Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرگزاری برنا در کرمانشاه، عبدالرضا مصری  در دیدار با فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با قدردانی از تلاش‌های مجاهدانه کارکنان پلیس در جامعه، گفت: امروز در سایه این تلاش‌های مخلصانه شاهد وجود امنیتی مطلوب و پایدار در کل کشور هستیم. نقش پررنگ پلیس در امنیت آفرینی بر هیچکس پوشیده نیست، امنیتی که باعث توسعه، عمران و آبادانی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مصری با تاکید بر اینکه ماموران پلیس به خوبی وظایف خود را انجام می‌دهند، گفت: در عین حال گسترش چتر امنیتی در جامعه مستلزم همکاری همه دستگاه‌های اجرایی، نهادهای امنیتی و عموم شهروندان است.

نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه چند ارگان و دستگاه هستند که بیشترین هم افزایی و ارتباط را با مردم دارند، افزود: یکی از آنها نیروی انتظامی است که روزانه با طیف وسیعی از مردم سروکار دارد و باید به مراجعات و مشکلات آنها رسیدگی کند.

او در ادامه با بیان اینکه توقع از پلیس بسیار بالاست، ادامه داد: برای هر کاری نباید انتظار داشته باشیم مأموران انتظامی ورود پیدا کنند بلکه می‌توان با انجام کارهای فرهنگی موضوعی را مدیریت و نتیجه لازم را نیز گرفت.

مصری خاطرنشان کرد: یکی از توقعات عمومی و انتظارات همیشگی از پلیس مبارزه و برخورد با مصادیق روزه خواری در ماه مبارک رمضان و بدحجابی بوده است در حالی که راه‌های دیگری نیز وجود دارد و همه مسئولان و عموم شهروندان نسبت به این قضایا مسئول هستند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مبارزه با بدحجابی و روزه خواری در جامعه تنها پلیس نیست، اینها معضلات فرهنگی هستند که نباید نگاهی انتظامی به آنها داشت بلکه باید با دیده‌ای فرهنگی به آن نگریست و در صدد رفعشان برآئیم.

او در بخش دیگری از سخنانش، به امنیت موجود در استان کرمانشاه نیز اشاره کرد و گفت: امروز آنچه که معلوم و مسجل است رضایتمندی اقشار مختلف مردم از امنیتی است گه توسط پلیس تحت مدیریت سردار امان اللهی ایجاد شده است.

مصری در پایان گفت: امروز در سایه تلاش‌های مستمر و مجاهدانه پلیس، کرمانشاه به یکی از امن ترین استان‌های کشور تبدیل شده که جای قدردانی دارد.

 

سردار منوچهر امان الهی فرمانده انتظامی استان کرمانشاه هم گفت: با تلاش های شبانه روزی و بی وقفه پلیس و البته همراهی و همکاری مردم، جرائم مهم و خشن در کرمانشاه به حداقل رسیده و امروز در بسیاری از شاخص ها جزو استان های برتر هستیم. اینکه عنوان می شود کرمانشاه جزو امن ترین استان های کشور است موضوعی است که در ارزیابی های صورت گرفته توسط ستادکل ناجا و در بخش های مختلف به اثبات رسیده است.

او ادامه داد: مواردی مانند مرزی بودن و داشتن نرخ بیکاری بالا ناخودآگاه شرایط را برای ایجاد برخی جرائم فراهم می کند اما با این حال اقدام های صورت گرفته در راستای رفع و کشف آنها باعث شده تا امنیت این استان هیچ گاه با چالش مواجه نشود.

سردار امان اللهی تصریح کرد: امنیت مقوله بسیار مهمی است که هزینه بردار است و اگر می خواهیم شهروندانمان از این نعمت گوارا برخوردار باشند نباید محدودیتی در تامین این هزینه ها قائل شویم.

رئیس پلیس استان کرمانشاه گفت: علاوه بر هزینه کردن برای امنیت آفرینی باید حمایت های مادی و معنوی لازم نیز از پلیس صورت گیرد تا ماموران انتظامی با فراغ بال و آسودگی خاطر به ماموریت های محوله بپردازند.

او همچنین خواستار واگذاری اختیارات بیشتر به پلیس در برخورد با مجرمان شد و گفت: از سوی دیگر به نظر می رسد بسیاری از قوانین موجود در برخورد با مجرمان بازدارنده نیست و بسیاری از آنها پس از مدتی حبس کشیدن دوباره به سمت کارهای خلاف کشیده می شوند.

سردار امان اللهی در پایان با تبریک انتخاب عبدالرضا مصری به عنوان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، وی را جزو مسئولان کاردان و با درایت کشور دانست و گفت: امیدوارم این انتخاب باعث خیر و برکت بیشتر برای کرمانشاه و مجموعه فرماندهی انتظامی استان شود.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مجلس پلیس مصری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۶۵۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک روزه گواهینامه موتور بگیرید!

سرهنگ احمد کرمی اسد با اشاره به روند صدور یک روزه گواهینامه از سوی پلیس راهور گفت: بر اساس شرایط موجود در کشور، ما تصمیم گرفتیم فرایند صدور گواهینامه موتورسیکلت را تسهیل ببخشیم و در واقع مقرر شد گواهینامه‌های موتورسیکلت طی مدت یک روزه صادر شود. این گواهینامه بر اساس مصوبه هیئت وزیران صادر می‌شود و فرآیند خاصی دارد، از جمله اینکه فرد باید در دوره‌های آموزشی ثبت نام و شرکت کند. پس از گذراندن دوره، افراد باید در آزمون شرکت کنند، در واقع اینطور نیست که برخی تصور کنند حتما در عرض یک روز گواهینامه دریافت می‌کنند، بلکه افراد باید آموزش‌ها را به درستی فرا گرفته و در آزمون‌ها نیز نمره لازم را اخذ کنند.

به گزارش ایسنا، رئیس مرکز صدور گواهینامه پلیس راهور فراجا ادامه داد: در بررسی‌های پلیس مشخص شد که بالغ بر شش و نیم میلیون موتورسیکلت سوار در کشور ما، فاقد گواهینامه هستند و هنگامی که از سوی پلیس مورد سوال قرار می‌گیرند؛ مدرکی برای ارائه پلیس ندارند. به همین دلیل نیز از تیرماه سال گذشته طرح صدور یک روزه گواهینامه موتورسیکلت به صورت آزمایشی اجرا شد و مشکلات آن به مرور زمان رفع شد و در حال حاضر نیز درحال اجراست.

وی با اشاره به اینکه این طرح مختص افرادی است که موتورسیکلت دارند، اما گواهینامه ندارند؛ افزود: سایر افراد بدون موتورسیکلت نمی‌توانند در این طرح شرکت کنند و باید در ۲۱۰ مرکز آموزشی سراسر کشور ثبت نام کنند. اما اگر موتورسیکلت به نام پدر خانواده باشد؛ فرزند می‌تواند در این طرح شرکت کند.

رئیس مرکز صدور گواهینامه ادامه داد: متقاضیان دارای شرایط می‌توانند با مراجعه به سایت «آموزشگاه موتورسیکلت ایرانیان» به صورت خود معرف در این سامانه آن ثبت نام کنند و احراز هویت به صورت سیستمی انجام می‌شود. سپس افراد باید مدارک و مشخصات موتورسیکلت را وارد کنند. پس از انجام تمام مراحل، پیامکی برای متقاضی ارسال می‌شود مبنی بر اینکه تا ۲۴ ساعت آینده پلیس، به آن‌ها شرایط را اطلاع خواهد داد.

کرمی گفت: همکاران ما اصالت موتورسیکلت را می‌سنجند و پس از تائید این مدارک، به متاقضی مجددا پیامک برایش ارسال می‌شود که شما مراحل را با موفقیت پشت سر گذاشته‌اید و اکنون باید هزینه این گواهینامه را پرداخت کنید.

وی با اشاره به هزینه‌های دریافت گواهینامه افزود: هزینه‌های آموزش، آزمون و صدور گواهینامه نزدیک به دو میلیون تومان بود، اما این رقم به صورت استانی اعلام می‌شد و هر استان با سایر استان‌ها متفاوت است، اما در این طرح ما تنها ۵۷۰ هزار تومان دریافت می‌کنیم و این رقم متغییر نیست.

رئیس مرکز صدور گواهینامه پلیس راهور فراجا ادامه داد: پس از پرداخت هزینه، فرد نسبت به موقعیت مکانی خود، در یک آموزشگاه برای شرکت در دوره آموزشی شرکت می‌کند. ما در کشور ۲۱۰ آموزشگاه آموزش موتورسیکلت داریم که از این تعداد بالغ بر ۱۸۰ مرکز در این طرح شرکت کرده‌اند.

وی افزود: زمانی که فرد برای شرکت در دوره آموزشی به آموزشگاه مراجعه می‌کند؛ پزشک نیز در محل حضور دارد و اگر سلامتی فرد تائید شود؛ در آموزش‌ها شرکت می‌کند، در واقع ما تمام مراحلی را که در گذشته طی چندین روز به طول می‌انجامید در یک روز و در یک مجموعه جمع‌آوری کرده‌ایم.

رئیس مرکز صدور گواهینامه با بیان اینکه افرادی که در این طرح شرکت می‌کند مهارت کافی درباره راندن موتورسیکلت را دارند؛ ادامه داد: آموزش‌ها نیز بر اساس توانایی‌های فردی است؛ اگر فرد توانایی کامل داشته باشد؛ کفایت آموزشی صادر می‌شود و فرد برای آزمون به افسر آزمون معرفی می‌شود. اگر فرد نیاز به آموزش بیشتر داشته باشد باید در دوره‌های آموزشی شرکت کند.

کرمی با اشاره به نوع آزمون‌ها ادامه داد: آزمون آئین نامه در این طرح شفاهی است تا سرعت بالاتری داشته باشد. همچنین در صورت قبولی در آزمون آئین نامه، فرد برای آزمون عملی اقدام می‌کند و در نهایت می‌تواند یک روزه گواهینامه موتورسیکلت بگیرد. در نهایت نیز ۲۴ ساعت بعد از قبولی در آزمون اطلاعات برای پلیس ارسال شده و در کمترین زمان گواهینامه برای فرد متقاضی چاپ و ارسال می‌شود.

دیگر خبرها

  • مهلت هفت روزه به کارفرمایان برای معرفی اتباع غیرمجاز
  • رادان: : با توسعه هوشمندسازی طرح‌های پلیس قطعاً میزان امنیت افزایش خواهد یافت
  • ضرورت تأمین بودجه هوشمندسازی ماموریت های پلیس
  • کشف ۶۰ میلیارد ریال نوشیدنی‌های قاچاق از یک انبار در رشت
  • باشگاه دانش آموزی خبرنگار پلیس، پیشگام در حوزه‌های انتظامی و انضباط اجتماعی است
  • راهکار فرانسه برای کمبود پلیس در المپیک پاریس
  • استمرار طرح صدور گواهینامه یک روزه موتورسیکلت
  • یک روزه گواهینامه موتور بگیرید!
  • کشف ۱۰ هزار لیتر سوخت قاچاق
  • مشاوره به جای مجادله، گام مهم انتظامی استان کرمانشاه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی