Web Analytics Made Easy - Statcounter

صحن علنی شورای اسلامی شهر همدان در حالی برگزار شد که اعضای شورای شهر پس از اینکه نتوانستند مستندات قوی‌ برای ناکارآمد بودن شهردار ارائه دهند دست به دامن اصحاب رسانه شدند تا آنها عملکرد شهرداری را ارزیابی کنند. ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۳ استانها همدان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، ظهر امروز صحن علنی شورای اسلامی همدان برگزارشده و ضمن بررسی چند نامه میزبان مدیرعامل موسسه راویان فتح و شهردار همدان برای پاسخگویی به پاره‌ای از سؤالات بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خط و نشان شورای شهر همدان برای شهردار؛ دخالتی در انتصابات نداریمدخالت شورای شهر همدان در عزل و نصب‌ها با استقلال کاری شهردار مغایرت داردگزارش تسنیم از جلسه شورای شهر همدان؛ از اعتراف شهردار ‌تا دخالت شورا در عزل و نصب‌هاروایت خبرنگار تسنیم از جلسه شورای شهر همدان؛ از اهانت رئیس شورا‌ ‌به خبرنگاران تا بی‌اطلاعی ‌از قطع 150 درخت

کنایه بادامی به گردان: کمک شما در جشن گل‌ریزان مانند همان وعده ما برای کمک به سیل‌زدگان است!

در این جلسه هنگامه بررسی نامه درخواست شهرداری مبنی بر موافقت شورا برای کمک 50 میلیون تومانی به مناطق سیل‌زده گلستان گیاه‌شناس اظهار داشت: شهرداری در کمک‌رسانی به مناطق سیل‌زده نیز تبعیض قائل می‌شود که این خلاف مقررات است

وی افزود: اگر قرار است به گروهی کمک‌رسانی شود باید این کمک به سویه بین همه ادارات و گروه‌های متقاضی توزیع شود بنابراین شهردار باید توضیح دهد چرا فقط این کمک را به یک گروه خاص کرده است.

فتحی در پاسخ به اظهارنظر گیاه‌شناس گفت: چون سیل در تعطیلات نوروزی رخ داد، شهرداری نمی‌توانست بدون اجازه ما این کمک را پرداخت کند بنابراین علی‌الحساب این مبلغ پرداخت‌شده است.

بادامی نجات نیز تصریح کرد: در کمک به سیل‌زدگان مبلغی بیش از این در منطقه هزینه شده است و شهرداری قرار است تنها 50 میلیون تومان آن را بدهد.

وی گفت: این گروهی که شما می‌گویید چرا شهردار تنها به آنها کمک کرده، یک گروه جهادی است که 120 میلیون تومان در منطقه سیل‌زده هزینه کرده و 70 میلیون تومان از این مبلغ را نیز خودش پرداخت کرده است.

نایب‌رئیس شورا عنوان کرد: باید به یاد داشته باشیم که این اقدام توسط یک گروه جهادی انجام‌شده و عملشان در راستای هیچ‌گونه اقدام انتخاباتی، سیاسی و غیره نیز نبوده است.

با توجه به همراهی گردان با گیاه‌شناس هنگامه رأی‌گیری درباره این نامه قرار شد جزئیات هزینه کردها در جلسه آینده صحن علنی شورای اسلامی شهر همدان توسط شهرداری ارائه شود.

در ادامه این جلسه گردان بابیان اینکه در جشن گل‌ریزان که به برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد برگزار شد شهرداری و شورا توافق کردند در جمع 25 میلیون تومان به این مراسم کمک کنند.

وی تصریح کرد: در این جلسه کمک‌های بسیاری از سوی نهادها و افراد شخصی صورت گرفت به‌گونه‌ای که در پایان مراسم 450 میلیون تومان برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد جمع‌آوری شد.

هنگام بیان این موضوع بادامی به کنایه خطاب به گردان تصریح کرد: شما در جشن گل‌ریزان که برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد برگزار شد از جانب شورا و شهرداری تعهد داده‌اید که این مبلغ را پرداخت کنید همان‌طور که در جریان کمک به سیل‌زدگان نیز ما از طرف شورا قول داده‌ایم که این مبلغ را کمک کنیم.

شهردار: تکلیف مدیریت شهری باید معلوم شود

هنگام بررسی موضوع اعطای مجوز پایان کار به پروژه آقای خلیلی نیز نورالله زاده گفت: به دلیل اشرافیت این ساختمان به دیگر منازل مسکونی مجوز پایان کار به این پروژه داده نشده است، اما مطلع شدیم که چند روز پیش مجوز پایان کار این پروژه داده‌شده است بنابراین لازم است پیگیری شود ببینیم چه کسانی خواسته یا ناخواسته این مجوز را صادر کرده‌اند تا به مراجع ذی‌صلاح معرفی شوند.

شهردار همدان نیز با شنیدن این اظهارنظر تصریح کرد: چه بخواهیم و چه نخواهیم باید بپذیریم در شهر دستگاه‌های تصمیم‌گیری وجود دارد که مسئولیت بررسی این‌گونه تخلفات بر عهده آنها است.

وی بابیان اینکه کمیسیون ماده 100 این موضوع را بررسی کرده و پس از گذشت یک سال به نفع خانم کاظمی رأی صادر کرده است، گفت: شهردار منطقه یک آقای فتحیان نسب برابر با قانون عمل کرده و این مجوز را اعطا کرده است.

صوفی تأکید کرد: تکلیف مدیریت شهری باید معلوم شود وقتی ایشان کار نمی‌کند می‌گویید چرا کار نمی‌کند، وقتی برابر قانون اقدامی انجام می‌دهد می‌گویید باید به دادگاه معرفی شود درحالی‌که ایشان مطابق قانون عمل کرده است.

گردان: شهردار استیضاح نمی‌شود، اصحاب رسانه نیمه‌پر لیوان را ببینند

روان‌بخش در واکنش به اظهارات شهردار ابراز کرد: موضوع درباره آقای فتحیان نصب نیست پس موضوع را به سمت ایشان نبرید، موضوع پروانه ساختی است که به‌اشتباه صادرشده است، پس این موضوع ارتباطی به ایشان ندارد، خبرنگاران نیز این نکته را بنویسند

رئیس شورای اسلامی شهر نیز درباره حضور شهردار در صحن علنی شورای شهر عنوان کرد: شب گذشته تعدادی از اصحاب رسانه با من تماس گرفتند و گفتند آیا قرار است فردا جلسه استیضاح شهردار برگزارشده و از وی سؤال از شود؟

وی با اشاره به گمانه‌زنی‌های رخ‌داده گفت: اصلاً بحثی درباره سؤال از شهردار به شورا واصل نشده است چه برسد به این‌که ما بخواهیم استیضاح ایشان را انجام دهیم.

گردان عنوان کرد: اعضای شورای شهر می‌توانند درباره هر موضوعی اظهارنظر کنند و این دلیل نمی‌شود که هنگام بیان این نظرات اصحاب رسانه در اخبار اعلام کنند قرار است شهردار استیضاح شود.

وی گفت: لازم است رسانه‌ها به مردم دلگرمی دهند چراکه کارهای زیادی در سطح شهر رخ‌داده است اما ایراداتی هم وجود دارد که باید ما به روش‌های مختلف آن را به گوش شهردار و همچنین به مردم برسانیم.

رئیس شورای شهر تصریح کرد: انتقادات شورای شهر درباره عملکرد شهرداری در راستای تقویت این مجموعه است چراکه شهردار انتخاب شورای پنجم‌ است.

وی افزود: در شهرداری شرایط احراز پست برای مدیران وجود ندارد که لازم است برای تحقق این موضوع سازوکار مناسبی برای انتخاب مدیران و معاونان ایجاد شود تا هرکسی که خودش را داوطلب این مدیریت می‌داند وارد عرصه نشود.

گردان بابیان اینکه در شهرداری باید ارزیابی مدیران در مناطق مختلف صورت بگیرد تا برای تغییرات مدیریتی و عملکرد آنها ملاک باشد، عنوان کرد: شما خبرنگاران باید نیمه‌پر لیوان را ببینید یعنی درباره نظرهای سازنده خبرسازی کنید چراکه انتقادات ما از شهردار به معنای تذکر، طرح سؤال و یا استیضاح ایشان نیست.

وی برای پایان دادن به موضوع استیضاح شهردار همدان گفت: در حال حاضر شورای پنجم به این نتیجه نرسیده است که طرح سؤال یا استیضاح شهردار همدان را انجام دهد.

رئیس شورای شهر همدان اظهار داشت: بااین‌وجود هنوز هم تصور می‌کنم انتصاباتی که در شهرداری رخ‌داده نمی‌تواند آن تحولی که مدنظر ماست را ایجاد کند.

وی با گلایه از برخی اصحاب رسانه گفت: من در این جلسه فردی را می‌بینم که وقتی ما قانوناً به شهردار پاداش 40 میلیون تومانی دادیم به ما درباره این موضوع انتقاد کرد اما حالا که ما شهردار را نقد می‌کنیم، می‌گوید چرا دارید از او انتقاد می‌کنید.

عسگریان: رسانه‌ها برای ارزیابی شهرداری ورود کنند؛ رحیمی فر اصحاب رسانه صلاحیت لازم برای این کار را ندارند

عسگریان دیگر عضو شورا نیز خطاب به خبرنگاران بیان کرد: شما به‌عنوان افرادی که مسائل بین مردم و مسئولان را بازگو می‌کنید و به‌عنوان یک حَکَم به این قضایا و کلیه بدنه مجموعه شهرداری ورود کنید تا بتوانید میزان رضایتمندی و یا عدم رضایت‌مندی شمردم از هر مدیری را بسنجید.

وی بابیان اینکه ما هر چیزی درباره شهرداری بگوییم شما نیز تنها همان را منعکس کنید، درست نیست، گفت: برخی دوستان اظهارات ما را تفسیر به رأی نکنند، آقای شهردار ممکن است تصمیماتی بگیرند که برخلاف نظر شورا باشد که این به معنای مخالفت یا موافقت با ما نیست.

رئیس کمیسیون بازرسی شورای شهر گفت: اعضا می‌توانند درباره عملکرد شهرداری اظهارنظر کنند و این کار بر اساس خواست مردم است چراکه ما هرروز مراجعات بسیاری از سوی مردم‌داریم که در بین آن نکات مختلفی را به ما منتقل می‌کنند.

وی ابراز کرد: کدام‌یک از شما اصحاب رسانه زحمت کشیدید و درباره موضوعاتی که ما بیان کردیم تحقیق کردید؟ کردام یک از شما تحقیقات خود را تبدیل به گزارش کرده و به صحن شورا ارائه دادید؟

عسگریان با تأکید بر اینکه اینکه ما بگوییم فلان مجموعه خوب بوده یا فلان کس مخالفت کرده و شما آن را منتقل کنید فایده‌ای ندارد، تصریح کرد: تلاش ما در مجموعه برای سالم کردن زیرمجموعه شهرداری است بنابراین اگر هم نقدی انجام می‌دهیم برای درست کردن راه ناصوابی است که زیرمجموعه طی می‌کند پس شما باید واقعیت‌های موجود را اطلاع‌رسانی کنید.

رحیمی فر نیز گفت: لازم است که ما بدانیم انتصاباتی که در حوزه شهرداری رخ می‌دهد سلیقه‌ای نیست چراکه شهردار باید در حوزه چارچوب‌های وزارت کشور عمل کند و برای تک‌تک نفراتی که می‌خواهد منصوب کند از وزارت کشور استعلام بگیرد.

وی تصریح کرد: ما باید محدودیت‌های شهرداری را درک کنیم چراکه حتی نتوانستیم فردی مانند درویشی را در مجموعه شهرداری حفظ کنیم و دیدیم که ایشان از این مجموعه رفتند.

رئیس کمیسیون عمرانی شورای شهر خطاب به اصحاب رسانه نیز عنوان کرد: خداوند به قلم قسم‌خورده است بنابراین انتظار ما این است که شما به عدالت و انصاف بنویسید.

وی تصریح کرد: رسانه باید افکار عمومی را ارزیابی کند بنابراین اینکه ما بگوییم بیاید در عرصه ارزیابی و بررسی عملکرد ورود کنید خیلی عمل سنجیده‌ای به شمار نمی‌آید چراکه آنها اگر بخواهند کاری انجام دهند مبتنی بر سلیقه‌های خود این کار را انجام می‌دهند.

رحیمی فر عنوان کرد: اگر ما می‌خواهیم کار درستی در حوزه انتصابات انجام دهیم باید یک کار علمی مبتنی بر آمارها انجام بدهیم تا شاخص‌های لازم برای احراز پست مدیریت در شهرداری به دست آید.

گیاه‌شناس: گویا اظهارنظر من درباره اتفاقات شهرداری به مذاق مجموعه‌ای خوش نیامده است

گیاه‌شناس نیز با اشاره به واکنش‌های صورت گرفته به اظهارنظرهای وی درباره انتصابات شهرداری،اظهار داشت: من در اظهارنظرها مطابق قانون آزاد هستم اما تأسف خوردم که دیدم چنین واکنشی نسبت به اظهارنظرها رخ می‌دهد.

وی با اشاره به وضعیت کنونی شهرداری عنوان کرد: گویا اظهارنظر من درباره اتفاقات شهرداری به مذاق مجموعه‌ای خوش نیامده است بنابراین شروع به‌نقد کردن و منحرف کردن موضوع کرده‌اند.

شهردار بگوید به دنبال انتصاب کدام فرد هستیم که پرونده‌اش در مراجع ذیصلاح در حال پیگیری است؟

رئیس مرکز مطالعات شورای شهر همدان بابیان اینکه ابزار سؤال، تذکر و استیضاح در اختیار اعضای شورا است تا به‌واسطه آن بتوانند کار مردم را راه بیندازند، گفت: آقای شهردار آنچه صلاح می‌دانند را انجام می‌دهند اما اینکه ایشان بگویند ما به دنبال انتصاب کدام فرد هستیم که پرونده‌اش در مراجع ذیصلاح در حال پیگیری است، باید بگویند این فرد چه کسی بوده و برای چه پستی معرفی‌شده است؟

وی با تأکید بر اینکه ما خیلی وقت‌ است به شهردار گفته‌ایم انتصابات باید در اولویت باشد، ابراز کرد: ما برای استقرار سرورهای الکترونیک یک میلیارد و 300 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته بودیم اما ایشان با انتخاب فردی با مدرک عمران به ریاست این مجموعه سبب شدن کارها به‌درستی پیش نرفته و امروز به‌جایی برسیم که قیمت این سرورها به بیش از 6 میلیارد تومان برسد.

گیاه‌شناس خطاب به شهردار گفت: یک مدیر تا چند اندازه باید به مجموعه آسیب برساند تا جابه‌جا شود؟ شما که به ما پاسخ شفافی نمی‌دهید اما به گوش ما رسیده است که شما ایستاده‌اید تا وی بازنشسته شود، اقدامی که در راستای مطالبات مردم نیست.

وی تصریح کرد: باید فرهنگ نقدپذیری را در سیستم خود ایجاد کنید تا وقتی نقدی می‌شود چنین هجمه‌ای علیه آن صورت نگیرد یا اینکه اگر ما سکوت می‌کنیم نگویند می‌خواهند تعامل کنند.

رئیس مرکز مطالعات شورای شهر با تأکید بر اینکه فراکسیون امید که اکثریت را در شورای شهر دارد در اوج عقلانیت و به‌دوراز امور سیاسی تصمیم گرفت آقای صوفی را به‌عنوان شهردار انتخاب کند تا کار مردم صورت گیرد، عنوان کرد: ما نه خودسانسوری داریم و نه تسلیم فشاری می‌شویم.

بادامی نجات: اگر بگوییم در شهر کاری انجام‌نشده به خودمان توهین کرده‌ایم

نایب‌رئیس شورا نیز ابراز کرد: وقتی ما بسیاری از مسائل را که می‌توانیم در بین خودمان حل کنیم به رسانه‌ها می‌کشانیم باید بدانیم چه حسی را به مردم منتقل می‌کنیم.

وی بابیان اینکه امروز می‌خواهم از عملکرد خودمان دفاع کنند و نه از عملکرد شهرداری گفت: اتفاقات خوبی در شهر رخ‌داده و پروژه‌های عمرانی بزرگی انجام‌شده است به همین دلیل اینکه ما بیاییم و بگوییم اتفاقات خوبی در شهر رخ نداده، کار درستی نیست.

بادامی نجات عنوان کرد: اتفاقاتی که در حاشیه‌های شهر رخ‌داده بسیار مهم و اثرگذار است که خبرنگاران می‌توانند با حضور در این مناطق، این اتفاقات و خدماتی که هنگام سیل به این مناطق ارائه شد را منعکس کنند، کارهای زیادی که در حوزه زیرساخت بوده و به چشم دیگران نمی‌آید.

وی با اعلام اینکه ما 15 میلیارد تومان برای لوله‌گذاری در منطقه 2 در نظر گرفتیم عنوان کرد: در بحث الکترونیک سازی شهرداری نیز کارها در حال انجام است هرچند این اقدامات با کندی همراه است که ما به این موضوع نیز انتقاد داریم.

نایب‌رئیس شورا با تأکید بر اینکه طرح سؤال و استیضاح شهردار ابزار شورا است که باید بر اساس یک سری واقعیت‌ها از آنها استفاده شود ابراز کرد: اینکه بگوییم در شهر کاری رخ نداده در گام اول به خودمان توهین کرده‌ایم چراکه ما بیش از ساعات کاری در نظر گرفته برای اعضای شورا، پیگیری مسائل بوده‌ایم.

بادامی نجات: نه من و نه برادر شهردار هیچ‌کدام برای انتخابات مجلس کاندیدا نمی‌شویم

وی با اشاره به اینکه بخواهیم بسیاری از کارها را به موضوعات انتخاباتی ازجمله شهردار و برادرش مربوط کنیم بسیار زشت است، افزود: من تلفنی با آقای صوفی صحبت کرده و درباره تصمیم ایشان برای حضور در انتخابات سؤال کردم ایشان نیز گفتند اگر قرار بود من وارد انتخابات شوم باید سال‌ها پیش این کار را می‌کردم ضمن اینکه برای شرکت در انتخابات باید تا امروز استعفا می‌دادم که این کار را نکرده‌ام.

بادامی درباره شایعاتی که پیرامون کاندیداتوری خود در انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی مطرح‌شده نیز عنوان کرد: افتخار می‌کنم که روی این صندلی نشسته‌ام و خادم مردم هستم بنابراین اعلام می‌کنم اگرچه دوستان لطف داشته و پیشنهاد‌هایی کردند اما هیچ تصمیمی برای شرکت در انتخابات آینده مجلس نداشته و ندارم.

نورالله زاده: شهرداری طرحی علمی و دقیق برای انتصاب مدیران تهیه کند

نورالله زاده نیز درباره انتصابات اخیر شهرداری مطرح کرد: این روزها به دلیل نبود شاخص‌های ارزیابی در انتصابات رخ‌داده، افرادی به من زنگ‌زده و می‌گویند، گفته‌شده فلان شخص را فلان نماینده مجلس توصیه کرده و فلان مدیر نیز به توصیه فلان مدیر استانی انتخاب‌شده است، سؤالاتی که انتظار دارند ما برایشان پاسخی داشته باشیم.

وی بابیان اینکه به‌شخصه گفته‌ام شاید درصدی از صحبت‌های شما درست باشد چراکه ما شاخص‌های ارزیابی درستی برای این قضیه نداریم، گفت: اگر ما اظهارنظری می‌کنیم بر اساس داشته‌ها و اطلاعات خودمان است که ممکن است این اظهارات نیز همه‌جانبه و درست نباشد بنابراین از شما خواهش می‌کنم یک کاری علمی و دقیق برای انتصابات انجام دهید

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر عنوان کرد: سال‌ها پیش از شهرداران قبلی نیز درخواست کردیم سازوکار مناسبی را برای انتخاب مدیران ایجاد کنند که تا امروز محقق نشده است بنابراین امروز از شما می‌خواهیم این کار را انجام دهید چراکه نهادسازی سبب انتخاب افراد شایسته در پست‌های مدیریتی می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه اگر انتخاب افراد بر اساس شایسته‌سالاری صورت نگیرد خسارت‌هایی به وجود می‌آید که جبران آن به زمان زیادی نیاز دارد، گفت: انتخاب افراد بر اساس ارزیابی و معیارهای درست مدیریتی سبب تقویت خود شهردار نیز می‌شود بنابراین از شما می‌خواهیم مدیران خود را بر اساس شاخص‌ها و امتیازات در گردونه مدیریتی قرار دهید.

هنگام تکرار شدن موضوع طرح سؤال یا استیضاح شهردار رحیمی فر با تعجب خطاب به رئیس شورای شهر ابراز کرد: واقعاً اگر موضوعی درباره استیضاح شهردار مطرح است باید تمام اعضا مطلع بوده و درباره آن تصمیم بگیرند.

گردان نیز در پاسخ به رحیمی فر گفت: چنین چیزی در دستور کار شورا قرار ندارد.

رحیمی فر خطاب به اعضای شورای شهر گفت: باید بدانیم برخی با شایعه‌پراکنی و بیان برخی موارد به دنبال تفرقه انداختن بین شورای شهر و شهرداری هستند تا کارشان بیش رود بنابراین ما باید درباره مسائل تأمل‌کنیم.

کاووسی: خودمان به شهردار گفتیم پرداخت حقوق کارکنان در اولویت باشد

رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر نیز بابیان اینکه در دو سه روز گذشته هجمه‌های بسیاری علیه اعضای شورای شهر رخ داد که همه این‌ها بر ما فشار است گفت: این هجمه‌ها برای نماینده انقلابی که حق مردم را می‌شناسد مهم نیست لذا آقای گیاه‌شناس باید توجه داشته باشند که هجمه‌ها تنها علیه ایشان نبوده است.

وی بابیان اینکه کدام‌یک از این هجمه‌های صورت گرفته علیه اعضای شورای شهر در راستای خواست و مطالبات مردم است، عنوان کرد: چرا نیروهای انقلابی شورا باید تحت‌فشار باشند یا اینکه برخی جریان از آنها بخواهند شهرداری که مدیریت جهادی دارد را کنار بگذارند؟

کاووسی در پاسخ به اظهارنظر گیاه‌شناس درباره عدم خرید سرورهای الکترونیک گفت: ما دائماً پیگیر بودیم که دیتاسنترها را خریداری کنیم اما باید بدانید باتدبیر دولت محترم با تورم 800 درصدی روبه‌رو شدیم یعنی سنتری که یک میلیارد و 300 میلیون تومان هزینه داشت را امروز مجبوریم با مبلغ 8 میلیارد تومان خریداری کنیم.

وی بابیان اینکه ما خودمان در جلسه به شهردار اعلام کردیم اولویت شما پرداخت حقوق کارمندان و کارکنان باشد تا مبادا دست به اعتصاب بزنند اظهار داشت: عملکرد شهرداری در سال‌های رکود اقتصادی خوب بوده است پس باید انصاف را رعایت کنیم.

رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر خطاب به خبرنگاران افزود: اصحاب رسانه درباره عملکرد شهرداری باید کارشناسانه به موضوع ورود کنند هرچند معتقدم آقای شهردار در عرصه اطلاع‌رسانی اقدامات شهرداری، کوتاهی کرده است.

شهردار: اعضای شورای شهر تحت تأثیر برخی سنگ پراکنی‌ها قرارگرفته‌اند

عباس صوفی با حضور در صحن علنی شورای شهر با اعلام اینکه فضای شهر برای برپایی نماز عید فطر و میزبانی از گردشگران مهیا شده است، اظهار داشت ما برای اولین بار یک نفر شکل در میدان آرامگاه تهیه‌کرده‌ایم تا هدیه ما به مردم و مسافران باشد

وی بابیان اینکه به‌تمامی اعضای شورای شهر احترام می‌گذارم چراکه بدون توجه به رویکردهای سیاسی‌شان من را برای خدمتگزاری به مردم انتخاب کردند، افزود: اعتقاددارم همه مسائل را می‌توان با عقلانیت جلو برد.

شهردار همدان بابیان اینکه وقتی ما در شهر کار می‌کنیم طبیعی است که برخی افراد اقدام به سنگ پراکنی کنند، عنوان کرد: شاید برخی اعضای شورای شهر نیز تحت تأثیر قرارگرفته و حرفی بزنند.

بهتر بود آقای گیاه‌شناس با ادبیات محترمانه‌تری صحبت می‌کرد

وی با اشاره به متن مصاحبه جواد گیاه‌شناس نسبت به عملکرد و انتصابات شهرداری که روز گذشته منتشر شد گفت: اگرچه معتقدم آقای گیاه‌شناس می‌توانست با ادبیات بهتر و محترمانه‌تری صحبت کند اما بااین‌وجود بازهم به نظرم ایشان احترام می‌گذارم.

صوفی هنگام واکنش گیاه‌شناس درباره متن منتشرشده، تصریح کرد: مطلب شما یک توهین به مجموعه شهرداری بود و معتقدم این ادبیات یک استاد دانشگاه نیست باوجود به این مطلب هم احترام می‌گذارم چراکه شما حق اظهارنظر دارید و من نیز پذیرفته‌ام که با 11 فکر و با 11 نفر کارکنم.

وی با تأکید بر اینکه مهم‌ترین رویکرد ما در شهرداری رضایتمندی مردم از عملکرد ماست، افزود: اگرچه ممکن است ما اشتباهاتی نیز در عملکرد خود داشته باشیم اما در این بین کسانی هستند که می‌خواهند فضا را آلوده کنند، افرادی که منافع و نظرشان تأمین نشده است.

درشان خانواده ما نیست از رانت شهرداری استفاده کنیم، برادرم برای انتخابات مجلس شرکت نمی‌کند

شهردار همدان با اشاره به مسائل انتخاباتی رخ‌داده در شهرداری مطرح کرد: اعتقاددارم اگر برادر من می‌خواست برای انتخابات شرکت کند باید سال‌ها پیش این کار را انجام می‌داد و شأن من و خانواده ما این نیست که وقتی من شهردار هستم ایشان در انتخابات شرکت کنند تا برخی افراد فکر کنند ما می‌خواهیم از رانت شهرداری برای انتخابات استفاده کنیم.

وی با تأکید بر اینکه اعلام می‌کنم برادر من هیچ تصمیمی برای حضور در انتخابات ندارد، بیان کرد: در شهرداری هم اعلام کردم هرکسی بخواهد در این مجموعه له یا علیه کسی در حوزه انتخابات اقدامی انجام دهد به‌شدت با وی برخورد می‌کنم.

صوفی بابیان اینکه برخی گروه‌ها و جریانات از خبر اینکه ممکن است برادر من کاندیدای انتخابات مجلس شود ناراحت بودند به همین دلیل جلسه گذاشتند و این تخریب‌ها را آغاز کردند، گفت: درشان ما نیست که بخواهیم از رانت شهرداری برای خود استفاده کنیم.

برخی از واهمه کاندیداتوری برادرم دست به تخریب و شایعه‌پراکنی علیه ما زدند

وی بابیان اینکه سال گذشته 29 سال رجعت پیکر برادرم به وطن بود، اظهار داشت: ما حتی برای اینکه مبادا شائبه انتخاباتی به وجود بیاید از حق مسلم خود برای برگزاری این مراسم گذشتیم اما برخی بی‌انصاف‌ها می‌گویند این کارها تبلیغاتی هستند.

شهردار همدان بابیان اینکه برخی این روزها می‌گویند کار شهرداری فقط جدول‌گذاری است ابراز کرد: سال گذشته 880 پروژه تعریف‌شده که متأسفانه من به دلیل توصیه اشتباه دیگران اقدام به اطلاع‌رسانی آنها نکردم و معتقدند در این عرصه به خودمان ظلم کردیم.

وی با تأکید بر اینکه اگر بگوییم کاری در سطح شهر انجام‌نشده به خودمان توهین کرده‌ایم، عنوان کرد: امسال نیز 180 پروژه در حال انجام است که در این رابطه نیز کمیسیون‌های مربوطه در شورای شهر باید بیایند و از مباحث دفاع کنند.

صوفی با اعلام اینکه باوجود شرایط بد اقتصادی ما 100 هزار تن آسفالت در سطح شهر توزیع کردیم، گفت: به گفته معاون عمرانی وزیر کشور در سال 97 که با بحران روبه‌رو بودیم در بین کلان‌شهرها تنها مشهد و همدان توانسته‌اند کاری انجام دهند.

وی بابیان اینکه چرا با برخی صحبت‌ها زحمات 3 هزار و 500 تن از کارکنان شهرداری همدان را زیر سؤال می‌بریم، عنوان کرد: من به نظرات شما احترام می‌گذارم، اگرچه قبول دارم در کارهای خود ضعف داریم.

معتقدم حرکت ما یک حرکت روبه‌جلو است

شهردار همدان مطرح کرد: در 15 سال گذشته در سازمان فناوری تنها 3 نرم‌افزار ایجادشده است اما امسال ما قرارداد 8 نرم‌افزار را منعقد کرده‌ایم که برای عملیاتی شدن در ابتدا باید شرکت‌ها به ما معرفی شوند وگرنه ما چگونه می‌خواهیم بدانیم چه سروری را باید بخریم.

وی با تأکید بر اینکه خرید سرور ربطی به مدیریت سازمان فناوری ندارد، افزود: ما در گام اول باید شرکت‌های ارائه‌دهنده این سرورها را مشخص کنیم و بعد اقدام کنیم در غیر این صورت نمی‌توانیم کار را به‌درستی پیش ببریم.

صوفی تأکید کرد: ما بودجه سال 98 را با 25 درصد رشد و با سرانه یک میلیارد و 300 میلیون تومان برای هر شهروند همدانی به همراه 430 ریز پروژه به شورا تحویل دادیم.

وی با تأکید بر اینکه ما برای اولین بار قرارداد برنامه‌ریزی برای 5 سال آینده شهرداری را با یک شرکت معتبر منعقد کرده‌ایم، ابراز کرد: تمام پروژه‌های شهرداری قابل دفاع است شاید یک پروژه ازنظر اقتصادی با کندی روبه‌رو شده باشد اما ما پروژه‌ای که روی هوا مانده باشد نداریم بنابراین
معتقدم حرکت ما یک حرکت روبه‌جلو است.

ابایی برای رفتن از شهرداری همدان ندارم

شهردار همدان درباره انتصابات اخیر شهرداری نیز گفت: برای انتصابات خود شرایط احرازی‌ای داریم که باید منطبق با قوانین وزارت کشور باشد هرچند معتقدم ما در سال‌های گذشته در مجموعه کادر سازی در مجموعه شهرداری نیز اقدامی نکرده‌ایم.

وی تأکید کرد: تلاش می‌کنیم ضمن توجه به نیروهای جوان همپای مدیریت شهری حرکت کنیم به همین دلیل اگرچه ممکن است این انتصابات به مذاق برخی اعضای شورای شهر خوش نیاید اما درنهایت این من هستم که باید پاسخگوی سؤالات شما باشم.

صوفی با تأکید بر این‌که تیمی که ما در شهرداری منصوب کردیم یک گروه فعال و پویا است، گفت: در حال حاضر شفافیت در املاک و مستغلات شهرداری وجود دارد و تا روزی که شهردار همدان هستم خدمتگزار مردم خواهم بود اما ابایی هم از رفتن ندارم.

وی بابیان اینکه برای این مسئولیت دستمال ندوخته‌ام، بیان کرد: اگر برای مردم شورای شهر مفید هستم پس به آنها خدمت می‌کنم و هر جا که اعضای شورای شهر احساس کردند مفید نیستم حق قانونی آن‌هاست که مرا عوض کنند.

گردان: در نقد شهرداری همدان رنج‌نامه نوشته و به اعضای شورا دادم!

گردان در واکنش به این صحبت شهردار گفت: من نسبت به عملکرد شهرداری نقد داشته و حتی رنج‌نامه‌ای را نوشته و به اعضای شورای شهر دادم چراکه معتقدم کارهای مهمی در شهر هست که بر زمین‌مانده است.

وی خطاب به شهردار گفت: وضعیت پروژه میدان بار جدید همدان، باقی‌مانده اتوبوس‌هایی که باید تا امروز به ما تحویل داده می‌شد، تعین تکلیف پروژه پیچ زندان، وضعیت شیوه‌نامه میدان بار جدید همدان یا دوربرگردان آیت‌الله نجفی که ما با هزار مصیبت اعتبار آن را تهیه‌کرده‌ایم، به کجا رسیده است درباره این‌ها توضیح دهید.

گردان: بعید می‌دانم پل شهید همدانی را شهریورماه تحویل دهید

رئیس شورای شهر گفت: شما گفته‌اید که پروژه شهید همدانی را تا پایان شهریورماه تمام کرده و تحویل می‌دهید درحالی‌که با شرایط پیشرفت فیزیکی پروژه بعید می‌دانم بتوانید این کار را انجام دهید، هرچند شما باید درباره وضعیت پروژه رنگین‌کمان و عصر طلایی نیز توضیح دهید و بگویید به کجا رسیده است.

روان‌بخش: سرمایه‌های دیگر شهرداری کجا رفته‌اند؟

روان‌بخش خطاب به شهردار عنوان کرد: شما افرادی که انتخاب کرده‌اید را سرمایه‌های انسانی خود معرفی کرده‌اید درحالی‌که ما مشابه همین سرمایه‌های انسانی مانند آقایان یوسفیان، مجیدی و غیره را در مجموعه شهرداری داریم بگویید آن‌ها کجا رفته‌اند، چه می‌کنند، و چرا از آنها استفاده‌نشده است؟

شهردار: شأن کارکنان شهرداری بالاست اما تعداد پُست‌هایی که بتوانم به آنها بدهم کم است

شهردار در واکنش به صحبت این دو عضو شورای شهر گفت: از اول هم گفته‌ام که شان مدیران و کارکنان شهرداری بالا است اما باید دقت داشته باشید تعداد پست‌هایی که من می‌توانم به این افراد بدهم کمتر از تعداد مدیران است.

وی درباره موزه میدان امام(ره) که موردنقد رئیس شورای شهر بودافزود: این‌یک مشکل بین شهرداری و اداره مسکن بود که خوشبختانه یک ماه پیش حل شد و تا 15 روز آینده نیز پیمانکاران پروژه معرفی می‌شوند.

صوفی درباره وضعیت قرارداد اتوبوس‌ها نیز عنوان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی کشور به این نتیجه رسیدیم به‌جای اینکه به شرکت سازنده اتوبوس‌ها فشار بیاوریم که او نیز اعلام ورشکستگی کند، اتوبوس‌های باقی‌مانده را در مدت‌زمان بیشتر با هزینه کمتر تحویل بگیریم چراکه امروز قیمت اتوبوس 800 میلیون تومانی به دو و نیم میلیارد تومان افزایش‌یافته است.

وی درباره شیوه‌نامه میدان بار جدید همدان نیز ابراز کرد: این قرارداد پیش از زمان مدیریت بنده در شهرداری بسته‌شده و در آن آمده است که باید برای انجام کارها و واگذاری، پروژه با 30 درصد پیشرفت فیزیکی همراه باشد که این نیز رخ نداده است لذا من که نمی‌توانم کاری غیرقانونی انجام دهم.

پل اصلی شهید همدانی شهریورماه افتتاح می‌شود

شهردار همدان درباره پل شهید همدانی نیز گفت: ما در این پروژه 15 میلیارد تومان بدهکاری داشتیم که خوشبختانه توانستیم آن را پرداخت کنیم در حال حاضر نیز اعلام می‌کنم که ما پل اصلی را شهریورماه تحویل می‌دهیم و سایر پل‌های این مجموعه نیز در زمان مقرر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با تأکید بر اینکه من به پست شهرداری وابستگی ندارم و برای حفظ آن نیز لابی نمی‌کنم تصریح کرد: اگر دلمان برای مردم می‌سوزد آن‌هم در فضایی که برخی به دنبال بر هم زدن آرامش مردم هستند باید تلاش کنیم فضای آرام و منطبق باکاری که در شهرداری هست، حرکت کنیم.

کاری نکنید به خاطر سیاسی بازی همدان هم مانند رشت بدون شهردار شود

وی خطاب به اعضای شورای شهر اظهار داشت: برای من رفتن از همدان کاری ندارد اما بدانید هم‌اکنون شهرداری شهر رشت به دلیل سیاسی بازی اعضا، 2 سال است که بدون شهردار مانده است بیایید کاری کنیم که همدان نیز به این گرفتاری دچار نشود.

انتهای پیام/ش

R41405/P/S6,75/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۵۹۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری بیست و دومین اجلاس رسمی شورای اسلامی استان خراسان رضوی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  در این جلسه تصویب شد تا در هفته شورا‌های اسلامی، همایشی با عنوان تقدیر از شورا‌های برتر شهری، روستایی، بخش و شهرستان با حضور ۲۰۰۰ نفر از اعضای شورا‌های شهر و روستای استان برگزار شود.

 

در این نشست دستورالعمل‌های قانونی منع به کارگیری اعضای شورا‌های اسلامی در پست‌های مدیریتی بررسی شد.

 



دیگر خبرها

  • جلسه شورای اسلامی اهواز برای سیزدهمین بار متوالی تشکیل نشد!
  • برگزاری بیست و دومین اجلاس رسمی شورای اسلامی استان خراسان رضوی
  • تشکیل شورای راهبردی سلامت با مصوبه شورا
  • رعایت قوانین و حفظ کیان شورا سرلوحه اقدامات شهردار باشد
  • تذکر رییس شورا به کیانی ؛ رعایت قوانین و حفظ کیان شورا باید سرلوحه کار شهردار کرج باشد
  • عدم تعیین تکلیف لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه
  • رای اعضای شورای شهر به استیضاح شهردار ارومیه
  • امور شهری کرمانشاه در انتظار تصویب لایحه بودجه!
  • هزینه کرد شهرداری این شهر بدون ابلاغ بودجه، غیرقانونی است
  • گزارش دهی معاون شهردار و خزنه دار شورا به اعضا فردا