Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-16@20:34:11 GMT

زندانیان جرائم غیرعمد در جیرفت منتظر حمایت مردم

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۶۲۲۴۴

زندانیان جرائم غیرعمد در جیرفت منتظر حمایت مردم

جشن گلریزان آزادی زندانیان جرائم غیر عمد در زندان جیرفت، برگزار شد و این افراد برای آزادی منتظر حمایت مردم و خیرین هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، جشن گلریزان به منظور آزادی زندانیان جرائم غیر عمد در سالن شهید مداحی پور جیرفت برگزار شد.
در این مراسم «احمد علی انجم روز» رئیس دادگستری شهرستان جیرفت، گفت: زندانیانی هستند که به دلیل جرائم غیر عمدی همچون تصادف، چک برگشتی، مهریه، نفقه در زندان ها به سر می برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


احمد علی انجم روز، افزود: این افراد به علت عدم استطاعت مالی در پرداخت بدهی، وارد زندان شده اند بنابراین ایجاب می کند کسانی که توان مالی دارند، در آزادی این زندانیان کمک کنند.
رئیس دادگستری شهرستان جیرفت، خاطرنشان کرد: هم اکنون قریب ۲۴ نفر زندانی جرائم غیر عمد با مبلغ بدهی ۸۴۰ میلیون تومان در زندان جیرفت هستند که در صورت جمع آوری این مبلغ، کلیه این افراد آزاد می شوند.
وی، ابراز داشت: کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد، امر خیر و خداپسندانه است و از مسئولین زندان جیرفت، به دلیل برگزاری جشن گلریزان تشکر می کنم.
انجم روز، تصریح کرد: هدف از برگزاری اینچنین جشنی، آزادی زندانیان جرائم غیر عمد است و می طلبد اصحاب رسانه با اطلاع رسانی در این امر فرهنگ سازی کنند.
رئیس دادگستری شهرستان جیرفت، اظهار کرد: زندانیان جرائم عمد، افرادی هستند که با حقوق عمومی و خصوصی مردم سر و کار داشته و به حقوق آنها تعدی می کنند مانند زندانیان قاچاق مواد مخدر، قانون گذار به ما اجازه کمک به چنین افرادی نمی دهد و ما نیز هیچگونه کمکی به این دسته از زندانیان نمی کنیم.
وی، در پایان از همه مردم، مسئولین و خیرین، خواست که در آزادی زندانیان جرائم غیر عمد در حد توان کمک کنند.

 

پایان پیام/586

منبع: شبستان

کلیدواژه: راهپیمایی روز قدس روز قدس خبرگزاری شبستان استان بوشهر فلسطین روز جهانی قدس دهه کرامت راهپیمایی روز جهانی قدس عظمت روز جهانی قدس آزادی زندانیان جرائم غیرعمد زندانیان جرائم غیر عمد شهرستان جیرفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۶۲۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۶۷ زندانی جرایم غیرعمد در قم نیازمند کمک خیران هستند

رضا مرادی‌پور گفت: از این تعداد، ۱۵۵ نفر بدهکار مالی، ۱۰ نفر بدهکار مهریه و ۲ نفر بدهکار دیات غیرعمد هستند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه قم عنوان کرد: میزان کل بدهی این افراد، چهار هزار میلیارد ریال است که در تلاش هستیم به روش‌های مختلف از جمله وام قرض‌الحسنه و جلب کمک خیران، بدهی این افراد را تامین و زمینه آزادی آنها فراهم شود.

مرادی پور همچنین گفت: سال گذشته، ۲۳۹ زندانی جرایم غیرعمد در این استان آزاد شدند که از این تعداد، ۲۳۲ نفر آقا و هفت نفر خانم بودند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه قم  افزود: ۱۵۵ نفر از افراد آزاد شده بدهکار مالی، ۳۲ نفر نفقه، ۴۶ نفر مهریه و ۶ نفر نیز بدهکار دیات غیرعمد بودند.

او  ادامه داد: کل بدهی این افراد ۱۲۶ میلیارد تومان بود که ۲۱ میلیارد تومان آن از طریق گذشت شکات تامین شد.

به گفته مدیر نمایندگی ستاد دیه قم ، ۹ میلیارد تسهیلات قرض‌الحسنه، ۱۳ میلیارد کمک بلاعوض، ۱۴ میلیارد آورده خانواده مددجویان و ۶۹ میلیارد تومان نیز از طریق سایر منابع تامین شد.

مرادی پور عنوان کرد: ستاد دیه در زمینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد از جمله مهریه، نفقه، حوادث کارگاهی، تصادف‌ها و محکومیت مالی غیر از کلاهبرداری فعالیت دارد.

مدیر نمایندگی ستاد دیه قم  با بیان این‌که اولویت آزادی زندانیان بر اساس شیوه‌نامه ستاد دیه کشور است، گفت: بر این اساس، خانواده درجه یک شهدا و جانبازان بالای ۲۵ درصد، مددجویان نوجوان کمتر از ۱۸ سال، زنان زندانی سرپرست خانوار و یا بالای ۵۵ سال، زندانیان از کار افتاده و مردان بالای ۶۵ سال در اولویت آزادی هستند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه قم  افزود: کارشناسان ستاد دیه، برای زندانیان جرائم غیرعمد پرونده تشکیل می‌دهند و پس از تحقیقات درباره وضعیت مالی مددجو، ستاد با دعوت از شکات، تخفیف‌هایی از طلبکاران می‌گیرد و مقداری نیز کمک خیران را جذب می‌نماید.

ستاد دیه استان قم با شماره حساب‌های بانک ملی ۰۲۰۱۲۳۱۶۱۸۰۰۹، بانک ملت ۱۸۲۲۲۸۸۷۲۴ و بانک تجارت ۱۵۳۰۰۸۵۵۹۳، شماره کارت‌های ۵۸۵۹۸۳۷۰۰۲۵۷۶۶۲۳ بانک تجارت و ۶۰۳۷۹۹۷۵۶۰۰۰۰۸۸۸ بانک ملی و شماره تماس ۳۷۷۲۴۰۴۴ آماده دریافت کمک‌های خداپسندانه مردم قم برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • ۷ هزار و ۵۵۲ رای جایگزین حبس در کرمان صادر شده است
  • جشن گلریزان خیران فریدنی برای آزادی زندانیان
  • کمک نمازگزاران مسجد حضرت خدیجه (س) اردکان به آزادی زندانی جرائم غیرعمد
  • مراسم گلریزان آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و محکومان مالی استان
  • جمع آوری ۱۵۰ میلیارد ریال در جشن های گلریزان کردستان
  • آزادی ۴۰ زندانی جرایم غیرعمد در زنجان
  • ۴۰ زندانی جرایم مالی غیرعمد در زنجان آزاد شدند
  • جشن گلریزان در شهرستان‌های رابر و ارزوئیه برگزار شد
  • کمک برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد
  • ۱۶۷ زندانی جرایم غیرعمد در قم نیازمند کمک خیران هستند