Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره محیط زیست شهرستان بهبهان: در سه روز گذشته با حضور نیروهای حفاظت از محیط زیست‌، منابع طبیعی و نیروهای مردمی بیش از ۲ میلیون ماهی از بند آبخیزداری اوگلوم نجات داده شده است. ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۴ استانها خوزستان نظرات - اخبار استانها -

فرخ شیرعلی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بهبهان اظهار داشت: در سه روز گذشته با حضور نیروهای حفاظت از محیط زیست، منابع طبیعی و نیروهای مردمی بیش از دو میلیون ماهی از بند آبخیزداری اوگلوم نجات داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: عملیات نجات آبزیان زنده مانده، به اتمام رسیده و برخی گروه‌های مردمی همکاری بسیاری خوبی داشتند که اگر درصد مشارکت  مردمی مشارکت بیشتر بود، عملیات نجات سریع تر اتفاق می‌افتاد.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان بهبهان بیان کرد: متأسفانه اداره شیلات هیچگونه اطلاع رسانی و هماهنگی با ادارات مرتبط از جمله اداره‌ حفاظت از محیط زیست، در خصوص رهاسازی ماهیان پرورشی انجام نداده بود.

ابهام در مرگ میلیون‌ها ماهی در بند آبخیز‌داری آب‌گلام بهبهان‌حفظ منابع طبیعی و محیط زیست مولفه اثرگذار در توسعه پایدار ایلام استتعلل ‌محیط زیست در برخورد با بحران زیستی کاوه سودا / تخریب بی‌سابقه جنگل‌های آذربایجان شرقی

وی گفت: اگر در صورت اطلاع قبلی از این میزان حجم ماهی در این بند اطلاع داشتیم پیش از این اقدامات لازم انجام  می‌شد.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان بهبهان عنوان کرد: متأسفانه طی روز شیر خروجی آب بند آبخیزداری توسط ضابطین قضایی بسته می‌شد اما شبانه مجدد توسط اشخاصی باز و زمین هایی که کشاورزان مبادرت به کاشت هندوانه اطراف بند آبخیزداری کرده بودند از آن برداشت غیر مجاز داشته‌اند.

  وی تصریح کرد: این زمین ها مربوط به منابع طبیعی و جزو اراضی ملی است و کشاورزان نه تنها اجازه کاشت در این زمین ها را نداشته‌اند بلکه مجوز برداشت آب نیز  وجود نداشته است. 

شیرعلی ادامه داد: در این خصوص با همکاری ادارات منابع طبیعی و جهاد کشاورزی باید پیگیری و تمهیدات لازم اندیشیده شود تا در سال زراعی بعدی اجازه کاشت داده نشود که شاهد این اتفاقات تلخ نباشیم.

انتهای پیام/ش

R41468/P1377/S6,57/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۵۶۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دامداران ضوابط قرق مراتع را رعایت کنند

رئیس اداره مرتع اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: دامداران ضوابط قرق مراتع را باید رعایت کنند و در صورت چرای غیرمجاز جریمه خواهند شد.

عزت‌الله سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال و بختیاری با اشاره به انجام اقدامات مدیریتی، اصلاحی و احیایی همچون بذرکاری، کپه‌کاری و عملیات‌های بیولوژیک در مراتع استان اظهار کرد: این اقدامات در راستای بهبود و اصلاح شرایط فعلی مراتع و رسیدن به شرایط پایدار انجام می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه بخشی از اقدامات مدیریتی توسط اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری هر استان و بخش دیگر توسط بهره‌برداران انجام می‌شود، افزود: قرق و ممیزی کردن مراتع، تهیه طرح‌های مرتع‌داری و مدیریت طرح‌های چرا از جمله اقدامات صورت گرفته است.

رئیس اداره مرتع اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ادامه داد: قرق توسط مردم انجام می‌شود که نتیجه آن می‌تواند به تقویت کمی و کیفی پوشش گیاهی و زادآوری گیاهان کمک کند.

سلیمانی با اشاره به اینکه پیش‌بینی قرق در یک مرتع نیازمند رعایت ملزومات در نظر گرفته شده است، گفت: دامداران ضوابط قرق مراتع را باید رعایت کنند و در صورت اقدام به چرا با گزارش مجری طرح جرایم، جریمه مربوط به چرای غیرمجاز برای آن‌ها محاسبه می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در راستای انجام اقدامات مدیریتی منابع طبیعی، عملیات ممیزی کردن مراتع با هدف شناسایی بهره‌برداران قانونی با صدور پروانه چرا انجام شده است و این عملیات در بیش از یک میلیون و ۲۰ هزار هکتار از مراتع استان از حدود یک میلیون و ۴۰ هزار هکتار صورت گرفته است.

کد خبر 745664

دیگر خبرها

  • کشف و توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل
  • رفع تصرف ۳۰۰ هکتار از عرصه‌های طبیعی کرمانشاه
  • رفع تصرف ۱۰ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • تخریب ساخت و ساز غیرمجاز در منطقه حفاظت شده فومن
  • دامداران ضوابط قرق مراتع را رعایت کنند
  • برخورد قاطع دستگاه قضایی با متخلفان حوزه منابع طبیعی و محیط زیست
  • برخورد بازدارنده دستگاه قضایی با متخلفان حوزه منابع طبیعی و محیط زیست
  • اجرای پروژه مشارکتی آبخیزداری و آبخوان‌داری با اعتبار ۳۵ میلیارد تومانی در اقلید
  • ایجاد موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی شهرستان بروجرد دستور کار محیط زیست لرستان قرار گرفت
  • تلف شدن تعداد انبوهی ماهی قرمز در دریاچه شورابیل اردبیل