Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-18@10:00:36 GMT

دستگیری پیرزن رمالی که مرد جوان از آب درآمد

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۶۱۴۳۴

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا،  علی تقیلو اظهار داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان شهرستان خدابنده به‌ هویت معلوم مبنی بر کلاهبرداری با ترفند درج آگهی فالگیری و رمالی شبکه اجتماعی اینستاگرام، ضمن تشکیل پرونده موضوع به‌صورت ویژه در دستور کارآگاهان پلیس فتای شهرستان خدابنده قرار گرفت.

وی افزود: پس از اخذ اظهارات شاکیه معلوم شد، مدتی پیش وی در شبکه اجتماعی اینستاگرام با گروه فالگیری آشنا شده و بعد از مدتی با پیرزنی که خود را فالگیر معرفی کرده است آشنا می‌شود، شخص فالگیر با دادن وعده‌های پوچ، ‌شاکی را فریب داده و با سوء‌استفاده از سادگی وی اقدام به اخاذی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده انتظامی شهرستان خدابنده ادامه داد: با اقدامات فنی و تحقیقات خاص پلیسی مردی به‌هویت‌ "م . ی" در یکی از شهرستان‌های تابعه استان زنجان شناسایی، با هماهنگی قضایی جلب و ادله‌های دیجتبالی وی توقیف و به پلیس فتای شهرستان خدابنده دلالت شد.

وی افزود: در بازجویی‌های اولیه، متهم که مردی جوانی ۱۹ ساله بود منکر هرگونه بزه ارتکابی می‌شد، ولی پس از مواجه شدن با دلایل و مستندات و مدارک جمع‌آوری شده از سوی کارشناسان پلیس فتا به بزه ارتکابی اعتراف کرد و بیان کرد در پوشش یک پیر زن کرمانی با درج و انتشار آگهی فالگیری و رمالی پس از جلب اعتماد و سوء استفاده از سادگی قربانیان و دادن امید واهی و وعده‌های دروغین، با دریافت مبالغی اقدام به کلاهبرداری از افراد می‌کرد.

تقیلو خاطر نشان کرد: در بازجویی‌های فنی از متهم مشخص شد، وی با این شگرد از چندین نفر نیز کلاهبرداری کرده بود و صراحتاً به موضوع کلاهبرداری اینترنتی اعتراف و انگیزه خود از این کار را کسب منافع مالی بیان کرد.
وی تاکید کرد: افراد سودجو غالباً مسائل خرافاتی را به شکل‌های مختلف در شبکه‌های مجازی رواج می‌دهند، تمام این شیادان از سادگی و زودباوری طعمه‌های خود نهایت بهره را می‌برند، لذا از شهروندان و کاربران انتظار داریم به تبلیغات اغواکننده و دروغین که از طریق فضای مجازی به‌خصوص شبکه‌های اجتماعی می‌شود اعتماد نکرده و به هیچ وجه اطلاعات شخصی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۶۱۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری قاتل در کمتر از ۳ ساعت در دهلران 

                                                              به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ سردار جمال سلمانی اظهار داشت: در پی اعلام یک فقره قتل در یکی از محلات شهر دهلران و متواری شدن قاتل، موضوع به‌صورت ویژه در دستورکار کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.   وی افزود: ماموران پلیس آگاهی شهرستان در تحقیقات اولیه متوجه شدند مقتول بوسیله چاقو توسط برادرش به قتل رسیده است.    این مقام انتظامی ادامه داد: کارآگاهان پلیس آگاهی موفق شدند با رصد اطلاعاتی و اقدامات فنی و تخصصی محل تردد قاتل را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی طی عملیاتی ضربتی متهم را دستگیر کنند.   فرمانده انتظامی استان تصریح کرد: متهم در تحقیقات پلیس به قتل برادرش با استفاده از چاقو اعتراف و انگیزه خود را اختلاف خانوادگی عنوان کرد.   سردار سلمانی اضافه کرد: متهم پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

دیگر خبرها

  • دستگیری ۲ خرده فروش مواد مخدر / کشف بیش از یک تن شکلات قاچاق 
  • قتل در اراک، دستگیری قاتل در شازند
  • دستگیری عاملان تیراندازی در خرم‌آباد
  • پليس شهرستان رودبارجنوب به آدم ربايي دو پسر جوان پايان داد
  • دستگیری قاتل در کمتر از ۳ ساعت در دهلران 
  • بازگشت ۹۰۰ میلیون ریال از مبلغ کلاهبرداری شده به حساب شهروند ابرکوهی
  • تکذیب خبر مرگ دختر جوان در وزرا / پشت پرده خبر مرگ دختری در طرح نور چه بود؟
  • کشف ۱۸ فقره سرقت در اجرای طرح امنیت محله محور در خدابنده
  • دستگیری زورگیران پل صدر تهران توسط پلیس آگاهی در مازندران +فیلم
  • دستگیری باند جویندگان گنج در رودبار