Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-25@15:31:05 GMT

۲ گیاه که درد دندانتان را ریشه کن می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۶۲۱۸۱

۲ گیاه که درد دندانتان را ریشه کن می‌کند

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛  در این گزارش جدیدترین دانستنی‌های روز پزشکی که هر روز با آن سر و کار دارید،‌ را دنبال می‌کنیم.

با این روش‌های ساده دندان درد خود را درمان کنید

دندان درد مشکلی شایع است که اغلب افراد آن را تجربه می‌کنند؛ در این بین از میان هزاران راه درمان، نعناع  از جمله گیاهانی است که با خاصیت ضد درد می تواند به شکل اسانس، مانند دهانشویه به همراه آب استفاده شود تا درد درمان شما تسکین پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین برای پیشگیری از بروز دندان درد و افزایش سلامت دندان  ها می‌توانید به سراغ گشنیز بروید؛ مصرف روزانه گشنیز هم تقویت کننده دهان و دندان است و از خرابی دندانها جلوگیری می کند. سبزی شاهی نیز همین خاصیت را دارد و لثه ها را تقویت می کند.
مصرف لبنیات و  مخصوصاً ماست هم می‌تواند به دلیل داشتن اسیدلاکتیک برای دندانها مفید باشد.مصرف امگا ۳ هم  توصیه می‌شود که می توان آن را از طریق مصرف ماهی جذب کنید.

راهکاری برای  از بین بردن لک‌های قهوه‌ای صورت

اگر قسمتی از بدن شما دچار سوختگی شد کافی است یک پیاز را از وسط برش داده و آن را درست بر روی ناحیه سوختگی قرار دهید. آب پیاز نه تنها درد سوختگی را تسکین می‌دهد بلکه با توجه به خواص ضد عفونی کنندگی که دارد موجب می‌شود تا از خارش و عفونت ناشی از سوختگی جلوگیری شود.
از دیگر کاربرد‌های پیاز از بین بردن لک‌های صورت است؛ برای از بین بردن لکه‌های تیره رنگ صورت، می‌توانید زردچوبه را با آب پیاز مخلوط کرده، پنبه‌ای را به آن آغشته کنید و بر آرامی روی لکه‌ها بمالید.

راهکاری موثر برای کنترل وزن با میخک

چوب میخک یکی از خوراکی‌های  فوق العاده موثر برای لاغری است.  یکی از عوامل بسیار موثر بر اضافه وزن مصرف تنقلات و ریزه خواری است به عبارتی دیگر زمانی که دنبال چیپس و پفک و یا هله هوله‌های دیگر می‌گردید یک عدد چوب میخک را در دهان گذاشته و شروع به جویدن آن کنید. شاید در ابتدا طعم بی‌نظیر و خوبی نچشید اما خاصیت بی‌حس کنندگی ملایم آن، خیلی زود پرزهای چشایی شما را با طعم خود همسو می‌کند.

ماسکی خانگی برای داشتن پوستی نرم و درخشنده

برای شروع در یک کاسه، یک قاشق عسل و یک قاشق روغن روغن زیتون، بادام یا نارگیل را با هم مخلوط کنید و بعد مقداری گردو خرد شده به ترکیب اضافه کنید تا یک ماسک لایه بردار عالی داشته باشید؛ اسکراب را روی پوست صورتتان بمالید و خیلی آرام آن را ماساژ دهید.
استفاده مداوم از این ماسک  پوستی نرم و درخشنده را به شما هدیه خواهد داد؛ماسک خانگی به خصوص ترکیبات گردو اثر بخشی مناسبی بر حفظ سلامت پوست دارند و می‌توانند به لایه براری و شادابی پوست کمک کند.

با خواص شگفت‌انگیز شیر سویا آشنا شوید

یکی از شناخته شده‌ترین و پرمصرف ترین نوشیدنی‌های گیاهی در سراسر جهان شیر سویا است؛ این نوشیدنی خوش طعم از لوبیای سویا گرفته می شو و فواید شگفت‌انگیزی برای بدن دارد.
از آن جایی که شیر سویا فاقد لاکتوز، اسیدهای چرب اشباع شده و کلسترول است می‌تواند به بهترین نوشدنی برای  افرادی  تبدیل شود که از عدم تحمل لاکتوز رنج می برند یا برای افرادی که کلسترول خون آن‌ها بالاست یک جایگزین مناسب برای شیر معمولی  محسوب می شود.

منبع:باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۶۲۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختلال در ریشه کنی مالاریا در ایران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، پیام طبرسی متخصص بیماری‌های عفونی، در روز جهانی مبارزه با مالاریا (۲۵ آوریل مصادف با ششم اردیبهشت)، از مالاریا به عنوان بیماری انگلی شایع در جهان نام برد و گفت: حذف و ریشه کنی مالاریا یکی از اهداف سازمان جهانی بهداشت است.


این استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به وضعیت شیوع مالاریا در ایران، گفت: این بیماری در سال‌های دور شیوع گسترده‌ای در کشور داشت، اما با بهبود وضعیت بهداشت در مناطق روستایی و آندمیک مالاریا و تلاش کارشناسان بهداشت محیط و شبکه‌های بهداشتی در سالیان اخیر تا آستانه ریشه کنی مالاریا پیش رفت.
به گفته طبرسی، روند ریشه کنی مالاریا در چند سال گذشته به علت همسایگی با کشور‌های مالاریا خیز در حاشیه جنوب شرقی کشور (افغانستان و پاکستان)، شیوع کرونا و اختصاص تمام ظرفیت شبکه‌های بهداشتی به کنترل کرونا دچار اختلال شد به نحوی که امسال آمار مبتلایان به مالاریا افزایش داشته است.
این متخصص بیماری‌های عفونی گفت:در یک سال گذشته در برخی مناطق به خصوص مناطق جنوب شرقی، شاهد افزایش موارد ابتلا بودیم که وزارت بهداشت در تلاش است بیماری را در آن مناطق کنترل و ریشه کن کند.
انتقال بیماری فقط از طریق پشه آنوفل است و فرد به فرد صورت نمی‌گیرد. به این معنا که در مناطقی که این پشه وجود ندارد حتی اگر فرد مبتلا به مالاریا وجود داشته باشد بیماری منتقل نمی‌شود.
مناطق آندمیک مالاریا در ایران، محدود به استان‌های جنوب شرقی هم مرز با افغانستان و پاکستان است و شیوع و عدم کنترل مناسب مالاریا در این کشور‌ها و وجود مراودات با ایران باعث انتقال مالاریا در استان‌های جنوب شرقی کشور شده است.
افرادی که از مناطق غیرآندمیک به مناطق آندمیک مالاریا سفر می‌کنند باید نکات ایمنی و حفاظتی را برای پیشگیری از ابتلا به بیماری رعایت کنند و با هماهنگی مراکز بهداشتی، داروی پیشگیری از ابتلا به مالاریا مصرف کنند.

دیگر خبرها

  • اختلال در ریشه کنی مالاریا در ایران
  • لیگ ملت‌ها: آمریکا تا دندان مسلح می‌آید
  • دلیل اصلی و علت لق شدن دندان ها در بزرگسالی + درمان آن
  • خواص دارویی گیاه "چوچاق" و عوارض آن
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان از ۱۷ اردیبهشت
  • خواص درمانی رازیانه
  • معنی جالب ریشه کلمه ورجه وورجه + فیلم
  • هر جا نامی هست، داستانی دارد
  • رویش گیاه ریواس در دشت‌های زیرکوه
  • یکی از معجزه‌آساترین خواص این گیاه تقویت دید چشم است