Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، شهرود امیر انتخابی، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان گیلان گفت:۵ ویژه برنامه پژوهشی کاوش‌های باستان شناسی با هدف بازگو کردن ناگفته‌های دوران اشکانیان و ساسانیان در استان در حال اجرا است.

وی افزود: از حریم محوطه باستانی آق اولر و مریان تالش بازنگری و گمانه زنی انجام شده و باتوجه به تعیین حریم که برای مردم مشکلاتی ایجاد کرده بود، قرار شد این طرح را در این منطقه اجرا کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی، هدف از کاوش‌های باستان شناسی و طرح پژوهشی را ساماندهی قلعه صلصال که یکی از قدیمی‌ترین قلعه‌ها غرب گیلان دانست.

شهرود امیر انتخابی، همچنین از کاوش‌های باستان شناسی در محوطه باستانی لیارسنگ بن در ارتفاعات املش خبرداد و افزود:از جمله کاوش‌های مهم و ارزشمندی است که به زودی انجام می‌شود و این کاوش‌ها ناگفته‌های دوران اشکانیان و ساسانیان را مشخص می‌کند.

وی، در خصوص اعتبارات ایجاد سایت موزه لگموج تصریح کرد: اعتبارات لازم پیش بینی شده و به زودی تخصیص خواهد یافت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان، با اشاره به اینکه گمانه زنی تونل خرم رود دیلمان شهرستان سیاهکل و محوطه لگموج املش نیز در دست اقدام است، تصریح کرد: در ۲ فصل بهار و تابستان برنامه‌های پژوهشی با حضور پژوهشگران گیلانی اجرا می‌شود.

 

انتهای پیام/م.ع

اجرای ۵ کاوش باستان شناسی در گیلان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جاذبه های تاریخی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۶۲۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملایر میزبان جشنواره موسیقی «شب‌های تاک»

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، این جشنواره با هدف شناسایی و استفاده از ظرفیت‌های موجود در موسیقی سنتی و محلی ایران و معرفی هنرمندان بومی با حضور چهار استان همدان، لرستان، مرکزی و کرمانشاه برگزار خواهد شد.

او تصریح کرد: جشنواره تاک در چند بخش شامل اجرا‌های صحنه‌ای (کنسرت)، موسیقی سنتی و محلی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی متنوع با موضوعات مختلف شعر و موسیقی و سازسازی، برپایی دومین دوره نمایشگاه ساز، تور گردشگری شهر و بازدید از اماکن تاریخی و دیدنی ملایر همراه با برپایی نمایشگاه صنایع دستی و سوغات خواهد بود.

ششم اردیبهشت مراسم افتتاحیه با اجرای گروه موسیقی کودک برگزار می‌شود و در روز‌های بعد، از ساعت ۹ تا ۱۰:۳۰ و ۱۱ تا ۱۲:۳۰ کارگاه‌های آموزشی برگزار خواهد شد که در مجموع ۱۲ کارگاه آموزشی برای شرکت‌کنندگان پیش‌بینی شده است.

موضوعات کارگاه‌ها شامل پیوند شعر و موسیقی، تاثیر شعر در موسیقی، اصول و مبانی سازسازی، چوب شناسی، فیزیک سوت و رگلاژ ساز، اصول نگهداری از ساز، تحلیل ساختار موسیقی، آسیب‌شناسی موسیقی ایرانی در چند دهه اخیر، اصول و مبانی گروه‌نوازی، ریتم‌شناسی و وزن‌خوانی، ارتباط هنر با صنعت، گردشگری موسیقی، بررسی سبک‌ها و مکتب‌های مختلف آواز و مناسب‌خوانی است.

اجرا‌های صحنه‌ای (کنسرت‌ها) نیز هر شب در دو سانس از ساعت ۱۸ تا ۱۹:۳۰ و ۲۰ تا ۲۱:۳۰ شب اجرا و در مدت هفت شب، ۱۴ اجرای صحنه‌ای برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • ضرورت تامین اعتبار برای کاوش‌های باستان شناسی حیله ور
  • ضرورت تامین اعتبار برای کاوش‌های باستان شناسی در روستای حیله ور
  • ملایر میزبان جشنواره موسیقی «شب‌های تاک»
  • ایثارگری‌های جبهه مقاومت ‌برای نسل جدید بازگو شود
  • کشف کلاه‌خود ۲۵۰۰ ساله
  • محله‌های همدان قدیم مرز بندی داشتند / در کاوش از میدان مرکزی همدان هیچ گنجی یافت نشد
  • ورود پژوهشگران ایرانی به «باستان شناسی جنایی» برای نخستین بار
  • تدوین کتاب نقش مردم استان در دوران دفاع مقدس
  • کشف بی‌ سابقه یک سازه مرموز در نزدیکی دو گورستان در فرانسه
  • برای نخستین بار در ایران؛ باستان‌شناسی در خدمت پلیس آگاهی