Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@08:45:05 GMT

۷۱ معدن در استان ایلام فعال هستند

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۶۰۳۷۳

۷۱ معدن در استان ایلام فعال هستند

به گزارش خبرنگار مهر، یارالله نصیری عصر یکشنبه در جلسه شورای معادن استان در استانداری ایلام اظهار داشت: سال گذشته از ۷۱ معدن فعال استان ایلام چهار میلیون و ۹۰۰ تن انواع ماده معدنی از معدن استان ایلام استخراج شده که نسبت به سال قبل آن ۴۹ درصد رشد داشته است.

وی افزود: سال گذشته مجوز ۱۰ معدن در استان ایلام صادره شده که ۸۷ نفر از این طریق صاحب شغل شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نصیری با اشاره به اینکه ذخایر معدنی استان ایلام بیشتر تنوعی از مصالح ساختمانی برخوردار است، تصریح کرد: بیتومین، سنگ گچ، سنگ آهک، کلسیت، سیلیس، شن، ماسه، لاشه و مالون، آلوویوم آهکی، شیل و مارن، مرمریت و سلستین از مواد معدنی استخراج شده در استان است.

وی عنوان کرد: در جلسه امروز نیز مشکلات شش واحد معدنی بررسی شده است.

استان ایلام دارای معادن غنی برای تولید مصالح ساختمانی است و بر اساس ظرفیت سنجی استان ایلام از حیث کانی های غیرفلزی و مواد معدنی در ارتباط با مواد ساختمانی دارای شرایط مطلوبی است.

کد خبر 4632216

منبع: مهر

کلیدواژه: صنعت معدن و تجارت ایلام اتاق بازرگانی صنایع و معادن ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۶۰۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم توسعه تعاونی‌ها و ترویج فرهنگ کار در ایلام

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام الله نور کریمی تبار روز سه شنبه در دیدار با اعضاب ستاد بزرگداشت هفته کار و کارگر به نقش حساس و مؤثر جامعه کارگری در تحقق جهش تولید هم پرداخت و افزود: ایجاد انگیزه مالی و حفظ شأن و کرامت جامعه کارگری از راه کارهای مهم برای توسعه و پویایی حوزه تولید است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام همچنین توسعه تعاونی‌ها و ترویج فرهنگ کار و کارآفرینی را از موارد ضروری برای اشتغالزایی در استان عنوان کرد.

نورالدین الیاسی مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان هم با بیان اینکه حدود نیمی از سه هزار و چهارصد تعاونی استان، نیمه فعال یا غیر فعال هستند، اضافه کرد: احیاء این تعاونی‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

کد خبر 6086938

دیگر خبرها

  • ۷ واحد معدنی در زنجان احیا شد
  • فرآیند احداث پایانه مکانیزه مواد معدنی آغاز شد/ تحقق ترافیک ۱۰ میلیون تنی مواد معدنی و شیمیایی ظرف سه سال
  • بالاترین میزان تولید مواد معدنی در مجتمع سرب و روی مهدی آباد
  • لزوم توسعه تعاونی‌ها و ترویج فرهنگ کار در ایلام
  • ذخیره کانسنگ منگنز معدن ونارچ قم به ۱۲ میلیون تُن رسید
  • صادرات۶۰ هزارتن مواد معدنی از بندرخمیر
  • ورزقان علی‌رغم تمام ظرفیت‌های معدنی همچنان محروم است
  • ◄ صادرات یک میلیون تن مواد معدنی به کشورهای حوزه خلیج فارس
  • ۶۰ هزارتن مواد معدنی از بندرخمیر در یک ماه نخست سال صادر شد
  • سال گذشته ۵ پروانه بهره‌برداری معدنی در قم صادر شد