Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، عزیز امانی در جلسه توسعه شهرک های گلخانه ای در استان با بیان این مطلب افزود: با تکمیل و آماده‌سازی زیرساخت‌های این واحدها به متقاضیان وسرمایه‌گذاران در این زمینه واگذار می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 10 شهرک کشاورزی در استان وجود دارد، اضافه کرد: این شهرک‌ها شامل هشت شهرک گلخانه‌ای در سطح 477هکتار، یک شهرک شیلاتی در سطح 3.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

2 هکتار و یک شهرک گلخانه‌ای بخش خصوصی در سطح 16 هکتار هستند.

امانی ادامه داد: در حال حاضر از سطح 477 هکتار از واحدهای گلخانه ای قابل واگذاری به متقاضیان در حدود 141 هکتار واگذار شده است که از این اراضی واگذار شده در حدود 9 واحد گلخانه ای به بهره برداری رسیده و در حال تولید می باشد که محصولاتی از قبیل شاخه گل بریده ، خیار ، گوجه فرنگی و زعفران در این واحدها تولید و روانه بازار مصرف می شود.

وی بیان کرد:  از سرمایه‌گذاران در زمینه کشت‌های متراکم گلخانه‌ای با اعطای کمک‌های فنی اعتباری و مشوق‌های صادراتی حمایت می‌کنیم.

این مسئول خاطر نشان کرد: سیر تکاملی صنعت گلخانه در کشور به سرعت در حال افزایش است و استان‌های مختلف کشور این مقوله را آغاز کرده و در آذربایجان‌غربی نیز فعالیت‌های مربوط به آن وضعیت مطلوبی دارد. در همین راستا درخواست  تسهیلات اعتباری  از محل سامانه سیتا به تعداد ۹ واحد  متقاضی گلخانه  مستقر در شهرک ها با اعتبار بالای ۲۰۰۰ میلیارد ریال مصوبه ی کار گروه شهرستانی و استانی دریافت و ۳واحد از این متقاضیان به کار گروه ملی ارجاع داده شده است.

وی با تاکید بر کاهش هزینه‌های تولید در واحد سطح در گلخانه‌ها تصریح کرد: افزایش درآمد تولیدکنندگان، توسعه زیرساخت‌های شهرک‌های کشاورزی و حمایت و پشتیبانی از توسعه بازار و بازاریابی نیز در ایجاد واحدهای گلخانه ای مدنظر است .

در ادامه این جلسه گزارشی از اقدامات انجام گرفته در خصوص وضعیت شهرک گلخانه ای درشک سلماس توسط حاضرین در جلسه ارائه شد و نحوه تخصیص اراضی ملی واقع در محدوده شهرستان چایپاره و مسائل مربوط به سایر شهرک های کشاورزی استان  بررسی و برای رفع موانع آنها تصمیمات لازم اتخاذ شد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کشاورزی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی کشت گلخانه ای عرصه های ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۵۸۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی روند توسعه سامانه جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب در چایپاره

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، در این نشست پس از طرح خواسته ها و مطالبات مردمی برای بر خورداری از خدمات جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب در نواحی باقیمانده من جمله در منطقه معروف به بیگ جوان از سوی رییس شورای اسلامی چایپاره، معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی در خصوص اقدامات صورت گرفته و برنامه های آتی جهت تکمیل سامانه فاضلاب شهر قره ضیا الدین توضیحاتی را ارائه کرد.

در ادامه، محمداشرفی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی با قدردانی از تعامل و همکاری های شورای اسلامی شهر چایپاره بر لزوم تکمیل سامانه فاضلاب و بهره مندی صددرصدی اهالی منطقه بیگ جوان تاکیدکرد.

در این جلسه مقرر شد تداوم تخصیص های مرتبط با سفر ریاست جمهوری برای پیشبرد اهداف مذکور با جدیت پیگیری شود.

سامانه فاضلاب شهر چایپاره در سال 1394 به بهره برداری رسیده و تصفیه خانه آن نیز از نوع لجن فعال به روش SBRو با ظرفیت اسمی 7900 متر مکعب در شبانه روز با کیفیت بسیار مطلوب در مدار بهره برداری قرار گرفته و بیش از 85درصد خانوارهای این شهر تحت پوشش خدمات جمع آوری، انتقال، تصفیه و دفع بهداشتی خام خانگی قرار دارند.

دیگر خبرها

  • کشت گندم دیم و آبی در ۴۰۸ هزار هکتار اززمین‌های کشاورزی آذربایجان غربی
  • ایجاد توازن در ارائه خدمات عادلانه ،در دستور کار شورای شهر ارومیه
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۱۱ هزار تُن کلزا در آذربایجان‌غربی
  • رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی پیگیری تخصیص حقوق دولتی استان از محل درآمدی و عایدی‌های استان
  • بخش خصوصی ‌۱۲۲ هکتار گلخانه در استان البرز احداث کرد
  • ساخت ۱۸۰۰ کلاس درس در آذربایجان غربی
  • ساماندهی تجهیزات گرمایشی و سرمایشی ۱۱۸ مدرسه آذربایجان غربی
  • بیانیه سپاه شهداء آذربایجان غربی به مناسبت سالروز تاسیس سپاه پاسداران
  • بررسی روند توسعه سامانه جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب در چایپاره
  • توسعه شهر ارومیه با جلب مشارکت مردم