Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-25@15:08:34 GMT

تعلیق فعالیت سفارت کانادا درونزوئلا

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۶۳۰۵۲

وزارت خارجه کانادا در بیانیه‌ای اعلام کرد از آنجایی که دولت مادورو دیگر به برخی هیأت‌های خارجی اعتبار دیپلماتیک نمی‌دهد، فعالیت‌های سفارت کانادا در ونزوئلا به طور موقت به حالت تعلیق درمی‌آید. ناطقان: «کریستیا فریلند» وزیر امور خارجه کانادا در بیانیه‌ای از تصمیم کشور خود برای تعلیق موقت فعالیت‌های سفارتخانه کانادا در ونزوئلا خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بنا به گزارش خبرگزاری روسی «اسپوتنیک»، وزیر خارجه کانادا تصریح کرد که دولت «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا، احتمال فعالیت برخی از هیأت‌های خارجی را در کشورش محدود کرده است.

در بیانیه وزارت خارجه کانادا اینگونه آمده است: «در پایان این ماه (ژوئن)، دیپلمات‌های کانادایی در ونزوئلا دیگر در جایگاهی نیستند که تحت رژیم مادورو بتوانند اعتبار دیپلماتیک دریافت کنند و روادید آنها منقضی خواهد شد بنابراین، گزینه‌ای نداریم جز اینکه همین حالا فعالیت‌های سفارت کانادا در ونزوئلا را به صورت موقت به حالت تعلیق درآوریم».

بنا به گفته فریلند، کانادا همچنان از طریق سفارتخانه کلمبیا، خدمات کنسولی در اختیار شهروندان کانادا در ونزوئلا قرار می‌دهد.

آمریکا و گروهی از متحدان این کشور سوم بهمن ماه سال گذشته در اقدامی غیرقانونی «خوان گوایدو» رهبر شورای ملی ونزوئلا را به عنوان «رئیس‌جمهور موقت» این کشور به رسمیت شناخته و ادامه دولت مادورو را که تنها چند ماه پیش از آن با رأی بالای مردم ونزوئلا مجددا به ریاست‌جمهوری انتخاب شده بود، غیرقانونی اعلام کردند.

به نوشته رسانه‌های آمریکایی، کاخ سفید هنگام اعلام به رسمیت شناختن گوایدو انتظار داشته وی ظرف تنها چند روز رسماً مادورو را کنار بزند و نظامیان را نیز با خود همراه کند. با گذشت چند ماه، این سناریو عملا شکست خورده و تلاش‌های واشنگتن برای ترغیب نظامیان به حمایت از گوآیدو ناکام مانده است.

آمریکا مدت‌هاست به جهت تغییر نظام در این کشور فشارهایی را به ونزوئلا و مردم آن وارد کرده و حتی مقام‌های ارشد کاخ سفید تهدید به حمله نظامی کرده‌اند. (جزئیات بیشتر)

این اقدام‌های مداخله جویانه آمریکا و متحدان غربی‌اش با مخالفت ایران، روسیه، چین،کوبا، بولیوی، ترکیه و برخی کشورهای دیگر مواجه شده است.

پس از شکست توطئه گوایدو و همپیمانان آمریکایی وی برای کودتا علیه دولت مادورو، مخالفان ونزوئلا خواستار مذاکره با نمایندگان دولت مادورو در نروژ شدند.

با اینحال، دفتر گوایدو، 9 خرداد ماه، اعلام کرد که مذاکرات با نمایندگان دولت که در شهر «اسلو» نروژ در جریان بود، بدون دستیابی به توافق به پایان رسیده است. منبع: فارس برچسب ها: تعلیق فعالیت ، سفارت کانادا ، ونزوئلا

منبع: ناطقان

کلیدواژه: تعلیق فعالیت سفارت کانادا ونزوئلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۶۳۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید دوباره سامانه بارشی در کشور / در کدام استان‌های کشور بارندگی خواهیم داشت؟

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از تشدید فعالیت سامانه بارشی در بعضی نقاط کشور و صدور دو هشدار نارنجی و زرد خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به صدور هشدار هواشناسی سطح نارنجی اظهار کرد: از امروز تا روز پنجشنبه، ششم اردیبهشت، با تشدید فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های همرفتی شاهد رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک در نقاط مستعد بارش تگرگ خواهیم بود.

وی افزود: شاهد رخداد مخاطرات مذکور طی امروز در کرمان، مازندران و گلستان، فردا در استان‌های گلستان، سیستان و بلوچستان و فارس و روز پنجشنبه در کرمان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی خواهیم بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: طی این مدت در استان‌های ذکر شده لغزندگی جاده‌ها، آب‌گرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در ناوگان حمل و نقل، در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک محلی، در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ دور از انتظار نخواهد بود.

ضیائیان ادامه داد: به منظور پیشگیری از بروز خسارات در پی تشدید فعالیت این سامانه بارشی، مواردی از جمله احتیاط در سفرهای بین شهری، اتراق نداشتن در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع باید مد نظر قرار گیرد.

وی با اشاره به لزوم حصول اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و با توجه به احتمال رخداد تگرگ، اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده و صدور هشدار سطح زرد هواشناسی، از چهارشنبه پنجم تا روز جمعه هفتم اردیبهشت نیز با ادامه فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های محلی، در مناطقی از کشور شاهد رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ خواهیم بود.

ضیائیان اضافه کرد: چهارشنبه مازندران، مرکزی، قم، شرق لرستان و تهران، پنجشنبه خراسان رضوی، یزد، چهارمحال و بختیاری، جنوب و شرق اصفهان، هرمزگان، شرق و شمال فارس، شرق سمنان و شرق خراسان شمالی و روز جمعه جنوب کرمان و شرق هرمزگان تحت تأثیر مخاطرات مذکور قرار خواهد گرفت.

وی افزود: احتمال آب‌گرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان آب، تگرگ، وزش باد به نسبت شدید، لغزندگی و کاهش دید به ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها وجود دارد و احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال خسارت به نهال، درختان آسیب‌پذیر و محصولات باغی و زراعی نیز از دیگر خساراتی است که رخداد آنها دور از انتظار نیست.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا خاطرنشان کرد: طی این بازه زمانی، رعایت احتیاط در سفرها به ویژه برون شهری، نداشتن توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابه‌جایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هر گونه عملیات کشاورزی باید مد نظر تمام افراد ساکن در مناطق مذکور قرار گیرد.

کد خبر 747260

دیگر خبرها

  • مادورو: کشورهای ائتلاف بولیواری خواهان جهان چندقطبی هستند
  • آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • رئیس جمهور ونزوئلا : دوستی ما با ایران واقعی و راهبردی است و نه سیاسی و موقت/ آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • معافیت ایرباس از تحریم های روسیه
  • حمید مطهری سرمربی موقت تراکتور؛ یحیی گل محمدی به زودی در تبریز
  • دستیار نماینده پارلمان اروپا به اتهام جاسوسی برای چین از کار تعلیق شد
  • تشدید دوباره سامانه بارشی در کشور / در کدام استان‌های کشور بارندگی خواهیم داشت؟
  • مادورو: آمریکا به توافقنامه امضا شده احترام نمی‌گذارد
  • تأکید قاطع «مادورو» بر مخالفت با قیمومیت آمریکا و تحریم‌های جدید
  • هوندای برقی از کانادا سر درآورد