Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-25@20:44:15 GMT

خوراکی هایی که لاغرتان می‌کنند

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۶۲۰۰۶

مواد غذایی مقوی بسیاری وجود دارند که به دلیل کم کالری بودن سبب کاهش وزن می‌شوند. ناطقان: تغذیه سالم و داشتن رژیم غذایی مناسب همواره مورد تاکید پزشکان و متخصصان بوده، زیرا مصرف مواد غذایی مختلف با دریافت میزان کالری‌های متفاوت همراه است و در این بین افزایش یا کاهش آن نقش عمده‌ای در چاقی یا لاغری افراد خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در اینجا به معرفی برخی از مواد غذایی که کالری کمی دارند می‌پردازیم.
گوشت سفید و قرمز

به دلیل حجم بالای پروتئین موجود در گوشت سفید و قرمز به کاهش کالری در بدن کمک می‌کند؛ مصرف میزان قابل توجهی از کالری‌ها در طول روز سبب می‌شود تا وزن بدن افزایش پیدا می‌کند، اما خوردن گوشت سفید و قرمز به کاهش وزن کمک شایانی می‌کند.


ماهی و غذا‌های دریایی

ماهی‌ها و غذا‌های دریایی بیشترین مواد معدنی را در خود جای داده‌اند و گزینه‌ای مناسب برای کاهش کالری‌های بدن به شمار می‌روند، علاوه بر آن این مواد غذایی سرشار از پروتئین هستند و به افزایش ویتامین B۱۲ و امگا ۳ بدن کمک می‌کنند.

سبزیجات

اکثر پزشکان تغذیه انواع سبزی را در رژیم غذایی می‌گنجانند، زیرا سبزی‌ها سرشار از ویتامین، مواد معدنی، فیبر و آنتی اکسیدان هستند و به کاهش وزن کمک شایانی می‌کنند؛ در این بین سبزی‌هایی مانند اسفناج، کلم، قارچ، فلفل دلمه‌ای و کرفس تاثیری بالا در کاهش وزن خواهند داشت.

میوه‌ها

با وجود اینکه میوه‌ها کالری بیشتری نسبت به انواع سبزی دارند، اما به دلیل مواد معدنی موجود در آنها در رژیم‌های کم کالری قرار می‌گیرند. توت فرنگی، هندوانه، بلوبری، گریپ فروت و کیوی از جمله میوه‌هایی هستند که به کاهش وزن کمک می‌کنند.

حبوبات

حبوبات از جمله مواد مغذی هستند که پروتئین و مواد معدنی بسیاری را در خود جای داده‌اند، برای مثال لوبیا قرمز سرشار از فیبربوده و حجم زیادی از ویتامین B، آهن و منیزیم را در خود جای داده است.


لبنیات

لبنیات سرشار از مواد معدنی بسیاری هستند و می‌توانند کالری بدن را تامین کنند؛ برای مثال شیر محلی، ماست کم چرب، پنیر و تخم مرغ سبب می‌شوند تا حجم زیادی از کالری‌های بدن از بین بروند و مواد معدنی جایگزین آن‌ها شوند.


آجیل و دانه‌ها

آجیل و دانه‌ها حجم زیادی از کالری را در خود جای داده‌اند؛ البته این کالری‌ها از جمله مواد معدنی هستند که به بدنتان کمک می‌کنند تا کالری مورد نیاز بدن خود را از مواد غذایی و دانه‌ها به دست آورید. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: خوراکی ها ، لاغر ، کم کالری

منبع: ناطقان

کلیدواژه: خوراکی ها لاغر کم کالری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۶۲۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر سرماخوردگی دارید این 2 میوه را بخورید

آفتاب‌‌نیوز :

گوجه فرنگی و لیمو دو میوه خاص هستند که برای درمان سرما خوردگی بسیار موثر هستند.

گوجه فرنگی برای سرماخوردگی:

آب گوجه فرنگی نوشیدنی محبوبی است که طیف گسترده‌ای از ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان‌ها را برای بدن تأمین می‌کند. آب گوجه فرنگی بسیار مغذی است و سرشار از بسیاری از ویتامین‌ها و مواد معدنی مهم است. به عنوان مثال، نوشیدن فقط 1 لیوان (240 میلی لیتر) آب گوجه فرنگی تقریباً نیاز روزانه شما به ویتامین C را تأمین می‌کند و 22٪ از نیازهای ویتامین A شما را به صورت آلفا و بتاکاروتنوئیدها برآورده می‌کند. آب گوجه فرنگی و سایر محصولات گوجه فرنگی ممکن است خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان را کاهش دهد.

لیمو برای سرماخوردگی:

لیمو منبع خوبی از ویتامین C است. همانطور که می‌دانید در زمان سرماخوردگی خوردن ویتامین c بسیار مهم است. یک لیمو حدود 31 میلی گرم ویتامین C را تأمین می‌کند، که 51 درصد از میزان مورد نیاز مصرف روزانه مرجع (RDI) است. تحقیقات نشان می‌دهد که خوردن میوه و سبزیجات سرشار از ویتامین C خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و سکته را کاهش می‌دهد.

منبع: خبرگزاری برنا

دیگر خبرها

  • شیوه‌ای مناسب برای کاهش وزن
  • اگر سرماخوردگی دارید این 2 میوه را بخورید
  • این اسید لاغرتان می‌کند
  • یک ادعای عجیب از سوءتغذیه نیمی از ایرانی ها
  • اگر قصد باروری دارید این خوراکی‌ها را حتما بخورید
  • یک ادعای عجیب از سوءتغذیه نیمی از ایرانی‌ها
  • کلید کاهش وزن ؛ فقط کافی است این یک کار را انجام دهید
  • کلید کاهش وزن؛ فقط کافی است کالری دریافتی را کم کنید
  • سبزیجات سرشار از پروتئین را بشناسید
  • کدام موادغذایی حاوی سطح خطرناک‌تری از مواد شیمیایی ماندگار هستند؟ چه خوراکی‌هایی را باید کمتر خورد؟