع تصویرسازی مد و لباس» نوشته بینا آبلینگ و ترجمه مریم سادات موسوی با شمارگان ۵۰۰ نسخه، ۵۰۰ صفحه و بهای ۳۰۰ هزار تومان توسط مؤسسه انتشاراتی جمال هنر در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

آبلینگ در بخشی از مقدمه خود بر این کتاب نوشته است: «چه چیز می‌تواند هیجان انگیزتر از طراحی لباس برای کسب درآمد باشد؟ هر چه بیشتر درباره مد می‌آموزم، بیشتر می‌خواهم طراحی کنم. رویکرد من به طراحی و تدریس در این حرفه رشته همیشه در حال تغییر، همانند شوقی است که در اولین روز کلاسم داشتم. خوشحال بودم و امروز نیز هنوز احساس هیجان می‌کنم.

انتخاب شغلی خود را دوست دارم. هرگز نمی‌توانم تصور کنم که حوصله‌ام از کارم سر رفته است. طراحی برای من به اندازه نفس کشیدن مهم است. همان قدر برای زنده ماندنم ضروری است. من به راستی امیدوارم و شما را تشویق می‌کنم که با همین دید به شغل خود نگاه کنید.»

کد خبر 4631144 محمد آسیابانی

منبع: مهر

کلیدواژه: طراحی لباس مد و لباس معرفی کتاب بازار نشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۵۴۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«نقاشی قشنگ» با حدیثی از امام رضا(ع) برای بچه‌ها

کتاب «نقاشی قشنگ» برگرفته از حدیثی از امام رضا(ع) به قلم لعیا اعتمادی برای گروه سنی کودک از سوی انتشارات به‌نشر منتشر شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، «نقاشی قشنگ» براساس حدیثی از امام رضا(ع) به نویسندگی لعیا اعتمادی، نویسنده حوزه کودک و نوجوان از سوی انتشارات به‌نشر منتشر و راهی بازار کتاب‌های کودک و نوجوان شد. این اثر یکی از جلدهای مجموعه 12 جلدی «یک قصه، یک حدیث» است. هر داستان این مجموعه بر اساس یکی از احادیث امام رضا(ع) است.

نویسنده کتاب حاضر داستان را براساس سخنان ارزشمند امام رضا(ع) مبنی بر اینکه «تدبیر قبل از عمل، تو را از پشیمانی باز می‌دارد» نوشته که در کتاب عیون اخبار‌الرضا ذکر شده است.

ماجرای داستان «نقاشی قشنگ» در مدرسه دخترانه و روابط بین دو همکلاسی روایت می‌شود که یکی از آنها علاقه‌مند است تا با هم دوست باشند و برای همین کاری انجام می‌دهد که از قضا این عمل باعث ناراحتی همکلاسی  می‌شود.

نامه‌هایی به خدا کتاب شد

در بخشی از متن کتاب می‌خوانیم: نقاشی‌اش خیلی قشنگ بود! گل‌های قرمز و صورتی برگ‌هایشان را بالا آورده بودند. پروانه‌ها هم مثل فرشته‌ها بالای سر آنها می‌چرخیدند و خوشحالی می‌کردند. وقتی نقاشی مائده را دیدم، این فکر به ذهنم آمد و به او گفتم: «خوش به حال گلهایت! حتما از اینکه پروانه‌ها مثل فرشته‌ها بالای سرشان میچرخند، خیلی خوشحال هستند!» مائده با تعجب نگاهم کرد و پرسید: «پروانه‌ها مثل فرشته‌ها بالای سر آنها می‌چرخند؟» آن وقت مرا نگاه کرد و خندید. بعد از آن روز دیگر حرف نزد.

کتاب «نقاشی قشنگ» در 24 صفحه، مصور، گلاسه و قطع وزیری همراه با تصویرگری حدیث جزایری منتشر شده و با قیمت 40 هزار تومان در فروشگاه‌های کتاب و محصولات فرهنگی به‌نشر در مشهد و سراسر کشور در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد. همچنین افراد می‌توانند با مراجعه به سایت www.behnashr.com این اثر و سایر آثار انتشارات به‌نشر را مشاهده و خریداری کنند.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • کتاب «فقه و حکمرانی قاعده لا ضرر و لاضرار» منتشر شد
  • «نقاشی قشنگ» با حدیثی از امام رضا(ع) برای بچه‌ها
  • کتاب شعر جشنواره نفس پاک منتشر می‌شود
  • سند ملی سبک پوشش اسلامی چه کمکی به صنعت پوشاک کشور می‌کند؟
  • پاک سازی ۱۰ کیلومتر از جاده میامی در بخش رضویه
  • پوستر «همسایه شما، زهره» با طراحی مجید برزگر منتشر شد
  • کتاب شعر «من خیالم تخت است» برای بچه‌ها منتشر شد
  • آثار جشنواره مد و لباس نقش تن‌پوش در حال داوری است
  • فراخوان دهمین جشنواره ملی «بومتن» منتشر شد
  • آغاز داوری آثار ششمین جشنواره مد و لباس نقش تن پوش اروند