Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت گیلان گفت: با توجه به ظرفیت‌های گیلان توسعه کالاهای صادرات محور استان و نفوذ در بازارهای حاشیه خزر در دستور کار این سازمان در سال رونق تولید ‌قرار گرفته است. ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۵ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

فرهاد دلق‌پوش در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، زمینه‌سازی برای تحقق شعار راهبردی رونق تولید در استان گیلان را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: سازمان صمت در همین راستا توسعه کالاهای صادرات محور گیلان و نفوذ در بازارهای حاشیه خزر را در دستور کار خود قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت گیلان ظرفیت‌های این استان را برای توسعه صادرات کالاهای تولیدی بسیار حائز اهمیت خواند و عنوان کرد: با توجه به توانمندی‌های استان گیلان در حوزه تولید بسیاری از محصولات، حضور در بازارهای منطقه به عنوان یک اولویت اساسی مدنظر قرار گرفته است.

دلق‌پوش با تأکید بر اینکه میزان صادرات کالاهای استان گیلان در سال 97 به نسبت مدت مشابه قبل آن افزایش بسیار خوبی داشته است تصریح کرد:‌ طبق گزارشات و آمارهای موجود در سال گذشته بیش از 921 تن کالا از گمرکات استان گیلان به مقصد کشورهای منطقه صادر شده است.

گیلان| مقررات مخل در مسیر تولید بازنگری می‌شوندنساجی از صنایع اولویت‌دار در اقتصاد گیلان استگیلان| تولیدکنندگان از وضعیت برخی شهرک‌های صنعتی گله‌مند هستند

وی افزایش سهم صادراتی گیلان و حضور پررنگ‌تر این استان در بازارهای مختلف را در سالی که مزین به شعار رونق تولید شده مورد تأکید قرار داد و بیان داشت: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان برای نیل به این هدف مهم برنامه‌ریزی کرده و در راستای کمک به فعالان اقتصادی گام برمی‌دارد.

رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت گیلان افزایش 70 درصدی کالاهای صادراتی استان از نظر ارزش‌ در سال 97 را در مقایسه با سال 96 موفقیتی مطلوب برای استان گیلان خواند و اظهار داشت: مقصد نهایی کالاهای صادراتی استان گیلان عمدتاً کشورهای حاشیه دریای خزر هستند.

دلق‌پوش به برخی از کالاهایی که از مبدأ استان گیلان به سایر کشورهای حوزه حاشیه خزر صادر می‌شوند اشاره کرد و گفت:‌ سنگ ساختمان، سرامیک، برخی اقلام خوراکی و نوشیدنی، البسه، چای و محصولاتی نظیر این از جمله کالاهایی هستند که از استان گیلان به کشورهای منطقه صادر شده‌اند.

وی برگزاری جلسات کارگروه رفع موانع تولید و بررسی و رفع مشکلات تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی گیلان را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان به‌ویژه در سال رونق تولید احصاء و رفع مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی استان را در دستور کار خود دارد.

انتهای پیام/ن

R7877/P/S6,71/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۶۵۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۴۴ هزار قالب جدول بتنی در شهرداری قم / خودکفایی در تولید آسفالت شهری

مدیرعامل سازمان توسعه و عمران شهرداری قم با اشاره به فعالیت‌های این سازمان در سال گذشته از خودکفایی شهرداری قم در زمینه تولید آسفالت مورد نیاز در سطح شهر و فروش مازاد آن به بخش خصوصی خبر داد.

مسعود بخشی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به عملکرد سازمان توسعه و عمران شهرداری قم در سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ میزان ۲۱۰ هزار تن آسفالت توسط سازمان توسعه و عمران شهرداری تولید و حمل و پخش شد.

وی افزود: ۱۲۰ هزار تن مصالح معدنی و ۴۴ هزار قالب جدول بتنی در مجموعه ساخت قطعات بتنی ساخته شد.

مدیرعامل سازمان توسعه و عمران شهرداری قم خاطرنشان کرد: در بحث آسفالت شهرداری قم در سال گذشته توانست به خودکفایی صددرصدی برسد و علاوه بر آن فروش به بخش خصوصی نیز اتفاق افتاد.

بخشی تصریح کرد: سازمان توسعه و عمران شهرداری قم توانسته است در حوزه تأمین آسفالت علاوه بر تأمین مصرف مناطق و پروژه‌های شهرداری، رقابت خوبی با بخش خصوصی در زمینه کیفیت و قیمت داشته باشد و بخش خصوصی در چهارچوب مقررات موجود به شکل خریدار به شهرداری مراجعه کرده است.

وی با اشاره به نیاز شهرداری قم به معادن و تولید مصالح معدنی برای زیر اساس و اساس آسفالت ادامه داد: معدن ونارچ یکی از مکان‌هایی است که شهرداری سال‌ها آن را در دستور کار داشته است و نزدیک به ۷۰ درصد نیاز شهرداری از این معدن تأمین می‌شد.

مدیرعامل سازمان توسعه و عمران شهرداری قم با اشاره به اینکه سال گذشته سازمان توسعه و عمران موفق شد مجوز کار در یک معدن کوهی در کهک بگیرد، اضافه کرد: مجوز این کار از مجاری قانونی اخذ شد و در سال جدید بهره‌برداری از معدن اتفاق می‌افتد.

بخشی با اشاره به اهمیت تأمین به موقع مصالح برای پروژه‌های شهری گفت: در این زمینه نیز حرکت به سمت خودکفایی است تا ۱۰۰ درصد مصالح مصرفی و خاکی پروژه‌های شهری قم در سازمان توسعه و عمران شهرداری تأمین شود.

کد خبر 747139

دیگر خبرها

  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • تلاش برای خودکفایی در تولید کودهای فسفاته با تمرکز بر شیمی و معدن
  • عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت: با تعطیل شدن پنجشنبه ۲۵ درصد ظرفیت کار با دنیا را از دست می دهیم
  • حاشیه های پررنگ تر از متن سفر رئیسی به پاکستان؛ از استقبال سرد در فرودگاه تا غیبت آجودان
  • برخورد ویژه با ۵ گروه کالایی قاچاق در تهران
  • تولید ۴۴ هزار قالب جدول بتنی در شهرداری قم / خودکفایی در تولید آسفالت شهری
  • لزوم بهره گیری از ظرفیت هنر دراجرای کنگره ۸۰۰۰ شهید گیلان
  • لزوم استفاده از ظرفیت هنر در برگزاری کنگره ۸۰۰۰ شهید گیلان
  • جهش تولید با حضور در بازارهای جهانی
  • سال گذشته ۵ پروانه بهره‌برداری معدنی در قم صادر شد