Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر توانمندسازی و بهره وری نیروی انسانی معاونت پرستاری وزارت بهداشت از برگزاری نخستین آزمون صلاحیت حرفه‌ای پرستاران در نیمه دوم سال ۱۳۹۸ خبر داد. ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۴ اجتماعی پزشکی نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری تسنیم؛ احمد نجاتیان اظهار کرد: با هدف تایید صلاحیت شاغلین حرفه پرستاری و گروه‌های مرتبط و همگام ساختن خدمات پرستاری کشور با استانداردها و معیارهای جهانی، صدور پروانه صلاحیت حرفه‌ای پرستاران و گروه‌های مرتبط در سال 1394 آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نجاتیان افزود: تاکنون در 4 مرحله، حدود 30 هزار پروانه صلاحیت حرفه‌ای صادر کردیم که گروه‌های هدف مدیران پرستاری، فارغ التحصیلان گروه‌های پرستاری تا سال 1385، اعضا هیات علمی و مسئولین فنی و پرستارانی که در مراکز مشاوره و خدمات پرستاری در منزل کار می‌کردند، بودند.

وی گفت: قرار است به تدریج در مدت زمان سه تا چهار سال همه پرستاران، پروانه صلاحیت حرفه‌ای دریافت کنند.

نجاتیان ادامه داد: در حال حاضر، کار صدور پروانه صلاحیت حرفه‌ای به صورت دستی انجام می‌شود که با راه اندازی سامانه کشوری، کار ثبت نام و صدور این پروانه از طریق این سامانه انجام خواهد شد.

مدیرکل دفترتوانمند سازی و بهره وری نیروی انسانی معاونت پرستاری اضافه کرد: پروانه صلاحیت حرفه‌ای پرستاری، مدرکی است که صلاحیت فرد را برای انجام خدمات پرستاری نشان می‌دهد و از ورود افراد فاقد صلاحیت به حرفه پرستاری جلوگیری می‌کند.

نجاتیان با اشاره به هماهنگی‌های به عمل آمده با مرکز سنجش آموزش پزشکی و بوردهای منطقه‌ای خاطرنشان کرد: ان شالله در نیمه دوم امسال، نخستین آزمون صلاحیت حرفه‌ای برگزار خواهد شد و فارغ التحصیلان جدید پرستاری و کسانی که نتوانسته‌اند دوره‌های بازآموزی خود را تکمیل کنند از جمله افرادی هستند که باید در آزمون حضور یابند.

کمبود نیروی پرستاری در مراکز درمانی قابل رویت استمعاونت پرستاری خط قرمز سازمان نظام پرستاری استاحتمال وقوع "یک فاجعه علمی و حرفه‌ای" در جامعه پرستاری کشور

انتهای پیام/

R1538/P/S2,24/CT12 واژه های کاربردی مرتبط سازمان سنجش وزارت بهداشت سازمان نظام پرستاری

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان سنجش وزارت بهداشت سازمان نظام پرستاری سازمان سنجش وزارت بهداشت سازمان نظام پرستاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۶۳۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌ارزیابی صلاحیت حرفه‌ای بیش از ۸۰۰ نفر از نیرو‌های پیمانکاری شرکت برق فارس

فرشید فتوت در مراسم اختتامیه مرحله سوم رویداد ارزیابی صلاحیت حرفه‌ای پیمانکاران شهرستان‌های غرب استان فارس به میزبانی شهرستان کازرون گفت: طی رویداد ارزیابی صلاحیت حرفه‌ای نیرو‌های پیمانکاری در مرحله نخست در منطقه جنوب استان به میزبانی شهرستان لار تعداد ۲۰۳ نفر، در مرحله دوم در منطقه شرق استان به میزبانی شهرستان فسا تعداد ۳۴۴ نفر و در مرحله سوم در منطقه غرب استان تعداد ۲۷۰ نفر از نیرو‌های پیمانکاری در حوزه‌های دانشی، ایمنی، تخصصی، مهارتی، روان شناختی و طب کار مورد ارزیابی و پایش قرار گرفتند.

او با اشاره به اهمیت بسیار زیاد منابع انسانی در افزایش بهره‌وری و کیفیت خدمات قابل ارائه به مشترکین و سایر ذینفعان گفت: در جهت حفظ سرمایه انسانی و به تبع آن دستیابی به اهداف و فعالیت‌های شرکت، ارتقای مهارت‌های فنی و شغلی و توانمندسازی نیروی انسانی ضرورت دارد.

فتوت بیان کرد: از آنجا که سیمبانان و کارگران صنعت برق مسئولیت خطیری در صنعت برق و تامین برق مطمئن و پایدار دارند، برگزاری چنین رویداد‌هایی می‌تواند در افزایش آگاهی و مهارت آنان و کاهش حوادث حین کار تاثیر بسزایی داشته باشد.

او یادآور شد: این رویداد‌ها با همکاری شرکت توانیر، انجمن صنفی کارفرمایی شرکت‌های توزیع نیروی برق و دانشگاه شهید بهشتی برگزار شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • فعالیت روانشناسان بدون پروانه اشتغال حرفه‌ای تخلف تلقی می‌شود + فیلم
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • ‌ارزیابی صلاحیت حرفه‌ای بیش از ۸۰۰ نفر از نیرو‌های پیمانکاری شرکت برق فارس
  • جذب پرستاران در مراکز درمانی اولویت وزارت بهداشت
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • استخدام ۲۱ هزار پرستار / تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • برگزاری نخستین دوره آموزشی اخلاق حرفه‌ای
  • کمبود بیش از ۱۰۰ هزار پرستار در کشور / سهم ۸ هزار نفری پرستاران در استخدام های جدید
  • کمبود بیش از ۱۰۰ هزار پرستار در کشور/ سهم ۸ هزار نفری پرستاران در استخدام‌های جدید