Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-19@05:38:08 GMT

کالینی، ماده شیر ایرانی راهی تهران شد

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۵۶۹۸۲

کالینی، ماده شیر ایرانی راهی تهران شد

شیر ایرانی باغ‌وحش دوبلین به نام کالینی عازم تهران شد تا برای مدتی در کنار کامران، شیر نر ایرانی که حدود یک ماه پیش از بریستول انگلیس راهی وطن شد، در باغ‌وحش ارم تهران قرار گیرد.

به گزارش ایمنا، شیر ایرانی باغ‌وحش دوبلین به نام «کالینی» (به انگلیسی Kalini) عازم تهران شد تا برای مدتی در کنار کامران، شیر نر ایرانی که حدود یک ماه پیش از بریستول انگلیس راهی وطن شد، در باغ‌وحش ارم تهران قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
این شیر ماده در سال ۲۰۱۵ متولد شد و چهار سال دارد. از نژاد مشابه او در جهان، تنها ۴۰۰ قلاده باقی‌مانده که باغ‌وحش تهران و دوبلین پایتخت ایرلند شمالی برای افزایش نسل و طول عمر این حیوان اقدام های انجام داده اند تا از انقراض زودهنگام آن‌ها جلوگیری کنند. زندگی شیرها دارای ساختار اجتماعی قوی است که در گروه‌های بزرگ، زندگی پر غرور خود را سپری می‌کنند. جمعیت اصلی این نوع شیر را می‌توان در جنگل "گیر" هندوستان یافت. انتقال این شیر با درخواست مقامات باغ‌وحش تهران و دوبلین و هماهنگی با سفارت کشورمان در دوبلین صورت گرفته است. ماه گذشته کامران شیر نر ایرانی در "پوشش طرح احیای نسل شیر ایرانی" از باغ‌وحش بریستول انگلیس به تهران منتقل شد.  این اولین بار است که پس از ۸۰ سال، این‌گونه شیر وارد ایران شده و هدف از این اقدام، تکثیر دوباره آن در برخی از مناطق ایران عنوان شده است.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: تنوع زیستی حیات وحش شیر ایرانی محيط زيست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۵۶۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان راهی نیویورک شد

آفتاب‌‌نیوز :

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران برای شرکت در نشست شورای امنیت سازمان ملل عازم نیویورک شده است.

 امیرعبداللهیان امروز چهارشنبه و قبل از عزیمت به مقصد نیویورک، توقفی را در استانبول ترکیه داشت.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • اردوی آماده‌سازی تیم ملی نجات غریق در تهران برگزار شد
  • گوگل کارمندان بیشتری را اخراج می کند
  • امیرعبداللهیان راهی نیویورک شد
  • داستان شغل ۵۰۰ ساله دلاکی با ۳۳ مهارت؛ مشهورترین دلاک ایرانی که بود؟
  • تحلیل سهرابیان از وضعیت قایقرانان در گزینشی المپیک/کار سختی داریم
  • معرفی داوران مستند و نماهنگ جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی
  • تقابل ایران و اسرائیل در تهران+ عکس
  • ثنای ایرانیان مقیم خارج
  • مدیرکل آژانس اتمی راهی تهران می‌شود
  • معرفی میش مرغ ایرانی از ویژگی ظاهری تا محل زیست این پرنده (+عکس)