Web Analytics Made Easy - Statcounter

دهمین گردهمایی بزرگ فعالان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و اولین شب خاطره با موضوع روایت پیشرفت، با حضور بیش از ۴۰۰ چهره و شخصیت فرهنگی و ادبی در حسینیه هنر تهران برگزار شد. به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری دانشجو، دهمین گردهمایی بزرگ فعالان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و اولین شب خاطره با موضوع روایت پیشرفت، با حضور چهره‌ها و شخصیت‎های فرهنگی و ادبی در حسینیه هنر تهران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابوالقاسم طالبی، محمد خزاعی، حبیب احمدزاده، محمدرضا سرشار، سیلم غفوری، محمدحسین نیرومند، رضا برجی، مهران رجبی، علی محمد مودب، ناصر قوچق، محمدامین سلیمی، بیژن نوباوه وطن، علیرضا قزوه، علی صدری نیا، محسن اسلام زاده، محمدرضا باقری، حسن سبحانی، ابراهیم فیاض، حجت الاسلام قمی، ناصر هاشم زاده، هادی آزرم، سیدمحمود رضوی، جواد موگویی، آرش دریابندری، سینا واحد، امید مهدی نژاد، فوئاد ایزدی، میلاد گودرزی، حسین قرایی و حسین توحیدی از جمله افرادی بودند که در مراسم شب گذشته حضور داشتند. در حاشیه مراسم گعده‌های مختلفی با حضور فعالان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی تشکیل شد که با هم به بحث و تبادل نظر می‌پرداختند.
بر اساس این گزارش، دهمین گردهمایی بزرگ فعالان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و اولین شب خاطره با موضوع روایت پیشرفت، با اقامه نماز در حسینیه هنر و صرف افطاری آغاز شد و در ادامه مدعوین به تالار حسینیه هنر هدایت شدند تا مراسم آغاز شود. همچنین در بخش جنبی این مراسم پویش «روایت پیشرفت» نیز برگزار شد که با همراهی و استقبال حاضران همراه شد.
در ابتدای مراسم و پس از قرائت قرآن و توضیحات مجری درباره بخش‌های مختلف و متنوع برنامه امشب کلیپی از ادوار مختلف برگزاری گردهمایی‌های بزرگ فعالان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در سال‌های گذشته برای مخاطبان پخش شد.
حسین توحیدی، مدیر شرکت «پویا فن آوران کوثر» در ابتدای این برنامه به روی صحنه آمد و در سخنانی، گفت: برای پروژه‎ای که در دست ساخت داریم در ناجا مدیر شجاعی را پیدا کردیم و با او یک قرار داد ۱۸ میلیون تومانی در آن سال بستیم. مبلغ ۱۸ میلیون تومان دیگر هم از یک موسسه پژوهشی دیگر هم گرفتیم که اگر این طرح به نتیجه رسید ۵ برابر این مبلغ را به آن‌ها بدهیم که اینطور هم شد و مبلغ مورد توافق را به آن‌ها برگرداندیم. چند ماهی از شروع کار ما گذشته بود که کارشناسی از ناجا آمد و گفت: ما بررسی کردیم و دیدیم اصلا این کار شدنی نیست. اما هفته آینده ما برنامه را برای آن‌ها دمو کردیم و ورق برگشت و در سال ۸۷ یک قرارداد یک میلیارد تومانی با ما بستند. در نهایت نیز برنده جشنواره خوارزمی هم شدیم.
حسن غلامی، کارآفرین اهل روستای کریم آباد رشدخوار خراسان رضوی در بخش دوم این برنامه با بیان خاطراتی، گفت: دهیار روستای کریم آباد خراسان رضوی هستم. این روستا تا سال ۸۶ در حال خالی شدن از سکنه بود و حتی برای متولیان امر توسعه منطقه خدمات دهی به این روستا مقرون به صرفه نبود. ما یک نشریه سیاه سفید را با همکاری تعدادی از بچه‌ها برای روستا زدیم. بعد از مدتی که به روستا بازگشتم ۲۸ خانواده را هم به همراه خود به روستا بازگرداندم. ما با همکاری جوانان روستا سند راهبردی ۲۰ ساله تا افق سال ۱۴۱۱ برای روستا نوشتیم. در نگارش این سند راهبردی حتی از کارشناسان تهرانی هم کمک نگرفتیم و از مردم و جوانان روستا استفاده کردیم. اما امروز این روستا جزء ۲۸ روستای برتر خراسان رضوی است.
در ادامه این مراسم دکتر ابراهیم فیاض، به روی صحنه آمد و در ابتدا برای حجت‌الاسلام خرسند امام جمعه شهید کازرون در خواست فرستادن صلوت و خواندن حمد و سوره کرد و سپس در سخنانی، گفت: شهید حجت‌الاسلام خرسند آخرین بار درمراسم تشییع جنازه پدرم نماز خواند و دیگر تا امروز او را ندیدم. او هرچه به سمت جلو می‌رفت اخلاص و علم و سواد و تقوایش بیشتر می‌شد. خداوند هم به او توفیق داد که زندگی او با شهادت تمام شود. یقین دارم که روح او یک برکتی را به شهر کارزون خواهد داد. امیدوارم که ما هم همانند او یاد بگیریم که صبر و گذشت داشته باشیم.
وی افزود: در گذشته عقیده داشتیم که باید تئوری بسازیم تا جمهوری اسلامی رو به جلو حرکت کند. الان به شما می‌گویم که جمهوری اسلامی در حال ساخت تئوری است. امروز جمهوری اسلامی به سطحی رسیده است که خودش در حال ساخت تئوری در جهان است. اما متاسفاانه سیاستمداران ما در حکومت یا این مسئله را نمی‌دانند و یا آن را نمی‌فهمند.
فیاض ادامه داد: امروز شاهد رشد اسلام خوارجی در ایران هستیم و شهر‌های شیراز، اصفهان و قم در این مسیر قرار دارند. بحث دیگر سکولاریزیشن است که در این روز‌ها به دلیل رشد دانشگاه و علوم تجربی در ایران اوج گرفته است.
در ادامه این مراسم سرودی توسط گروه سرود «بانوایان» برای حاضران در سالن برگزاری این مراسم اجرا شد که با استقبال بسیار خوب مردم و مخاطبان همراه شد. ترانه آن را محمدمهدی سیار، سروده بود و تک خوانی آن نیز بر عهده نوید توحیدی، است. این کار در مرکز فرهنگی هنری «سی‌نوا» ساخته شده است.
در بخش بعدی این برنامه محمد صاحبکار، سرپرست امور شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به طرح بحث درباره شرکت‌های دانش بنیان پرداخت و متنی را که از صحبت‌های مقام معظم رهبری آماده کردم بود در این مراسم خواند. این متن از صحبت‌های مقام معظم رهبری بود که تا امروز منتشر نشده بود. او توضیح داد این متن در دیداری که به همراه جمعی از شرکت‌های دانش بنیان خدمت ایشان بودیم نوشته شده است.
در بخش دیگری از این مراسم جواد موگویی، نویسنده و پژوهشگر که در وقایع سیل امسال، روز‌های متمادی در مناطق سیل‌زده حضور داشت و رویداد‌های مختلفی را ثبت و از طریق فضای مجازی منتشر کرد به بیان خاطرات خود از جهاد خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان پرداخت که به گفته وی، روایتی از پیشرفت در حوزه اجتماع، فرهنگ و رسانه محسوب می‌شوند.
وی افزود: من به منزل خاله خود در ازنا رفته بودم که سیل آمد. خانواده خود را به تهران فرستادم و خودم به درود رفتم و از آنجا هم به خرم آباد، پل دختر و معمولان رفتم. از آنجا هم به اهواز و سوسنگرد رفتم. این سفر‌های من بیش از ۴۰ روز طول کشید و شب‌ها یادداشت‌های روزانه می‌نوشتم و در اینستاگرام منتشر می‌کردم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: جبهه انقلاب فرهنگی محمد خزاعی علیرضا قزوه ابوالقاسم طالبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۵۷۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای شب‌های قدر در مسجد موزه انقلاب و دفاع مقدس برگزار می‌شود

مراسم احیای شب‌های قدر روز‌های ۱۰، ۱۲ و ۱۴ فروردین در مسجد جامع خرمشهر موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، مراسم احیای شب‌های قدر با همکاری هیأت انصارالحسین (ع) در مسجد جامع خرمشهر و فضای باغ راه موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و با سخنرانی، قرائت دعای جوشن کبیر، مداحی و مراسم احیا برگزار می‌شود.

در این مراسم امکان استفاده از فضای باز مقابل مسجد جامع خرمشهر موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است.

این مراسم روز‌های ۱۰، ۱۲ و ۱۴ فروردین از ساعت ۲۲:۳۰ آغاز می‌شود و تا ۳ بامداد ادامه دارد.

حضور در این مراسم منوط به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و همکاری با خدام هیأت است. علاقمندان برای حضور در این مراسم می‌توانند به مسجد جامع خرمشهر موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، واقع در ضلع جنوبی مترو شهید حقانی مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • عملیات طوفان الاقصی نقطه عطفی در تاریخ فلسطین، جهان اسلام و تمام دنیا است
  • قالیباف: نتیجه عملیات طوفان الاقصی تحت هیچ شرایطی قابل تغییر نیست
  • نتیجه طوفان‌الاقصی تحت هیچ شرایطی قابل تغییر نیست
  • در دیدار قالیباف و زیاد نخاله چه گذشت؟
  • قالیباف: نتیجه عملیات طوفان الاقصی قابل تغییر نیست
  • برنامه موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برای شب‌های قدر
  • احیای شب‌های قدر در مسجد موزه انقلاب و دفاع مقدس برگزار می‌شود
  • مراسم افطاری سازمان تبلیغات اسلامی در استایوم آزادی کار بزرگی بود
  • نظرسنجی بهترین مستند جبهه فرهنگی انقلاب در سال ۱۴۰۲
  • اجرای مراسم هزار دف در پالنگان برای عیدفطر برنامه‌ریزی شود