Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-18@05:42:44 GMT

آئین‌نامه جدید حق‌الوکاله در انتظار تصویب است

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۶۰۴۴۸

ساعت 24- معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه خود آقایان طی این سال‌ها درخواستی برای اصلاح تعین حق الوکاله ها نکردند،گفت: در هر صورت ما آئین‌نامه مربوطه را پیشنهاد کردیم و منتظریم زودتر تصویب شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای، معاون اول قوه قضائیه در نشست هم‌اندیشی با وکلا گفت: اصلاح آئین نامه و حق مشاوره موضوعی درست است و امیدوارم که زودتر رسیدگی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته اینکه گفتند ۱۳ سال از تعیین حق مشاوره قبلی گذشته، درست است؛ اما خود آقایان طی این سال‌ها درخواستی برای اصلاح آن نکردند. در هر صورت ما آئین‌نامه مربوطه را پیشنهاد کردیم و منتظریم زودتر تصویب شود.

معاون اول قوه قضائیه تصریح کرد: مطلب دوم مربوط به مؤسسات حقوقی است. بنده فی‌الجمله با آقایان موافق هستم و معتقدم عملکرد برخی از مؤسسات حقوقی به ضرر جامعه است. برخی از اقداماتی که انجام می‌شود، به ضرر مردم است. ما باید تلاش کنیم به همه قانون عمل کنیم؛ نه به بخشی از قانون و هر وقت که بخشی از قانون را مغفول گذاشتیم، به همدیگر یادآوری کنیم که این بخش مغفول مانده و این بخش عمل نشده. اگر به همه قانون عمل کنیم، به نفع همه است.

وی در ادامه سخنان خود بیان کرد: می‌خواهم سؤالی کنم از این دو بال فرشته عدالت که امروز دادرسی در اجرای عدالت و تحقق عدالت چگونه است؟

محسنی اژه‌ای افزود: آیا ضابط از وکیل، قاضی از وکیل، وکیل از قاضی در کاری که می‌کنند، راضی است؟ می‌خواهم در رابطه با عدالت صحبت کنم و نه در رابطه با مسأله صنفی. جا دارد بیشتر در جهت تحقق عدالت همه با هم همکاری کنیم و با یکدیگر تعامل داشته باشیم. اگر وکیلی به وظیفه قانونی و شرعی و سوگندی که خورده عمل نمی‌کند، شما خودتان بررسی کنید و واقعاً اصلاح و برخورد کنید. ما هم همینطور؛ اگر یک قاضی و یک کارمند در دستگاه قضایی به وظیفه خود در جهت تحقق عدالت و در جهت کرامت طرفین پرونده و ایجاد عدالت و رسیدن به حقیقت عمل نمی‌کند، در مسیر اصلاح آن اقدام می‌کنیم.

باشگاه خبرنگاران

منبع: ساعت24

کلیدواژه: غلامحسین محسنی اژه ای احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۶۰۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح اصلاح مجازات سرقت‌ها و جرائم زیر ۲۰ میلیون تومان تصویب شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کلیات و جزییات طرح اصلاح ماده (۱۰۴) قانون مجازات اسلامی که درباره مجازات سرقت‌ها و جرائم زیر ۲۰ میلیون تومان است، موافقت کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در جلسه علنی روز سه‌شنبه - ۲۸ فروردین - مجلس شورای اسلامی، گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در مورد طرح اصلاح ماده (۱۰۴) قانون مجازات اسلامی در دستور کار قرار گرفت و نمایندگان با کلیات و جزییات این طرح موافقت کردند.

کد خبر 745121

دیگر خبرها

  • کنایه نوری قزلجه به رئیسی؛ دعا کنیم این دولت همچنان باشد، تا قیمت ارز بالاتر نرود!
  • کلیات اصلاح موادی از قانون آیین دادرسی کیفری تصویب شد
  • لایحه اصلاح نظارت خارجی راهی سنای آمریکا شد
  • ۸ هزار خودروی وارداتی تحویل مردم شد/ ثبت سفارش ۱۳۳ هزار خودرو
  • مالیات بر عایدی سرمایه ۱۲ سال در انتظار تصویب
  • طرح اصلاح مجازات سرقت‌ها و جرایم زیر ۲۰ میلیون تومان تصویب شد
  • طرح اصلاح مجازات سرقت‌ها و جرائم زیر ۲۰ میلیون تومان تصویب شد
  • کلیات «طرح اصلاح قانون مجازات اسلامی» تصویب شد
  • افقه در گفت و گو با قدس: مجلس برای تحقق شعار سال لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم را تصویب کند
  • فهرست مجوزهای کسب و کار تاییدمحور اعلام شد