Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-25@21:16:49 GMT

واکنش مکزیک به تهدید تجاری آمریکا

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۶۱۸۹۷

واکنش مکزیک به تهدید تجاری آمریکا

مقامات مکزیکی و آمریکایی در پی تهدید دونالد ترامپ برای وضع تعرفه‌های تنبیهی روی کالاهای کشور همسایه خود بر سر مشکل مهاجرت غیرقانونی، برای جلوگیری از اختلاف تجاری بزرگ پای میز مذاکره می‌نشینند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، گراسیلا مارکز، وزیر اقتصاد مکزیک اظهار کرد که وی با ویلبر رأس، وزیر بازرگانی آمریکا در واشنگتن دیدار خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور آمریکا پنج شنبه گذشته اعلام کرد که اگر مکزیک موج مهاجرت غیرقانونی را متوقف نکند، تعرفه تنبیهی را از ۱۰ ژوئن روی واردات کالاهای مکزیکی وضع خواهد کرد.

دونالد ترامپ تهدید کرد از ۱۰ ژوئن تعرفه پنج درصدی روی واردات کالاهای مکزیکی وضع خواهد کرد و این تعرفه هر ماه افزایش خواهد یافت و تا اول اکتبر به ۲۵ درصد می‌رسد.

چنین تعرفه‌هایی به اقتصاد مکزیک که ۸۰ درصد از صادراتش را به آمریکا روانه می‌کند ضربه خواهد زد.

آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس جمهور مکزیک ابتدای هفته جاری اعلام کرد که دولتش ممکن است با تشدید کنترل‌های مهاجرت موافقت کند تا مانع عملی شدن تهدید ترامپ شود.

وی گفت که نتایج خوبی از مذاکرات هفته جاری در واشنگتن انتظار دارد.

مارسلو ابرارد، وزیر خارجه مکزیک در رأس هیأتی به آمریکا می‌رود که مارکز نیز در آن حضور دارد.

هشدار ترامپ به دارایی‌های مالی مکزیک و بازارهای سهام جهانی ضربه زد اما با مقاومت از سوی مدیران تجاری و قانون گذاران آمریکایی روبه رو شد که نگران تأثیر هدف قرار گرفتن مکزیک هستند که اکنون یکی از بزرگترین شرکای تجاری آمریکا به شمار می‌رود.

دونالد ترامپ روز یکشنبه در توئیتر خود دوباره به مکزیک تاخته و مکزیک را سو استفاده کننده از آمریکا خوانده بود که هرگز چیزی نداده بلکه گرفته است و تهدیدهای خود را تکرار کرده بود.

رئیس جمهور مکزیک شنبه هفته جاری اظهار کرد که مکزیک وارد جنگ تجاری نمی‌شود اما اگر ترامپ تعرفه‌ها را اجرایی کند، دولتش برنامه‌ای آماده دارد اما به جزئیات آن اشاره نکرد. وی همچنین خاطرنشان کرد که مکزیک این حق را برای خود محفوظ می‌کند که برای حل این اختلاف به داوری حقوقی بین‌المللی مراجعه کند.

بر اساس گزارش رویترز، گروه‌های تجاری مکزیک از دولت این کشور خواستند در برابر تعرفه‌های ترامپ به اقدام متقابل دست بزند. گروه لابی کشاورزی مکزیک روز جمعه گفته بود اگر ترامپ تهدید خود برای تنبیه مکزیک را اجرا کند، دولت باید کالاهای کشاورزی از ایالت‌هایی که از حزب ترامپ حمایت کرده‌اند را هدف بگیرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: آمریکا مکزیک تهدید تجاری واردات کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۶۱۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه «ای بی سی نیوز» روز چهارشنبه به نقل از مقامات آگاه گزارش داد که با توجه به اینکه امکان حبس کوتاه مدت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا به دلیل اتهامات قضائی وجود دارد، سرویس مخفی این کشور چند جلسه برای برنامه ریزی اقدامات مرتبط برگزار کرده است.

منابع آگاه اعلام کردند با این حال سرویس مخفی آمریکا هنوز برنامه مشخصی در این باره ندارد.

سرویس مخفی آمریکا مسئول محافظت از رؤسای جمهور فعلی و سابق این کشور (و همچنین خانواده‌های آنها) است، اما حفاظت از رئیس جمهور سابق در زندان یک مورد بی سابقه خواهد بود.

نامزد احتمالی جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در یکی از پرونده‌های قضائی خود به جعل سوابق تجاری مربوط به پرداختی سال ۲۰۱۶ به استورمی دنیلز، ستاره سابق فیلم‌های غیراخلاقی، متهم شده است.

کد خبر 6088028

دیگر خبرها

  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • ریابکوف: هدف بلینکن تضعیف روابط روسیه و چین است
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • طرح سرویس مخفی آمریکا برای محافظت از ترامپ در صورت زندانی شدن
  • کارشناس انگلیسی: ترامپ تهدیدی برای اروپای شرقی است
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • چرا چین یک تهدید برای آمریکا به شمار می‌آید؟ + فیلم
  • گروسی به ایران می آید؟ | پیام جدید مدیرکل آژانس به تهران | واکنش به تهدید حملات هسته‌ای