Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام‌‌والمسلمین محمد‌مهدی ماندگاری، مدیر موسسه روایت سیره شهداء شامگاه شنبه، 11 خردادماه در نشست «بازکاوی پروژه ظالمانه تحریف امام توسط دشمن در رسانه‌های داخلی و خارجی» که از سوی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی در سالن کوثر سازمان تبلیغات اسلامی قم برگزار شد، با اشاره به اهمیت واکاوی تحریف شخصیت امام خمینی(ره) گفت: در طول تاریخ هر گروهی را که خداوند به‌عنوان اسوه و الگو معرفی کرده‌ است، توسط دشمنان تحریف شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر مؤسسه روایت سیره شهداء افزود: هر کسی که خداوند او را الگو معرفی کرده‌ است، دشمنان برای دست‌یابی به مقاصدی و یا منافعی، شخصیت و سیره‌ وی را تحریف می‌کنند، این گروه شامل انبیای الهی، معصومان و اولیای دین و مصلحان می‌شوند و نمونه‌های بسیاری در مورد تحریف این شخصیت‌ها وجود دارد.

وی  گفت: خداوند خود محافظ انسان‌های اسوه و اولیاء است و هر چند تحریف موجب زحمت و دردسر می‌شود اما در نهایت نتیجه و ثمره‌ای برای دشمنان ندارد و گاهی دشمن در این تحریف‌ها سبب خیر می‌شود و زمینه را برای شناخت واقعی مردم از شخصیت‌های بزرگ فراهم می‌آورد.

وی بیان کرد: دشمنان خدا، حقیقت را نمی‌خواهند و دوست ندارند مردم در مسیر هدایت به‌سوی خداوند قرار بگیرند، بر این اساس، دشمنان در تحریف شخصیت، حق را باطل و باطل را حق و حتی راهنما را راهزن و راهزن را راهنما جلوه می‌دهند.

مدیر مؤسسه روایت سیره شهداء اظهار کرد: در دوران پیامبر اسلام(ص) برخی از اصحاب و نزدیکان که شناخت بیشتری نسبت به شخصیت ایشان داشتند دست به تحریف می‌زدند و امروز نیز برخی از نزدیکان و همراهان امام خمینی(ره) به تحریف شخصیت ایشان می‌پردازند تا به منافعی دست یابند.

بی‌توجهی به تبیین اندیشه امام خمینی(ره) زمینه‌ساز تحریف در طول انقلاب شد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ماندگاری با اشاره به مهم‌ترین علل تحریف گفت: تحریف عوامل مختلفی دارد، دشمنی دشمنان اولین علت تحریف شخصیت است، آن‌ها برای دست‌یابی به منافع و مقاصد و تحقق خط فکری خودشان خود دست به تحریف می‌زنند.

وی ادامه داد: هم‌چنین فقدان تبیین شخصیت عامل مهم دیگری در تحریف است؛ در این راستا بی‌توجهی به تبیین اندیشه و سیره امام خمینی(ره)، زمینه‌ساز تحریف در طول انقلاب شد.

مدیر مؤسسه روایت سیره شهداء بیان کرد: اگر شخصیت رسول خدا(ص) را به‌درستی تبیین می‌کردند، خلیفة‌اللهی در طول تاریخ تغییر نمی‌کرد و دیگران در این جایگاه قرار نمی‌گرفتند.

وی بیان کرد: باید به‌درستی، شخصیت‌ها را تبیین کرد و دست به مستندسازی علمی زد تا مانع از تحریف شد، امروز مسئولیت سنگینی در مقابله با تحریف امام خمینی(ره) بر عهده حوزه، رسانه‌ها و مسئولان قرار دارد.

ماندگاری گفت: نباید از کنار خطر تحریف به‌سادگی گذشت، به‌طوری‌که شاهد هستیم عده‌ای در طول تاریخ، عاشورا و تاریخ اسلام را هم  تحریف کردند.

وی افزود: نوع دیگر تحریف از داخل است، امام خمینی(ره) الگوی مهمی برای انقلاب تعیین کرد و فرمود جمهوری اسلامی، نه یک کلمه بیشتر و نه کمتر؛ در شرایط کنونی در کشور دو جریان اصلی وجود دارد یکی طرفداران جمهوریت‌اند و تنها به سراغ گفته‌های امام در‌باره جمهوریت می‌روند و می‌گویند امام فرمود میزان، رأی مردم است.

مدیر مؤسسه روایت سیره شهداء بیان کرد: جریان دیگر، طرفدار اسلامی بودن انقلاب هستند به همین دلیل سراغ این بخش از سخنان امام خمینی(ره) می‌روند و از جمهوریت سخن نمی‌گویند.

وی اظهار کرد: این افراد در برابر تحریف‌های خود توجیه می‌آورند، امروز نیز عده‌ای به‌دنبال تحریف شخصیت آیت‌الله خامنه‌ای هستند و به توجیه می‌پردازند مثلاً از تعبیر رهبری در‌باره آتش به اختیار برداشت رفتارهای غیر قانونی و ایجاد اخلال در نظم دارند در حالی که آتش به اختیار حساب و کتاب دارد.

ماندگاری در ادامه بیان کرد: باید امام خمینی(ره) را به‌خوبی بشناسیم تا بتوانیم مانع از تحریف شویم، امام خمینی(ره)، مروج بندگی، تبری و تولی بود و در برابر رسالت الهی خود حتی با نزدیکان خود برخورد می‌کرد.

وی در پایان گفت: ایشان در راه خدا، هیچ‌گاه با طاغوت کنار نمی‌آمد و اهل مذاکره با ظالمان و ستمگران نبود، شخصیت امام چون خورشید‌ است و هر کس خورشید را کتمان کند خودش را کتمان کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا قم حجت الاسلام ماندگاری تحریف امام خمینی دشمنان انقلاب اندیشه امام خمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۵۵۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ حضور سفیر عربستان در فرودگاه امام خمینی(ره)

سفیر عربستان همزمان با اعزام اولین کاروان زائران ایرانی به عمره در فرودگاه امام خمینی(ره) حضور پیدا کرد.

دریافت 2 MB

دیگر خبرها

  • تاکید امام جمعه کیش بر التزام به حجاب و عفاف و رعایت قوانین کشور
  • ارسال ۳۰ اثر ادبی به کنگره ملی امام‌زادگان محروق(ع) نیشابور
  • امام خمینی: اسرائیلی غلط می کند به ایران بیاید؛ پایشان را قطع می کنیم
  • محاکم به اصل پیشگیری از تکرار جرم توجه کنند
  • لزوم آسیب‌شناسی پرونده‌های معطل مانده در واحدهای اجرای احکام
  • اصل پیشگیری از تکرار جرم در صدور احکام جایگزین حبس لحاظ شود
  • اجرای روشنایی جاده کمربندی بندر امام خمینی به آبادان
  • فیلم/ حضور سفیر عربستان در فرودگاه امام خمینی(ره)
  • نگرانی شهروندان درباره ریزش آب از طبقه فوقانی بزرگراه امام خمینی (ره) رفع شد
  • سپاه پاسداران خار چشم دشمنان انقلاب اسلامی است