Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-16@05:08:45 GMT

رهایی از موخوره به کمک ۵ ماسک طبیعی و موثر

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۶۰۵۳۸

رهایی از موخوره به کمک ۵ ماسک طبیعی و موثر

به گزارش خبرنگار  حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، موخوره از جمله مشکلاتی است که همه افراد مخصوصا بانوان حداقل یک بار در عمر خود آنرا تجربه می‌کنند؛  اما به وسیله ماسک‌های طبیعی و راه‌های موثر می‌توان به راحتی هرچه تمام تر از موخوره رهایی یافت؛ در اینجا به معرفی ماسک‌های طبیعی که سبب درمان موخوره می‌شوند می‌پردازیم

تخم مرغ 

تخم مرغ غنی از پروتئین و اسید های چرب ضروری است و به درمان موخوره کمک می‌کند؛  مو عمدتا از پروتئین ساخته می‌شود و تخم مرغ  به تقویت فولیکول‌های مو کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به علاوه، آن تخم مرغ سبب صاف و نرم شدن مو می‌شود و مقاومت آنرا بالا می‌برد برای ازبین بردن موخوره  می‌توانید ماسک تخم مرغ و روغن زیتون را یک بار در هفته به طور منظم استفاده کنید.

روغن‌های گیاهی و درمانی 

برای درمان موخوره و درمان شکستگی مو می‌توانید از روغن‌های گیاهی و مقوی استفاده کنید.

کمی روغن زیتون، روغن نارگیل، روغن بادام یا روغن کرچک را  به مدت ۲۰ ثانیه گرم کنید و به کمک آن مو و پوست سر خود را ماساژ دهید و پس از  ۴۵ دقیقه موهایتان را بشویید.

ماسک شیر و خامه

ترکیبی شیر و خامه سبب ایجاد رطوبت در مو می‌شود    آنها  را صاف و نرم می‌کند؛  علاوه بر این، پروتئین شیر سبب رشد و ترمیم بافت مو می‌شود؛  یک قاشق غذاخوری خامه و نیم فنجان شیر کامل را با یکدیگر مخلوط کنید و موهایتان را به مدت ۲۰ دقیقه با آن ماساژ دهید و سپس بشوئید این ماسک سبب تقویت مو و رفع موخوره می‌شود.

عسل 

عسل از مواد مغذی بسیار موثر برای موهای خشک،  صدمه دیده،   مستعد شکاف و شکستگی تشکیل شده است؛  این ماده غذایی یک مرطوب کننده طبیعی برای مو است و سبب  و نرم تر و شفاف تر شدن موهای سر می‌شود.

دو قاشق غذاخوری عسل را در چهار فنجان آب گرم و کمی شامپو مو مخلوط کنید و موهایتان را به وسیله آن  شستشو دهید.

موز

موز با داشتن روغن‌های طبیعی و ویتامین‌هایی همچون پتاسیم، روی، آهن و ویتامین A، C و E، از شکستگی موهای سر جلوگیری می‌کند علاوه بر آن به کمک موز می‌تونید  موهای ا نرم و مرطوب داشته باشید

یک موز رسیده، دو قاشق غذاخوری  آب،  گلاب،  و آب لیمو را با یکدیگر مخلوط کرده و روی موهای خود بمالید.

 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت اخبار پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۶۰۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تا ۲۰ سال دیگر روی مریخ زندگی می کنیم!

تین نیوز

ایلان ماسک در جلسه گفت وگو با کارمندان شرکت اسپیس ایکس، درباره پیشرفت های موشک «استارشیپ» و احتمال سکونت انسان روی مریخ صحبت کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، موشک «استارشیپ»(Starship) شرکت «اسپیس ایکس»(SpaceX)، بزرگ ترین موشک جهان است که با ادامه دادن برنامه ها برای تحقق یافتن ماموریت های مریخ در آینده، حتی بزرگ تر هم خواهد شد.

به نقل از اسپیس، «ایلان ماسک» (Elon Musk)، بنیان گذار اسپیس ایکس در گفت و گو با کارمندان خود گفت که قد موشک استارشیپ در نهایت به ۵۰۰ فوت (۱۵۰ متر) خواهد رسید که تقریبا ۲۰ درصد بلندتر از موشک «سوپر هوی»(Super Heavy) است.

علاوه بر این، ماسک پیش بینی کرد که با پیشرفت در قابلیت استفاده مجدد، هر پرتاب حدود سه میلیون دلار هزینه خواهد داشت. این کمتر از یک سوم هزینه پرتاب موشک بسیار کوچک تر «فالکون ۱»(Falcon 1) در سال ۲۰۰۴ با در نظر گرفتن تورم است.

ماسک گفت: این اعداد غیر قابل تصور هستند. هیچ کس هرگز فکر نمی کرد که چنین چیزی امکان پذیر باشد، اما ما قوانین فیزیک را برای دستیابی به آن زیر پا نمی گذاریم و این کار را بدون شکستن قوانین فیزیک انجام می دهیم. ما می توانیم این کار را انجام دهیم.

ماسک تمایل دارد حداقل یک بار در سال به روزرسانی هایی را درباره استارشیپ ارائه دهد تا پیشرفت این شرکت را در راستای برنامه های بلندمدت خود برای استقرار روی مریخ برجسته کند. اسپیس ایکس در سال گذشته شاهد سه پرتاب استارشیپ بوده و بدین ترتیب، اخیرا پیشرفت هایی حاصل شده است.

ماسک به تاخیرهای رخ داده در پرتاب استارشیپ که تاریخ اولین فرود روی ماه را تحت برنامه «آرتمیس»(Artemis) ناسا به تعویق انداخت، اشاره ای نکرد.

اسپیس ایکس برای ماموریت فرود «آرتمیس ۳» انتخاب شده است که تا همین اواخر تاریخ آن برای سال ۲۰۲۵ تعیین شده بود. ناسا در ژانویه به دلیل طیفی از مشکلات فنی، تاریخ پرتاب را یک سال دیگر یعنی تا سال ۲۰۲۶ به تعویق انداخت. جدا از آماده نبودن استارشیپ، ناسا می خواهد پیش از تایید آن برای پروازهای سرنشین دار، پرتاب های موفق زیادی داشته باشد. ماموریت آرتمیس ۳ به دلیل مسائل دیگری از جمله کاهش سرعت پیشرفت در لباس های فضایی و مشکلات کپسول «اوریون»(Orion) نیز به تعویق افتاد.

صحبت های ماسک با کارمندان درباره آرتمیس، بر قابلیت های آینده استارشیپ متمرکز بود. این قابلیت ها، چرخش به دور زمین و پر کردن مخازن موشک هستند که هیچ کدام هنوز در سه پرواز آزمایشی ثابت نشده اند. ماسک درباره این قابلیت ها گفت: آنها برای بازگشت ناسا به ماه در برنامه آرتمیس بسیار مهم خواهند بود.

ماسک درباره ساخت «پایگاه قمری آلفا»(Moon Base Alpha) نیز صحبت کرد که فضاپیماهای ویژه رفت وآمد به ماه و بازگشت از ماه به زمین را شامل می شود. این بدان معناست که به دلیل کمبود جو، هیچ سپر حرارتی یا دریچه ای وجود نخواهد داشت.

ادامه سخن رانی ۴۵ دقیقه ای ماسک، درباره موضوعات معمول برای به روزرسانی درباره سیاره سرخ بود و بر نحوه ارسال محموله برای مهاجران احتمالی تمرکز داشت. وی خاطرنشان کرد که انجام دادن این کار به هزاران پرتاب نیاز دارد. ماسک گفت که شرکت اسپیس ایکس ۳۲۷ پرتاب موفق را از مجموعه فالکون تکمیل کرده است و حدود ۸۰ درصد از آنها با تقویت کننده های قابل استفاده مجدد انجام شده اند. قابلیت استفاده مجدد، یک عامل کلیدی در کاهش هزینه است.

به گفته ماسک، تلاش بعدی و چهارم استارشیپ برای پرواز فضایی که انتظار می رود در ماه مه انجام شود، با هدف پرتاب اولین مرحله فالکون هوی از زمین در خلیج مکزیک صورت خواهد گرفت. اسپیس ایکس پس از انجام دادن این کار، روی استفاده کردن از منطقه پرتاب در پایگاه «استاربیس»(Starbase) در جنوب تگزاس متمرکز خواهد شد تا پرواز پنجم را انجام دهد. ماسک، شانس موفقیت در پرواز چهارم را ۸۰ یا ۹۰ درصد پیش بینی کرد.

ماسک می خواهد پیش از فرستادن استارشیپ به پایگاه استاربیس برای پرواز آینده، مرحله بالایی آن را دو بار به صورت متوالی و کنترل شده فرود بیاورد. وی افزود: ما نمی خواهیم زباله های فضایی را بر فراز مکزیک یا آمریکا پراکنده کنیم. حدس من این است که احتمالا سال آینده بتوانیم دوباره از استارشیپ استفاده کنیم.

به طور کلی، ماسک برای پرتاب های متعدد استارشیپ در سال جاری برنامه ریزی می کند و در نظر دارد که اسپیس ایکس تا پایان سال ۲۰۲۴ بتواند ۶ فضاپیمای دیگر بسازد. این شرکت باید در سال ۲۰۲۵ یک کارخانه موشک سازی جدید داشته باشد تا سرعت تولید را افزایش دهد.

نسخه های بعدی استارشیپ شامل «استارشیپ ۲» برای ارسال ۱۰۰ تن محموله به مدار پایین زمین و «استارشیپ ۳» برای ارسال ۲۰۰ تن محموله یا بیشتر خواهد بود. ماسک تاکید کرد که وسایل نقلیه بزرگ تر به معنای کاهش تعداد ماموریت های سوخت گیری در مدار پایین زمین است تا روزی یک استارشیپ برای سفر به مریخ آماده شود.

ماسک با توجه به این نقاط عطف گفت این یک برنامه بسیار موفق خواهد بود. او طی سخنرانی خود درباره «اداره هوانوردی فدرال آمریکا» که باید همه پرتاب ها را تایید کند، صحبت نکرد.

این تأثیر ممکن است همان طور که ماسک گفت، به رشد خود ادامه دهد و هر دو سال یک بار، صدها وسیله نقلیه به مریخ فرستاده شوند تا استقرار بلندمدت روی آن امکان پذیر باشد. ماسک تعداد افرادی را که به مریخ خواهند رفت، حدود یک میلیون نفر پیش بینی کرد. این با پیش بینی های او در سال ۲۰۱۷ مطابقت دارد. همچنین، ماسک گفت که استقرار روی مریخ تا ۲۰ سال آینده محقق خواهد شد. او در سال ۲۰۱۱ هم همین را گفت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • اهدای مدال برای رهایی
  • بیش‌ از ۱۰ درصد کارمندان تسلا اخراج می‌شوند
  • سامانه مهارت افزایی اسکلینو در دانشگاه صنعتی امیرکبیر رونمایی شد
  • لیست محصولات عطاری شامل چیست؟
  • قیمت جدید گوشت، مرغ، روغن و برنج اعلام شد/ جدول قیمت
  • تا ۲۰ سال دیگر روی مریخ زندگی می کنیم!
  • کامبک روسونری و رهایی از شکست خارج از خانه
  • برگ این درخت در بهار فقط کار می کند
  • فیلم| درآمد ایلان ماسک: ۶۵۶ دلار در ثانیه
  • بهترین ماسک خانگی برای جلوگیری از ریزش مو و شوره سر