Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-18@20:27:56 GMT

بازگشایی موزه دخانیات؛ به زودی

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۶۳۱۸۴

بازگشایی موزه دخانیات؛ به زودی

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، صبح امروز تفاهم نامه راه اندازی موزه دخانیات با همکاری شهرداری منطقه 11 و شرکت دخانیات به امضای طرفین رسید و مقرر شد این موزه که بیش از 300 اثر واجد ارزش میراثی در آن نگهداری می شود ؛ به زودی بازگشایی و 2 روز در هفته پذیرای بازدید کنندگان باشد.

نصراله آبادیان شهردار منطقه 11 در نشست انعقاد تفاهم نامه گردشگری با موزه دخانیات ضمن اعلام آمادگی برای رفع مشکلات عمرانی و نور پردازی و ارائه خدمات شهری با اشاره به بافت تاریخی این منطقه گفت: در موضوع ظرفیت های تاریخی و اقدامات انجام شده دستاوردهای خوبی داشته ایم که در ایام نوروز شاهد استقبال قابل توجه شهروندان بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آبادیان با بیان این که شرکت دخانیات مجموعه صنعتی ارزشمند کشور است گفت: با توجه به ارزش افزوده فرهنگی که موزه دخانیات برای منطقه ایجاد می کند؛ ما آمادگی داریم بتوانیم با ظرفیت شهرداری در فضای پیرامونی موزه دخانیات کارهای عمرانی، نور پردازی و خدمات تخصصی شهری ارائه دهیم.

شهردار منطقه 11 تصریح کرد: هر چقدر تعامل بیشتر باشد؛ استفاده و شناخت مردم از فرهنگ و هویت کشور مان بیشتر خواهد شد و باعث می شود که آثار ثبت و محفوظ شوند.

همچنین محمد رضا خاک کار مدیر عامل شرکت دخانیات ایران گفت: شرکت دخانیات ایران با سابقه طولانی در تولید محصولات دخانی با هدف ارائه محصولات کم ضرر و جلوگیری از خروج ارز یکی از شرکت های موفق تولیدی در طول سال‌های خدمت خود بوده است .

وی افزود: مطالعه تاریخی موزه دخانیات ایران با قدمتی بیش از ۸۰ سال دربرگیرنده اطلاعات تاریخی از حدود 120 سال پیش به این سو است واسناد به دست آمده از دخانیات کشور متعلق به اواسط عهد قاجار تاکنون است.

موزه دخانیات ایران دربرگیرنده دو بخش ابزارها، دستگاه ها، وسایل آزمایشگاهی و محصولات قدیمی ، اسناد و مدارک و تصاویر قدیمی است.

در این موزه بیش از ۳۰۰ اثر با ارزش تاریخی از اسناد قدیمی، کاپ های قهرمانی و تجهیزات و ادوات قدیمی ساخت دخان موجود است که به زودی بازگشایی و 2 روز در هفته آماده بازدید علاقمندان خواهد بود.

انتهای پیام/

20 / 20 موزه دخانیات بازگشایی موزه دخانیات بازگشایی موزه دخانیات؛ به زودی نصراله آبادیان شهردار منطقه 11 محمد رضا خاک کار مدیر عامل شرکت دخانیات ایران

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: شهردار منطقه 11

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۶۳۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مستند سازی ۶۴ شی تاریخی در موزه‌های خراسان شمالی

 محمدرضا قهرمانیان  گفت: بخش‌هایی از بنای تاریخی استان شامل سبزه‌میدان بجنورد، قلعه خان مانه و سملقان، امام زاده نبی رازو جرگلان، باغ مزار و رباط عشق گرمه، حمام تاریخی جاجرم، حمام بام اسفراین، آب‌انبار صفی‌آباد، پایاب الله آباد؛ حمام گلیان و خانه یحیی بیگ شیروان و حمام چری و حمام فاروج در سال گذشته مرمت شد.
وی در اداره اشاره‌ای هم به ثبت اثر کردو گفت: در سال گذشته شش اثر تاریخی ناملموس از خراسان شمالی شامل اماج و کماج، عید اول، دسته روی ایام محرم و صفر، پخت خوراک قلیف چال، پخت غذای محلی کمه جوش، قورتو و ده و که لی و پخت نان علفی در فهرست میراث ملی کشور ثبت شد.
به گفته قهرمانیان دو اثر طبیعی غار کسگ و درخت کهن‌سال چنار قلعه چه ایرج اسفراین نیز در فهرست میراث ملی طبیعی به ثبت رسید.
در خراسان شمالی هزارو ۱۵۱ اثرتاریخی شناسایی شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی موزه تئاتر و اختصاص بودجه ویژه برای بخش موسیقی
  • وزیر ارشاد از راه‌اندازی موزه تئاتر و اختصاص بودجه ویژه برای بخش موسیقی خبر داد
  • بازگشایی کارخانه ریسباف همزمان با هفته فرهنگی اصفهان
  • عمارت کلاه فرنگی آباده در چند قدمی بازگشایی
  • تنها پل قدیمی تهران با سازه آجری
  • آتش سوزی گسترده ساختمان تاریخی ۴۰۰ ساله/ عکس
  • بازارهای تاریخی، ظرفیتی نهفته در کوچه پس کوچه‌های شهر
  • مستند سازی ۶۴ شی تاریخی در موزه‌های خراسان شمالی
  • کارخانه ریسباف در هفته فرهنگی اصفهان بازگشایی می‌شود
  • هواپیمایی قطر پرواز هایش را به ایران از سر گرفت