Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-23@09:10:26 GMT

هشدار درخصوص تب کریمه کنگو در بوشهر

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۵۹۹۴۲

ساعت 24- اداره کل دامپزشکی استان بوشهر، موارد مهم و بهداشتی را درباره تب خونریزی دهنده کریمه کنگو برای رعایت مردم استان بوشهر به‌ویژه در فصل گرما اعلام کرد.

 روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان بوشهر اعلام کرد:با توجه به افزایش احتمال شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصول گرم سال هم‌زمان با فصل فعالیت مخزن بیماری (کنه‌ها)، ضروری است به‌ویژه گروه‌های در معرض خطر شامل دامداران، کارکنان کشتارگاه‌ها، قصابان، کشاورزان و به‌خصوص روستاییان و عشایر که به نحوی با دام سروکار دارند، با جلوگیری از رفتارهای مخاطره‌آمیز مراقب سلامتی خود باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خودداری از کشتار دام در خارج از کشتارگاه‌ها، رعایت اصول بهداشتی و استفاده از وسایل حفاظت فردی توسط کارکنان زنجیره کشتار، انتقال و عرضه‌کنندگان گوشت، نگهداری لاشه حداقل به مدت ۲۴ ساعت پس از استحصال در اتاق سرد در کشتارگاه، خودداری از خرید گوشت‌های بدون مهر دامپزشکی، خودداری از مصرف گوشت تازه (گوشت خریداری‌شده باید به مدت حداقل ۲۴ ساعت در یخچال صفر تا ۴ درجه سانتی‌گراد، نگهداری و سپس، مصرف شود)، خودداری از مصرف جگر به‌صورت خام (جگر خریداری‌شده باید به مدت حداقل ۴۸ ساعت در یخچال صفر تا ۴ درجه سانتی‌گراد، نگهداری و سپس، مصرف شود) ازجمله موارد مهم در مصرف گوشت است.

استفاده از دستکش، هنگام خرد کردن گوشت در مراکز عرضه و نیز منازل، اجتناب کودکان و روستاییان و دامداران از بازی و یا لامسه کنه‌های ماده تخم‌ریزی کرد، خودداری از جدا و له‌کردن (کشتن) کنه‌ها توسط شیردوشان و دامداران، خودداری از پشم‌چینی دام‌ها، بدون استفاده از تجهیزات و لوازم ایمنی و حفاظت کننده، اجتناب از استراحت در مراتع و کوهستان‌ها بدون رعایت استفاده از وسایل ایمن و سم‌پاشی منازل و اصطبل‌های روستایی برای کاهش جمعیت کنه‌ها از دیگر موارد بهداشتی است.

تب خونریزی دهنده کریمه کنگو از جمله بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است که نشانه درمانگاهی مشهودی در دام‌های آلوده ندارد و ازاین‌رو اقدامات دامپزشکی صرفاً به‌منظور تأمین بهداشت جمعیت انسانی و متعاقب گزارش وقوع بیماری در انسان، آغاز می‌شود.

فارس

منبع: ساعت24

کلیدواژه: تب کریمه کنگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۵۹۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

­هشدار مدیریت بحران درباره بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مدیرکل مدیریت بحران استان تهران گفت: طبق پیش بینی سازمان هواشناسی از یک شنبه دوم تا پایان روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت به علت فعالیت سامانه بارشی احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها وجود دارد بر این اساس ساکنان استان در این مدت از توقف و اتراق درحاشیه رود‌خانه‌ها خودداری کنند.

حامد یزدی مهر افزود: طبق اعلام سازمان هواشناسی، در این مدت، احتمال وقوع مخاطراتی نظیر رگبار باران و رعد و برق و در نقاط مستعد به ویژه نیمه شمالی استان بارش تگرگ و در نیمه جنوبی استان، وزش باد شدید و در برخی نقاط استان، احتمال خیزش گردوخاک وجود دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران گفت: همچنین با توجه به لغزندگی و کاهش دید و احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، به ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه ها، شهروندان برای ایمنی بیشتر و جلوگیری از حوادث ناگوار از سفر‌های غیرضروری در محور‌های کوهستانی خودداری کنند.

حامد یزدی مهر افزود: در این مدت به علت وزش باد شدید، احتمال وارد شدن خسارت به نهال درختان آسیب پذیر و محصولات باغی و زراعی وجود دارد بنابراین کشاورزان تمهیدات لازم برای حفاظت از تولیدات کشاورزی را بیندیشند وشهروندان از صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

دیگر خبرها

  • ابتلای ۶ نفر به تب کریمه کنگو در این استان
  • ابتلای ۶ نفر به تب کریمه کنگو در این استان/ یک نفر فوت شد
  • هشدار نارنجی هواشناسی در قم
  • هشدار نارنجی هواشناسی با پیش‌بینی سیل در سیستان و بلوچستان
  • برگزاری کلاس آموزشی راههای انتقال و پیشگیری ازبیماری‌های مشترک انسان و دام دردامپزشکی نیشابور
  • هشدار هواشناسی؛ مازندران آماده سیل شود / اعلام آماده‌باش در ۲۲ شهرستان
  • هشدار دامپزشکی تربت حیدریه در خصوص خطر شیوع بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو
  • هشدار بارش تگرگ در آذربایجان‌شرقی
  • هشدار؛ انتقال ایدز و هپاتیت با زالو درمانی
  • ­هشدار مدیریت بحران درباره بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها