Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-19@23:49:19 GMT

خواسته اصلی پمپئو از مرکل چه بود؟

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۵۹۱۵۲

خواسته اصلی پمپئو از مرکل چه بود؟

به گزارش مهر، وزارت خارجه آمریکا درباره دیدار خیر مایک پمپئو  با صدراعظم آلمان، بیانیه‌ای منتشر کرده و از رایزنی‌های ضد ایرانی و ضد روسی این مقام دولت «دونالد ترامپ» در برلین خبر داده است.

روایت وزارت خارجه آمریکا از دیدار پمپئو و مرکل اما، جای بسی تامل دارد! در این بیانیه آمده است که این دو، در برلین درباره مسائل مختلفی از قبیل «مقابله با برنامه موشکی ایران» و «تجاوزگری روسیه در اوکراین» بحث و تبادل نظر کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه خود اتهام‌زنی‌ علیه ایران و روسیه را تکرار کرده و از تهدیدات فزاینده ایران در منطقه خبر داده است!

بنابر این گزارش، در حالی رایزنی های پمپئو و مرکل بر سر موضوعات موشکی و منطقه ای ایران در بیانیه وزارت خارجه آمریکا برجسته شده که اساسا در این باره، مذاکره ای میان طرفین صورت نگرفته است!

 به عبارت بهتر؛ بیانیه وزارت خارجه آمریکا، ارسال نوعی آدرس غلط با هدف انحراف افکار عمومی نسبت به محتویات واقعی مذاکرات واشنگتن و برلین محسوب می شود.

 منابع آگاه اعلام کرده اند که موضوعات اصلی رایزنی وزیر خارجه آمریکا و صدر اعظم آلمان، «اختلافات درون آتلانتیکی» ذیل پیمان ناتو و «بررسی ظرفیتهات و نقش آلمان در واسطه گری میان ایران و آمریکا» بوده است.

همچنین در این دیدار، طرفین بر «مدیریت روابط ناتو و روسیه» و «استمرار دیپلماسی پنهان در قبال روسیه» اتفاق نظر داشته و مخالفت خود را با بحران سازی در روابط با مسکو اعلام کرده اند.

چنانچه مشاهده می شود، میان آنچه در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده و آنچه به صورت واقعی در جریان مذاکرات پمپئو و مرکل گذشته است تفاوتی معنادار وجود دارد.

به نظر می رسد؛ سردرگمی مقامات آمریکایی و نگرانی ترامپ از شکست در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ به دلیل ضعف در عملکرد سیاست خارجی، سبب شده تا میان مواضع اعلامی و پشت پرده کاخ سفید در قبال دیگر بازیگران بین المللی، از جمله ایران و روسیه شکاف معناداری وجود داشته باشد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۵۹۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ایران به وتوی قطعنامه فلسطین از سوی آمریکا

به گزارش «تابناک» به نقل از وزارت امور خارجه، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در محکومیت شدید رأی غیرمسئولانه و غیرسازنده آمریکا در وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد موضع گیری انجام داد.
سخنگوی وزارت امور خارجه، رأی غیرمسئولانه و غیرسازنده آمریکا در وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد را به شدت محکوم کرد.
کنعانی افزود: این اقدام واشنگتن، ماهیت مزوّرانه سیاست خارجی آمریکا و انزوای موضع این کشور نزد جامعه جهانی را بیش از پیش نزد افکار عمومی جهان برملا ساخت.
سخنگوی وزارت امور خارجه یادآور شد حمایت یکجانبه و نامحدود رژیم آمریکا از رژیم صهیونیستی در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، نظامی، حقوقی و بین‌المللی با هزینه مردم آمریکا و به بهای قربانی کردن صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی در بیش از هفت دهه گذشته، نه تنها کارکرد خود را از دست داده است، بلکه هیئت حاکمه آمریکا را نیز بیش از همیشه نزد افکار عمومی دنیا بی آبرو ساخته و ثابت کرده که این کشور بازیگر بی‌طرف و کنشگر مسئولی در جامعه جهانی نیست.
کنعانی بار دیگر بر حق مشروع و غیرقابل انکار ملت فلسطین در تشکیل دولت مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف در کل سرزمین تاریخی فلسطین از بحر تا نهر تاکید و افزود: جمهوری اسلامی ایران بر این باور است که اراده ملت مقاوم و قهرمان فلسطین در نهایت بر اراده دشمنان ملت فلسطین و در رأس آن رژیم جعلی، آپارتاید و جنایتکار اسرائیل فائق خواهد آمد.

دیگر خبرها

  • واکنش ایران به وتوی قطعنامه فلسطین از سوی آمریکا
  • سوریه: وتوی آمریکا لکه ننگ دیگری بر سوابق آمریکا است
  • یک بمب افکن روسی اوکراین را بمباران کرد و سرنگون شد
  • واکنش چین و عمان به حمله ادعایی رژیم صهیونیستی
  • وضع تحریم‌های جدید پهپادی ایران توسط اتحادیه اروپا
  • دستیار پوتین در دیدار سفیر اسرائیل: همه طرف‌ها خویشتنداری کنند
  • اتحادیه اروپا تحریم‌های جدیدی را علیه برنامه پهپادی ایران اعمال می‌کند
  • ۸۶۰ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند
  • دو کشوری که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکردند علیه آمریکا متحد می شوند
  • اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل