Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر - گروه بین الملل: وزارت خارجه آمریکا درباره دیدار خیر مایک پمپئو  با صدراعظم آلمان، بیانیه‌ای منتشر کرده و از رایزنی‌های ضد ایرانی و ضد روسی این مقام دولت «دونالد ترامپ» در برلین خبر داده است.

روایت وزارت خارجه آمریکا از دیدار پمپئو و مرکل اما، جای بسی تامل دارد! در این بیانیه آمده است که این دو، در برلین درباره مسائل مختلفی از قبیل «مقابله با برنامه موشکی ایران» و «تجاوزگری روسیه در اوکراین» بحث و تبادل نظر کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه خود اتهام‌زنی‌ علیه ایران و روسیه را تکرار کرده و از تهدیدات فزاینده ایران در منطقه خبر داده است!

بنابر این گزارش، در حالی رایزنی های پمپئو و مرکل بر سر موضوعات موشکی و منطقه ای ایران در بیانیه وزارت خارجه آمریکا برجسته شده که اساسا در این باره، مذاکره ای میان طرفین صورت نگرفته است!

 به عبارت بهتر؛ بیانیه وزارت خارجه آمریکا، ارسال نوعی آدرس غلط با هدف انحراف افکار عمومی نسبت به محتویات واقعی مذاکرات واشنگتن و برلین محسوب می شود.

 منابع آگاه اعلام کرده اند که موضوعات اصلی رایزنی وزیر خارجه آمریکا و صدر اعظم آلمان، «اختلافات درون آتلانتیکی» ذیل پیمان ناتو و «بررسی ظرفیتهات و نقش آلمان در واسطه گری میان ایران و آمریکا» بوده است.

همچنین در این دیدار، طرفین بر «مدیریت روابط ناتو و روسیه» و «استمرار دیپلماسی پنهان در قبال روسیه» اتفاق نظر داشته و مخالفت خود را با بحران سازی در روابط با مسکو اعلام کرده اند.

چنانچه مشاهده می شود، میان آنچه در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده و آنچه به صورت واقعی در جریان مذاکرات پمپئو و مرکل گذشته است تفاوتی معنادار وجود دارد.

به نظر می رسد؛ سردرگمی مقامات آمریکایی و نگرانی ترامپ از شکست در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ به دلیل ضعف در عملکرد سیاست خارجی، سبب شده تا میان مواضع اعلامی و پشت پرده کاخ سفید در قبال دیگر بازیگران بین المللی، از جمله ایران و روسیه شکاف معناداری وجود داشته باشد.

کد خبر 4632094

منبع: مهر

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا آلمان مایک پمپئو ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۵۸۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا بر حمایت همه‌جانبه از رژیم صهیونیستی تأکید کرد

به گزارش صدای ایران، وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما بر حمایت همه جانبه خود از اسرائیل تأکید می‌کنیم و مشارکت ما در دفاع از اسرائیل در برابر حمله ایران، ای موضوع را ثابت کرده است.»

وزارت امور خارجه آمریکا همچنین خشونت و حملات شهرک‌نشینان علیه فلسطینیان در کرانه باختری را محکوم کرد و افزود: «اسرائیل» برای توقف جنایات این حملات، اقدامات لازم را انجام نداده است.

وزارتخانه یادشده در ادعای تکراری خود درباره آتش بس غزه تأکید کرد: «ما همچنان در تلاش برای دست‌یابی به توافقی برای آزادی اسرای اسرائیلی هستیم که منجر به آتش‌بس فوری در غزه شود.»


دیگر خبرها

  • وضع تحریم‌های جدید پهپادی ایران توسط اتحادیه اروپا
  • دستیار پوتین در دیدار سفیر اسرائیل: همه طرف‌ها خویشتنداری کنند
  • ۸۶۰ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند
  • دو کشوری که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکردند علیه آمریکا متحد می شوند
  • اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل
  • باقری به روسیه سفر می‌کند
  • طعنه سنگین یک روزنامه به روس‌ها؛ منافع‌طلبی تا کجا؟
  • طعنه سنگین یک روزنامه به روس‌ها: فقط به فکر منافع خودتانید؟
  • طعنه روزنامه جمهوری اسلامی به روسیه : آنها فقط به فکر منافع خودشانند
  • آمریکا بر حمایت همه‌جانبه از رژیم صهیونیستی تأکید کرد