Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-25@07:52:21 GMT

فشارخون باعث زوال عقل می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۶۱۷۵۲

یک فوق تخصص قلب و عروق گفت: فشارخون باعث سکته، نارسایی، ضخیم شدن و ایجاد ریتم نامنظم در قلب، نارسایی کلیوی،سکته، زوال عقل و آلزایمر در مغز خواهد شد. ناطقان: دکتر امیر شاکرمی اظهار کرد: یک‌سوم بزرگسالان با فشارخون بالا مواجه هستند و از هر هشت مرگ در دنیا یک مورد به فشارخون مربوط می‌شود.

شاکرمی یادآور شد: فشارخون سیستول بالای 14 و دیاستول بالای 9 بیمار مبتلا محسوب شده و باید تحت نظر پزشک قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی اضافه کرد: فشارخون بدون علامت است و برای پی بردن به‌موقع آن باید مرتب فشار را بررسی کرد.

این فوق تخصص گفت: 95 درصد موارد ابتلا علت خاصی ندارد و ژنتیکی است به همین دلیل باید مرتب پایش شود.

وی بیان کرد: عوامل زمینه‌ساز شامل مصرف زیاد نمک و چربی، اضافه‌وزن، کم‌تحرکی، مصرف برخی داروها مانند قرص‌های بدن‌سازی و ضدبارداری، مشروبات الکلی، مواد محرک مثل شیشه و قرص‌های محرک، داروهای ضد سرماخوردگی و آنتی‌هیستامین‌ها، برخی مکمل‌های غذایی حاوی مواد انرژی‌زا و سیگار هستند.

شاکرمی اظهار کرد: درمان فشارخون مادام العمر است و علاوه بر رژیم غذایی و ورزش مصرف دارو را باید همیشه داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: این بیماری هرچه زودتر تشخیص داده شود راحت‌تر درمان می‌شود.

این فوق تخصص قلب و عروق گفت: اگر مصرف داروها به هر دلیلی ازجمله نداشتن علائم قطع شود باعث تشدید بیماری خواهد شد چراکه داروها چه علائم باشد چه نباشد باید همیشه مصرف شوند.

وی تصریح کرد: برخی افراد به‌اشتباه فقط زمان سردرد یا بالا رفتن فشار اقدام به مصرف دارو می‌کنند که اشتباه است و همان‌طور که عنوان شد داروها باید همیشه مصرف شوند. منبع: ایسنا برچسب ها: فشارخون ، زوال عقل ، آلزایمر

منبع: ناطقان

کلیدواژه: فشارخون زوال عقل آلزایمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۶۱۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | آزادی را به جای دموکراسی انتخاب کنید!

به گزارش جام جم آنلاین، محافظه‌کاران این گاف و لغزش‌های زبانی دیگر از سوی جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا را اثباتی دیگر بر این مساله می‌دانند که بایدن ۸۱ ساله برای اداره امور کشورش مناسب نیست.

به نقل از شبکه خبری راشاتودی، بایدن در جریان سخنرانی در کارزار انتخاباتی در پنسیلوانیا درحالیکه از رای‌دهندگان آمریکایی می‌پرسید که آیا به او در انتخابات نوامبر رای می‌دهند یا به دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، یک سری واژگان را به کار برد که به واکنش حضار انجامید.

او گفت: «آیا آماده‌اید تا اتحاد را به جای تفرقه انتخاب کنید؟ شرافت را به جای ویرانی؟ حقیقت را به جای دروغ‌ها؟ آزادی را به جای دموکراسی؟ اینجا آمریکاست.»

وقتی بایدن از عبارت «آزادی به جای دموکراسی» استفاده کرد، با خنده حضار روبرو شد و اینفلوئنسرها و کارشناسان محافظه‌کار به آن واکنش نشان دادند.

یکی از این کارشناسان محافظه‌کار در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: «وقتی مردم نگران کاهش قدرت ادراک رونالد ریگان در پایان دور دوم ریاست جمهوری او بودند، اصلا شبیه به الان بایدن نبود. به آینه نگاه کنید و صادقانه از خود بپرسید آیا این همانی است که شما می‌خواهید برای چهار سال دیگر مسئول امنیت، اقتصاد و کشور ما کنید؟»

بایدن مدت‌هاست که بابت این گاف‌ها، خطاهای زبانی و عدم تمرکزش معروف است، به طوری که در سخنرانی کارزار ۲۰۱۹ اعلام کرد: «ما اتحاد را به جای تفرقه انتخاب می‌کنیم. ما علم را به جای تخیل انتخاب می‌کنیم. ما راستی را به جای حقیقت انتخاب می‌کنیم.»

جمهوری‌خواهان آمریکایی تاکید دارند که قدرت ادراک بایدن در حال زوال است و این زوال، در سه سال حضورش در کاخ سفید سرعت پیدا کرده است. تصاویر و فیلم‌های منتشر شده از بایدن درحالیکه دارد با افرادی خیالی دست می‌دهد، وقتی بیرون است، گم شده یا به خبرنگاران می‌گوید که با سران کشورهایی که مدت‌هاست درگذشته‌اند، دیدار داشته، نشان‌دهنده زوال عقل اوست.

فوریه ۲۰۲۴ بود که رابرت هور، دادستان وزارت دادگستری آمریکا به این نتیجه رسید که بایدن را در سوءمدیریت اسناد محرمانه متهم نکند و در گزارشی نوشت که بایدن از نوعی زوال عقل رنج می‌برد و برای آنکه یک جرم را مرتکب شود، فاقد «اراده» است. در نظرسنجی ماه گذشته آسوشیتدپرس مشخص شد که شش نفر از هر ۱۰ بزرگسال آمریکایی نسبت به ظرفیت ذهنی بایدن برای اداره امور کشورشان تردید دارند.

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مراقب باشید/ این داروها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند
  • یک نشانه مهم زوال عقل در سالمندان را بشناسید
  • یک نشانه مهم زوال عقل در سالمندان
  • مسکن مجاز در دوران بارداری
  • وضعیت شیوع بیماری‌های اورولوژی/ فشارخون و دیابت دو عامل نارسایی کلیه
  • برای خود و دیگران خودسرانه دارو تجویز نکنیم!
  • شایع‌ترین بیماریهای متقاضیان حج تمتع خراسان رضوی فشارخون و دیابت است
  • فشارخون و دیابت، بیماری شایع متقاضیان حج تمتع
  • اجرای طرح توانمند سازی مردم شهر جغتای مقابل بیماری فشارخون
  • ببینید | آزادی را به جای دموکراسی انتخاب کنید!