Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی نشریه هاآرتض نوشت نتانیاهو و ترامپ رفقای شفیقی هستند که در لجن گرفتار شده و سعی دارند به هم کمک کنند.

این پایگاه اینترنتی افزود پیش بینی می‌شود دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا نامزدی خود را برای انتخابات سال ۲۰۲۰ در ۱۸ ماه ژوئن اعلام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اقدام ترامپ البته هیچ فردی را شگفت زده نمی‌کند و روز سوم نوامبر سال ۲۰۲۰ به منزله روزی مهم در آمریکا و آینده این کشور محسوب می‌شود و در عین حال روز ۱۷ ماه سپتامبر هم در اسرائیل روز مهمی خواهد بود.

به نظر می‌رسد ترامپ با ورود رسمی به صحنه انتخابات در عین حال نحوه مبارزات انتخاباتی خود را در رابطه با موضوعاتی، چون کنگره، رسانه‌ها و تحقیقات رابرت مولر (Robert Mueller) در رابطه تبانی با روس‌ها و سنگ اندازی در مسیر قانون تغییر دهد.

در این میان بنیامین نتانیاهو نیز می‌تواند به مانند ترامپ باشد.

منتقدان نتانیاهو معتقدند او با تلاش هایش برای تصویب قانونی برای مصونیت قضایی خود رای دهندگان را فریب داده است. او تنها چند روز پیش از برگزاری انتخابات در یک مصاحبه تلویزیونی هرگونه اتهام فساد را رد کرد و گفت شما درباره چه صحبت می‌کنید؟ او در این مصاحبه فریبکاری خود را به خوبی نشان داد.

راهبرد غلط نتانیاهو در تلاش‌های نافرجام وی برای تشکیل دولت ائتلافی به خوبی آشکار شد. او به شدت به دنبال کسب مصونیت قانونی از راه پارلمان بود.

اما این اقدامات وی به نتیجه نرسید و او با شکست مواجه شد؛ بنابراین در انتخابات آتی نتانیاهو با وضع بدی روبرو خواهد بود. حتی اگر او بار دیگر هم برنده انتخابات شود باز هم نمی‌تواند اتهامات فساد را رد کند. ترامپ خواهان آن است که اتهامات ضد نتانیاهو رفع شوند.

این یکی دیگر از تشابه در رویکرد ترامپ و نتانیاهو است. این دو به طرز وحشیانه‌ای مشابه هم هستند. هر دو طرف در رابطه با اتهاماتی که به آن‌ها وارد شده است ابراز بی گناهی می‌کنند.

آن‌ها قوانین را زیر سئوال می‌برند. آن‌ها به استقلال قوا حمله می‌کنند. هر دو نفر از بازپرسان خود انتقاد می‌کنند و اقدامات آن‌ها را برای منافع دشمنان سیاسی خود ارزیابی می‌کنند.

­نتانیاهو با اقدامات خود سبب بی اعتمادی مردم به جناح تحت کنترلش در اسرائیل شده است. اقدامات ترامپ و نتانیاهو سبب از بین رفتن اعتماد عمومی به تشکیلات قدرت و به طور ویژه در نهاد‌های تحت کنترل آن‌ها شده است. این موضوع سبب شده است بسیاری معتقد باشند ترامپ و نتانیاهو با اقدامات خود در آستانه از دست دادن حمایت حزبی خود باشند.

نتانیاهو تاکنون بر اساس یک حکومت ائتلافی کنترل اوضاع را در اسرائیل در اختیار داشته است. اما اقدامات دادگاه عالی اسرائیل او را با چالش‌های زیادی مواجه کرد.

از طرف دیگر ترامپ هم تلاش کرد نهاد قضایی آمریکا را به چالش بکشد. او تلاش کرد قاضی‌های محافظه کار را وارد سیستم قضایی آمریکا کنند. اما مجلس نمایندگان آمریکا این اقدامات وی را با چالش مواجه کرد و این به شدت او را نگران کرده است.

از ۱۸ ژوئن و زمانی که ترامپ پیش بینی می‌شود نامزدی خود را در اورلاندو اعلام کند تا ۱۷ سپتامبر و زمانی که اسرائیلی‌ها مجبور به بازگشت بر سر صندوق‌های رای گیری می‌شوند، هر دو نفر ممکن است برای اولین بار مبارزات انتخاباتی خود را به طور همزمان برگزار کنند.

خطوط اصلی مبارزات آن‌ها ممکن است تقریبا مشابه هم باشند: هر کدام به سمت انتقاد از رسانه‌های جمعی حرکت خواهند کرد هر کدام از آن‌ها نگرانی‌های طرفداران خود و موضوع اذیت و آزار اقلیت‌ها و موضوع مشکلات ناشی از مهاجران و خارجی‌ها را مطرح می‌کنند و هرکدام خود را قربانی توطئه گرایی پنهانی جهانی می‌دانند.

همانند رفقایی که در لجن گرفتار شده اند، هر کس مخالفان خود را به هر روش ممکن متهم می‌کند و دروغ می‌گوید. شعار مشترک آن‌ها اکنون دروغ است. این موضوع را می‌شد به وضوح پس از بحث و گفتگو در سال ۲۰۱۸ هلسینکی بین ترامپ با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه مشاهده کرد. ترامپ پس از این دیدار دروغ‌های زیادی گفت.

روابط بین ترامپ و نتانیاهو تنها به روابط سیاسی محدود نمی‌شود. آن‌ها روابط شخصی هم با هم دارند. بر اساس برخی گزارش‌ها نتانیاهو قصد دارد از ترامپ بخواهد تا پیش از برگزاری انتخابات از وی برای سفر به اسرائیل دعوت کند.

او قصد دارد از ترامپ برای حضور در مراسمی در جولان (اشغالی) و نامگذاری یک روستا در این منطقه دعوت کند.

اگر نتانیاهو در انتخابات ۱۷ سپتامبر به پیروزی برسد، آنگاه ترامپ می‌تواند حساب ویژه‌ای بر روی نتانیاهو باز کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آمریکا رژیم صهیونیستی فلسطین محور مقاومت دونالد ترامپ انتخابات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۶۲۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله جوادی آملی: اگر مردم گرفتار فقر بشوند، دین از بین خواهد رفت

آیت‌الله جوادی آملی در دیدار مدیر عامل بانک ملی ایران و هیئت همراه بیان داشت: اگر اقتصاد نتواند رضایت مردم را تأمین کند و مردم گرفتار فقر بشوند، دین نیز از بین خواهد رفت. آبروریزی پیش زن و بچه قابل تحمل نیست.

به گزارش ایلنا، آیت الله جوادی آملی در دیدار مدیر عامل بانک ملی ایران و هیئت همراه بیان داشت: مال در مملکت بعد از مسائل عقاید دینی، حرف اول را می‌زند. یک بیان نورانی حضرت امیر (سلام الله علیه) دارد که «مَا ضَرَبَ اللهُ الْعُبَاد بِسُوطٍ أَوْجَعُ مِنَ الْفَقْرِ» هیچ تازیانه‌ای بدتر از فقر نیست، این اصل اول.

آیت‌الله جوادی آملی بیان داشت: اصل دوم آن است که اگر کسی این تازیانه را خورد، از این طرف تازیانه به دوشش می‌خورد، از آن طرف دین از عقلش رخت برمی بندد. حواستان جمع باشد. آن اولی را حضرت امیر (علیه السلام) فرمود که «مَا ضَرَبَ اللهُ الْعُبَاد بِسُوطٍ أَوْجَعُ مِنَ الْفَقْرِ»، هیچ تازیانه‌ای دردناک‌تر از فقر نیست. اگر کسی با دست خالی به منزل برود از خدای سبحان همان لحظه، تقاضای مرگ می‌کند؛ آبروریزی پیش زن و بچه قابل تحمل نیست.

وی ابراز داشت: در جریان شعب ابی طالب که مسلمانان، سه سال در محاصره بودند، پیغمبر (صلی الله علیه و آله) امتحانش را پس داد، یک دعایی را مرحوم کلینی از وجود مبارک پیغمبر نقل می‌کند که پیغمبر به خدا عرض می‌کند که خدایا ما امتحان خودمان را در شعب دادیم: «اللَّهُمَّ بَارِکْ لَنَا فِی الْخُبْزِ وَ لَا تُفَرِّقْ بَینَنَا وَ بَینَهُ فَلَوْ لَا الْخُبْزُ مَا صُمْنَا وَ لَا صَلَّینَا وَ لَا أَدَّینَا فَرَائِضَ رَبِّنَا عَزَّ وَ جَل»؛ خدایا، بین ما و نان ما جدایی نیانداز! یعنی اقتصاد. بعد عرض می‌کند که خدایا، اگر نان مردم قطع بشود و مردم در اقتصاد آسیب ببینند، سخن از دینداری مردم نیست: «فَلَوْ لَا الْخُبْزُ مَا صُمْنَا وَ لَا صَلَّینَا وَ لَا أَدَّینَا فَرَائِضَ رَبِّنَا عَزَّ وَ جَل».

آیت‌الله جوادی آملی بیان داشت: کار علمی این است که در اقتصاد هم بفهمید و هم بفهمانید که چگونه می‌شود که قیمت یک نان را در چندین سال یک جا نگهداشت؟ لذا باید بدانیم که ما چه داریم، چه نیازی داریم، چگونه این را به خواست، تبدیل بکنیم و چگونه تولید داشته باشیم تا با رونق اقتصاد، به بیگانه نیاز نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه باید بانک‌ها جلوی اختلاس‌ها را بگیرند، اظهار داشت: غالباً اختلاس‌ها از راه بانک‌ها می‌گذرد، و لذا شما باید بیش از پیش نسبت به این امر حساسیت داشته باشید تا جلوی کسانی که می‌خواهند سوء استفاده کنند، گرفته شود البته کسی که دین داشته باشد اختلاس و از این کار‌ها نمی‌کند.

این مرجع تقلید اظهار داشت: اگر اقتصاد نتواند رضایت مردم را تأمین کند و مردم گرفتار فقر بشوند، دین نیز از بین خواهد رفت، این دعای پیغمبر است که عرض کرد خدایا، اگر اقتصاد ما ضعیف باشد دینداری سخت است؛ لذا بانکداری اولین وظیفه‌اش باسواد شدن است که ما چه نیاز داریم؟ چه داریم؟ چگونه حل بکنیم؟

آیت‌الله جوادی آملی بیان داشت: خطر ربا هم باید از بانک‌ها گرفته بشود. بانک باید این غیرت را داشته باشد که اقتصاد مملکت را حفظ بکند. بانک انباردار نیست و لذا با سفارش هم حل نمی‌شود، بلکه آنجا فکر و دقت و بررسی و برنامه ریزی باید انجام گیرد، تلاش شود تا اقتصاد و تولید رونق بگیرد و مسائل حل شود، این برنامه علمی می‌خواهد که که چه داریم؟ یک؛ چقدر مصرف داریم؟ دو؛ چکار بکنیم که این نیاز‌ها تأمین بشود؟ سه؛ این می‌شود اقتصاد.

وی افزود: اساس و وظیفه همه مسئولین این است که آبروی این مملکت را حفظ کنند، هیچ کسی با دست خالی به خانه‌اش نرود و این به تولید وابسته است. تولید هم سفارشی نیست. تولید نصیحت نیست، تولید خواهش نیست، تولید علم است و علم است و علم است و علم.

دیگر خبرها

  • در غزه گرفتار شدیم | جایگزینی برای حماس وجود ندارد
  • آرمان بنفشی برای نجات ۴ نفر گرفتار در چاه قربانی شد
  • جوان کردستانی جان خود را فدای نجات چهار نفر دیگر کرد
  • «آرمان» جان خود را فدای نجات ۴ نفر کرد
  • جوان سنندجی جان خود را فدای نجات چهار نفر کرد
  • مجروح شدن یک شهرک‌نشین صهیونیست در تله پرچم فلسطین+ فیلم و عکس
  • فیلم| انتقال هوایی مادر باردار گرفتار در سیل بلوچستان
  • عملیات ایران نبوغ‌آمیز بود/ ایران مانند شیر است و اسرائیل مثل یک «سگ چلاق» / نتانیاهو معادل هیتلر است/ آمریکا در آستانه جنگ داخلی قرار دارد
  • کیانو ریوز گرفتار طنز هوایی می‌شود
  • آیت‌الله جوادی آملی: اگر مردم گرفتار فقر بشوند، دین از بین خواهد رفت