Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-18@15:16:18 GMT

ادامه بررسی پرونده باغات در شورا

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۵۶۳۹۹

به گزارش خبرنگار ایلنا، زهرا صدر اعظم نوری در جریان بررسی تشخیص باغ یا غیرباغ بودن یک پلاک ثبتی گفت: اراضی مزروعی تکلیفشان مشخص است و نباید برای تشخیص باغ یا غیرباغ بودن به صحن شورای شهر تهران فرستاده شوند. املاک مزروعی یک ضابطه مشخص ساخت و ساز دارند و مالک بعد از استعلام از شهرداری و تشخیص مزروعی می تواند براساس همان ضوابط ساخت و ساز کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه گفت: زمانی که پرونده مزروعی به شورا می‌آید و رای غیرباغ داده می‌شود،  صد درصد مالکین برمبنای ضوابط غیرباغ عمل کرده و کل ملک را می سازند در حالی که مطابق با ضوابط مزروعی تنها در 15 درصد ملک اجازه ساخت وجود دارد و اگر تشخیص به باغ داده شود بر مبنای ضوابط باغ در آن ساخت و ساز می‌شود،در نتیجه به جد معتقدم وقتی ملک از نظر کارشناسان باغ نیست و مزروعی است،اساسا نباید برای تشخیص باغ یا غیر باغ به شورا بیاید، تکلیف مزروعی مشخص است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: زمین ساخت و ساز سلامت شورای شهر تهران محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۵۶۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

می‌توان با بررسی سطح بینایی، زوال عقل را ۱۲ سال زودتر پیش‌بینی کرد

ایتنا - نتیجه تحقیق دانشگاه لافبورو حاکی از آن است که کاهش حساسیت بصری می‌تواند زوال عقل را تا ۱۲ سال قبل از ابتلا به آن پیش‌بینی کند.
تحقیقات جدید روی هشت هزار و ۶۲۳ فرد سالم در نورفولک انگلستان انجام شد که سال‌های بسیاری زیرنظر بودند. در پایان تحقیق این پژوهش، ۵۸۷ شرکت‌کننده به زوال عقل مبتلا شدند و بدین ترتیب محققان توانستند مشاهده کنند چه عواملی ممکن است از قبل قابل تشخیص باشد.

محققان در ابتدای پژو‌هش از شرکت‌کنندگان خواستند در آزمون بصری شرکت کنند. در این آزمایش شرکت‌کنندگان به محض مشاهده مثلثی که در میدانی از نقاط متحرک شکل می‌گرفت، باید دکمه‌ای را فشار می‌دادند. افرادی که به زوال عقل دچار می‌شوند، در مشاهده این نقاط بسیار کندتر عمل می‌کردند.

مشکلات بینایی ممکن است نشانه اولیه زوال شناختی باشد، زیرا پلاک‌های آمیلوئید سمی مرتبط با بیماری آلزایمر ممکن است ابتدا بر نواحی مغز که با بینایی در ارتباط‌ند تاثیر بگذارد و بخش‌‌هایی از مغز که با حافظه مرتبط است، با پیشرفت بیماری آسیب می‌بیند. بر همین اساس آزمون‌های بینایی ممکن است قبل از آزمون‌های حافظه، برخی نقایص را پیدا کنند.

چندین جنبه دیگر از پردازش بصری وجود دارد که بر بیماری آلزایمر تاثیر می‌گذارد، مانند توانایی دیدن طرح کلی اشیا (حساسیت کنتراست) و توانایی تشخیص بین رنگ‌های خاص (توانایی مشاهده طیف آبی‌ــ‌سبز در اوایل ابتلا به زوال عقل تحت تاثیر قرار می‌گیرد)؛ مواردی که روی زندگی افراد تاثیر می‌گذارند، بدون آنکه بلافاصله از وجود آن‌ها مطلع شوند. 

یکی دیگر از نشانه‌های اولیه آلزایمر نقص در کنترل مهار حرکات چشم است. شواهد نشان می‌دهد که افراد مبتلا به آلزایمر با نادیده‌ گرفتن محرک‌‌های حواس‌پرتی مشکل دارند. 
  تشخیص چهره‌ها
شواهد موجود نشان می‌دهد که افراد مبتلا به زوال عقل چهره‌های افراد جدید را به‌درستی پردازش نمی‌کنند. به عبارت دیگر این افراد از الگوی معمول اسکن و بررسی چهره‌ فردی که با آن‌ها در حال گفت‌و‌گو هستند، پیروی نمی‌کنند. این الگو در افراد سالم از چشم‌ها به بینی و به دهان انجام می‌شود. در واقع ما صورت را نقطه‌گذاری می‌‌کنیم تا بعدا به خاطر بیاوریم.

 

برخی پزشکان که با افراد مبتلا به زوال عقل کار می‌کنند می‌توانند فرد مبتلا به زوال عقل را در زمان ملاقات‌ تشخیص دهند.

افراد مبتلا به زوال عقل ممکن است گاهی گمگشته به نظر برسند، زیرا برای بررسی محیط از جمله چهره افرادی که به تازگی ملاقات کرده‌اند، چشمانشان را تعمدا حرکت نمی‌دهند.
  آیا حرکات چشم حافظه را بهبود می‌بخشد؟
اگرچه حساسیت بصری با عملکرد حافظه در ارتباط است (حتی با استفاده از آزمایش‌‌های غیر بصری) محققان همچنان در حال آزمایش‌اند که آیا وادار کردن افراد به حرکات چشمی بیشتر به بهبود حافظه کمک می‌کند یا خیر.

برخی پژوهش‌‌ها نشان ‌می‌دهد که حرکات چشم می‌تواند حافظه را بهبود ببخشد. به گفته آن‌ها شاید همین توضیح دهد که چرا افرادی که بیشتر تلویزیون تماشا می‌کنند و بیشتر مطالعه می‌کنند، حافظه بهتری دارند.

به گفته محققان، هنگام تماشای تلویزیون یا مطالعه چشمان روی صفحه تلویزیون یا روی صفحه متن به جلو و عقب حرکت می‌کند. البته افرادی که بیشتر اهل مطالعه‌اند، مدت‌ زمان بیشتری را برای تحصیل سپری کرده‌اند.

دیگر خبرها

  • ادامه بررسی موارد اختلافی لایحه برنامه هفتم در مجمع تشخیص
  • دستگاه تحلیل سیگنال‌های الکتریکی در لایه‌های پوست ساخته شد/ امکان بهبود و پایش زخم
  • دوره آموزشی ویژه شورا‌ها در استان اردبیل برگزار می‌شود
  • محکومیت هزار میلیاردی یک کارخانه قند در استان فارس
  • تعیین تکلیف پرونده سلامت ۹۵ درصد از زائران حج
  • محکومیت هزار میلیاردی یک کارخانه قند و شکر
  • دلایل عدم‌ تجاری‌سازی کیت‌های‌ برپایه DNA بررسی شد
  • می‌توان با بررسی سطح بینایی، زوال عقل را ۱۲ سال زودتر پیش‌بینی کرد
  • از تاکسی‌ها برقی تا ساخت تقاطع‌های غیر همسطح در نشت شورا
  • از تاکسی ها برقی تا ساخت تقاطع های غیر همسطح در نشت شورا