Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی سرویس مدارس استان تهران از اجرای طرح دفترچه انضباطی رانندگان سرویس مدارس به صورت پایلوت خبر داد و گفت: از آموزش و پرورش درخواست می کنیم مراکز مشاوره آموزش و پرورش را در اختیار ما قرار دهند تا تست هایی برای سلامت روان رانندگان اجرا کنیم.

به گزارش ایسنا، مرتضی آزاد در نشستی خبری با بیان اینکه در حوزه سرویس دانش آموزی با دو ارگان آموزش و پرورش و شهرداری تهران طرف حساب هستیم و تعامل داریم گفت: سرویس مدارس در رسته حمل و نقل دانش آموزی یک مسئله تخصصی است اما به دلیل نداشتن جایگاه صنفی و قانونی تا کنون این حوزه دچار نقصان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اما از زمان راه اندازی انجمن توانستیم نامه نگاری هایی انجام دهیم، در بحث بیمه و کسورات پیمانکاری نیز مساعدت های ویژه‌ای از سوی آموزش و پرورش صورت پذیرفت.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی سرویس مدارس استان تهران ادامه داد: اما در حوزه تاکسیرانی مسائلی دنبال می‌شود که چالش برانگیز است که از جمله آنها می‌توان به تردد در محدوده‌های زوج و فرد اشاره کرد. شورای شهر بحث درنظر گرفتن درصدی تخفیف به رانندگان سرویس مدارس را انجام داد، اما جای سوال این است که حمل و نقل دانش آموزی را جزو حمل و نقل عمومی تعریف می کنند یا خصوصی؟. اگر حمل و نقل دانش آموزی، عمومی است چرا از تسهیلات بخش عمومی برخوردار نمی‌شود؟ و اگر هم خصوصی است، حمل و نقل دانش آموزی را به طور کامل به بخش خصوصی واگذار کنند.

آزاد ادامه داد: تاکید شده بود که سرویس مدارس باید برچسب داشته باشند که انجام شده است. آنها که پلاک خصوصی‌اند ۷۰ درصد و برای آنها که تاکسی‌اند ۱۰۰ درصد تخفیف قائل شده‌اند. انتظار معافیت عمومی کل سرویس مدارس از پرداخت عوارض تردد زوج و فرد را داریم. تسهیلات دیگری چون وام و... نیز برای تاکسی ها وجود دارد که سرویس مدارس را در بر نمی گیرد.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی کارفرمایی شرکت های پیمانکاری سرویس مدارس استان تهران درباره سرویس های خصوصی نیز گفت: نرخ سرویس‌های مدارس نسبت به سرویس‌های خصوصی بالاتر است و علت آن کسورات بی رویه‌ای است که ارگان‌ها اضافه کرده‌اند. کسورات حق بیمه قرارداد تامین اجتماعی و نصب برچسب را اولیاء باید بپردازند و وقتی مشاهده می‌کنند که باید ۱۰ درصد بیشتر بپردارند می روند و از سرویس‌های خصوصی استفاده می کنند که آن هم ممکن است آسیب‌هایی به دنبال داشته باشد چون نهاد نظارتی بالاسری ندارد.

به گفته آزاد، ۳۵ هزار دستگاه برای سرویس مدارس در سطح تهران فعالیت می‌کنند که ۲۶ درصد پلاک تاکسی و ۷۴ درصد پلاک شخصی است.

وی درباره سازوکارهای نظارتی بر سرویس مدارس گفت: تا دو سال گذشته برعهده تاکسیرانی بود، از سال ۹۶ که شهرداری پیمانکار اصلی شد به تعهدات خودشان بخوبی عمل نکردند، تا سال گذشته که آموزش و پرورش وارد عمل شد و نظارت را برعهده گرفت و سال گذشته عملکرد خوبی در حیطه نظارتی را شاهد بودیم.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی سرویس مدارس تهران درباره نحوه ورود و عضویت اعضای جدید گفت: در وبسایت راه اندازی شده، شرایط برای عضویت جدید قید شده است. از مدیران مدارس هم می‌خواهیم سوابق پیمانکاران را از طریق وب‌سایت مربوطه مشاهده کنند تا همه چیز برایشان شفاف باشد.

وی درباره برخورد با پیمانکاران متخلف گفت: طی چندماه گذشته تنها دو راننده از پیمانکاران خود به علت عدم پرداخت نرخ سرویس به ما شکایت کردند.

آزاد درباره نرخ سرویس مدارس گفت: هرساله نرخ سرویس مدارس را شورای شهر اعلام می‌کند. در خواست می‌کنیم انجمن صنفی را وارد کمیسیون های تخصصی خود کنند تا نظرات کارشناسی انجمن در تعیین نرخ سرویس مدارس دخیل شود. به عنوان مثال نرخ سرویس در منطقه ۱۳ بالاست اما در منطقه ۲ یا ۳ تهران پایین‌تر از حد معمول است. پیشنهاد دادیم به شورای شهر که نرخ سرویس برای هر منطقه بومی سازی شود.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی کارفرمایی شرکت‌های پیمانکاری سرویس مدارس استان تهران با بیان اینکه انتظار داریم برای سال تحصیلی ۹۹-۹۸ نرخ سرویس مدارس ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش یابد گفت: این نرخ ها برای مدارس دولتی و غیردولتی در نهایت تفاوتی با همدیگر ندارند.

وی امنیت دانش آموزان را مهمترین اولویت پیمانکاران دانست و عنوان کرد: از آموزش و پرورش و شهرداری که مشاوران تخصصی دارند درخواست می کنیم روی امر گزینش رانندگان سرویس مدارس با دقت بیشتری ورود کنند. پیشنهاد دادیم در مناطقی از تهران، مراکز مشاوره آموزش و پرورش در اوقاتی از سال در اختیار انحمن صنفی قرار بگیرد تا تست ها و روندهای گزینشی سلامت روان رانندگان انجام شود.

آزاد ادامه داد: طرح دفترچه انضباطی طراحی کردیم که برای سال ۹۸ کلید می‌خورد و موارد لازم مربوطه در آن لحاظ می‌شود. این طرح به صورت پایلوت در منطقه یک تهران در سال تحصیلی آینده اجرا می شود.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی سرویس مدارس استان تهران با بیان اینکه اگر مدیران مدارس با معضلات سرویس مدارس روبرو شدند می‌توانند از طریق انجمن صنفی پیگیری و موارد را در میان بگذارند گفت: اگر آموزش و پرورش و شهرداری به بخش خصوصی اعتماد کنند بسترها برای سرمایه گذاری در این بخش فراهم است. در کشورهای دیگر خودروی ویژه حمل و نقل دانش آموزی تعریف شده اما در داخل کشور چنین چیزی نداریم.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سرویس مدارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۵۵۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اینفوگرافیک و موشن گرافیک ثبت نام نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳ منتشر شد

به گزارش خبرنگار مهر، ثبت‌نام‌ در نوبت دوم آزمون‌ سراسری‌ سال ۱۴۰۳ از ۷ فروردین ۱۴۰۳ در سایت سازمان سنجش آغاز شده است و داوطلبان تا یکشنبه ۱۲ فروردین ۱۴۰۳ می توانند در این آزمون ثبت نام کنند.

نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ برای‌ پذیرش در رشته‌های با آزمون در دوره‌های‌ روزانه، نوبت دوم (شبانه)، نیمه‌حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات‌ آموزش‌ عالی، دانشگاه‌ پیام‌نور، مؤسسات‌ آموزش‌ عالی‌ غیرانتفاعی‌ و غیردولتی و رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی در روزهای پنجشنبه و جمعه ۷ و ۸ تیر ماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

دفترچه راهنمای ثبت‌نام آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ (نوبت دوم) در سایت سازمان سنجش منتشر شده است و داوطلبان با مراجعه به سایت سازمان سنجش می توانند به آن دسترسی داشته باشند.

اینفوگرافیک مراحل ثبت نام نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳


موشن گرافیک مراحل ثبت نام نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ نیز در موشن گرافیک زیر قابل مشاهده است.

همچنین داوطلبان دارای کارپوشه می توانند موشن گرافیک مراحل ثبت نام آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ را در موشن گرافیک زیر مشاهده کنند.

داوطلبان لازم است برای اطلاع از شرایط عمومی و اختصاصی، ضوابط مربوط به استفاده از سهمیه ایثارگران، مقررات وظیفه عمومی (برای برادران)، مقررات مربوط به ضوابط ثبت‌نام اتباع غیر ایرانی و سایر موارد مورد نیاز، دفترچه راهنمای ثبت‌نام را مطالعه کرده و در صورتی که شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای موردِ نظر را دارند، به عنوان داوطلب در این آزمون ثبت‌نام کنند.

داوطلب پس از مطالعه دفترچه راهنما، باید مدارک یا اطلاعات لازم مندرج در تقاضانامه ثبت‌نام، از جمله فایل عکس اسکن شده را بر اساس توضیحات مندرج در دفترچه آماده کند. در صورت تمایل به ویرایش اطلاعات ثبت‌نامی، لازم است با ورود به حساب کاربری خود نسبت به مشاهده و ویرایش اطلاعات ثبت‌نامی اقدام کند.

به گزارش مهر، نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ برای همه داوطلبانی که در موعد مقرر ۵ تا ۱۵ آذر ماه نسبت به ثبت نام در آزمون سراسری اقدام کرده‌اند در روزهای پنجشنبه و جمعه ۶ و ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد و نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در روزهای پنجشنبه و جمعه ۷ و ۸ تیر ماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

کد خبر 6063343

دیگر خبرها

  • افزایش خودسرانه کرایه تاکسی و نارضایتی مردم+فیلم
  • نارضایتی مردم از افزایش خودسرانه کرایه تاکسی در سنندج+فیلم
  • جابه‌جایی بیش از ۲۱ میلیون تن کالا از مازندران به سایر نقاط کشور
  • افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها در گیلان
  • افزایش تولید در صنعت فولاد کشور
  • ◄ شرکت های بزرگ مقیاس رانندگان کامیون را نقره داغ کردند
  • افزایش خودسرانه کرایه جابجایی مسافر بین شهری گیلان
  • اینفوگرافیک و موشن گرافیک ثبت نام نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳ منتشر شد
  • کرایه تاکسی در این شهر گران شد
  • جشنواره تئاتر دانشگاهی حذف شد؟/ خانه‌ای که روی آب ماند!