Web Analytics Made Easy - Statcounter

ستاری بر حمایت از کسب و کار‌های استارتاپی و شرکت‌های دانش بنیان استان برای توسعه بر اساس مزیت‌های بومی خبر داد.

به گزارش  حوزه فن‌آوری‌گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری در نشست ستاد فرماندهی شورای اقتصاد مقاومتی استان کهگیلویه و بویراحمد  با اشاره به حمایت‌های معاونت علمی و فناوری از رونق کسب‌وکار‌های دانش‌بنیان و استارتاپی کهگیلویه و بویراحمد در راستای رونق زیست بوم کارآفرینی و نوآوری این استان اظهار کرد: حمایت از این زیست‌بوم بر اساس مزیت‌های سرزمینی انجام می‌شود تا رونق تولید و تامین نیاز‌های فناورانه تحریمی، به عنوان اولویت مهم امسال اقتصاد دانش‌بنیان در مدار تحقق قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به تجهیز و توسعه پارک علم و فناوری استان در راستای رونق کسب و کار‌های دانش بنیان و استارتاپی اشاره کرد و گفت: از تجهیز پارک حمایت می‌کنیم، اما استان باید جایگاه و اهمیت نوآوری و پارک علم و فناوری را به درستی درک کند تا با عزم جدی، این زنجیره را حمایت کند.

صندوق پژوهش و فناوری، پایه‌ رونق زیست بوم دانش بنیان

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، بر حمایت از توسعه شتاب‌دهنده‌ها، شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری و مرکز رشد، در قالب اعطای تسهیلات از طریق صندوق پژوهش و فناوری تاکید کرد و گفت: شکل گیری صندوق پژوهش و فناوری استان یکی از پایه‌های جدی رونق زیست‌بوم دانش بنیان است و معاونت آمادگی دارد با حمایت مشترک از صندوق پژوهش و فناوری استانی، این حمایت‌ها را در اختیار کسب و کار‌های فناورانه استان بگذارد.

توسعه گیاهان دارویی در استان کهگیلویه و بویراحمد

همچنین محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد با بیان این که رویکرد این دانشگاه، توسعه هوشمند منطقه‌ای با بکارگیری همه امکانات بومی است، افزود: تلاش می‌کنیم در راستای توسعه نوآوری و فناوری، با همکاری معاونت علمی و فناوری؛ وزارت جهاد کشاورزی و بخش‌های استانی توسعه حوزه گیاهان دارویی را به عنوان یکی از اولویت‌های کهگیلویه و بویراحمد در دستور کار خود قرار دهیم.

طهرانچی افزود: دانشگاه آزاد با بیش از ۱۴۶ هزار تجهیز آزمایشگاهی یکی از ظرفیت‌های توسعه فناوری است و نگاه به دانشگاه به عنوان یک بستر نوآوری جزو اولویت‌های ماست و خودمان را در توسعه استان به خصوص مناطق کم‌تر برخوردار همراه صندوق‌های پژوهش و فناوری به عنوان یک بازوی اساسی این حوزه می‌دانیم.

آموزش در خدمت توسعه بومی

وی با اشاره به قرار گرفتن آموزش در خدمت توسعه بومی استان گفت: بر اساس این نگاه، سیاست‌های آموزشی جدید را پیش می‌بریم و سرمایه‌های انسانی را به سوی حل نیاز‌های استان هدایت می‌کنیم. در حال تحول نظام آموزش هستیم، زیرا معتقدیم با نظام آموزشی فعلی دانش آموخته کشاورزی کمکی به حل مشکلات نمی‌کند.

محمدحسین عصاره دبیر ستاد توسعه فناوری گیاهان دارویی در بخش دیگری از این نشست، با اشاره به ظرفیت مطلوب کهگیلویه و بویر احمد در حوزه گیاهان دارویی و شرکت‌های دانش‌بنیان توانمند مستقر در این استان افزود: استعداد فوق العاده‌ای در بحث پوشش‌های گیاهی و گیاهان دارویی و صنعتی این استان وجود دارد که با دوری از کار‌های مقطعی، به یک پیشرفت پایدار منجر خواهد شد.

عصاره ادامه داد: در راستای تعیین خط مشی مشخص و پیمودن گام‌های واحد برای توسعه صنعت کشت و بهره برداری گیاهان دارویی در استان کهگیلویه و بویراحمد، از ۲ سال گذشته فرآیند تدوین نقشه راه گیاهان دارویی استان آغاز شد. با همکاری دانشگاه‌ها اکنون این نقشه راه تدوین شده است و ضمن روشن ساختن افق‌های فراروی صنعت گیاهان دارویی استان، می‌تواند در توسعه اشتغال و ارزش افزوده این حوزه کارساز باشد.

باید نظام کشت مبتنی بر قرارداد وجود داشته باشد

عصاره با تاکید بر این که باید در حوزه گیاهان دارویی، تفکر کشت و صنعتی وجود داشته باشد افزود: کشت به تنهایی کافی نیست و باید نظام کشت مبتنی بر قرارداد وجود داشته باشد. خوشبختانه چند شرکت دانش بنیان توانمند در این استان مستقرند که با پیشرفته‌ترین تجهیزات و صادراتی که دارند، می‌توانند به شتاب‌دهنده‌هایی تبدیل شوند که خود، زمینه ساز رونق کسب و کار‌های استارتاپی در این استان باشند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار علمی اخبار فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۶۵۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش‌ بنیان شدن کشاورزی در گرو باور به نقش محوری روستاها است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، نادرقلی ابراهیمی اولویت‌دارترین و مهم‌ترین مساله امروز کشور را اقتصاد دانست و افزود: اصل کلیدی و راهبردی در تحول کشور نیز، دخیل کردن مردم برای تحول در اقتصاد است.

وی ادامه داد: روستاها که مهم‌ترین رکن تولید بخش کشاورزی بوده و هنوز هم بیش از یک سوم جمعیت کشور را در خود جای داده، نیازمند نگاه اقتصادی حمایتی است و باید برای تحقق، آن حقیقتاً بخش کشاورزی در ارکان تصمیم گیری به‌حساب آید و حداقل سهم خود را به دست آورد.

به گفته او در جهان امروز به ندرت کشور پیشرفته صنعتی را بدون کشاورزی پیشرفته و صنعتی خواهیم دید و اغلب کشورهای پیشرفته دارای کشاورزی مدرن هستند.

ابراهیمی لازمه ایجاد شرایط لازم در راستای جهش بخش کشاورزی به سوی امنیت غذایی پایدار و تحقق بهره وری را تغییر تفکر و نگاه قوای سه گانه کشور به روستاها و تولید محصولات کشاورزی دانست و اظهار کرد: قوای سه گانه کشور باید روستاها را یکی از محورهای اصلی توسعه دیده و استقلال کشور را وابسته به آن ببینند.

مدیر برنامه ملی توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای و شیلاتی تاکید کرد: تا این تغییر نگاه شکل نگیرد، قطعا برای روستاها در جذب و جلب سرمایه‌های داخلی و خارجی، صنعتی و دانش‌بنیان کردن کشاورزی، توسعه صنایع تبدیلی، غذایی و افزایش بهره‌وری این بخش مهم اقتصادی تلاش موثر صورت نخواهد گرفت.

وی ضمن بیان اینکه نگریستن به خودکفایی بدون توجه به الزامات پایداری آن، همواره کشور را با آسیب پذیری مواجه خواهد کرد؛ گفت: از الزامات توسعه پایدار، نگاه جدی همراه با برنامه‌های مدون به منابع پایه از جمله منابع آب و خاک کشور و اعمال روش‌های بهره ور با ملاحظات محیط‌زیستی در زیست‌بوم کشور است.

ابراهیمی ضمن بیان اهمیت اقتصادی کردن بخش کشاورزی و افزایش ارزش افزوده آن، اذعان کرد: ضروری است، کشاورزی از حالت اقتصاد معیشتی به حالت اقتصاد مدرن صنعتی تبدیل شود و این مهم میسر نیست مگر آنکه آنقدر سرمایه گذاری در بخش را بالا ببریم تا ملاحظه شود که کار کشاورزی برای تولیدکنندگان آن مقرون به صرفه است.

او در پایان تصریح کرد: در سال‌های گذشته حداکثر سرمایه‌گذاری انجام شده بین ۴ تا ۶ درصد کل سرمایه‌گذاری‌های کشور بوده که قطعاً در حد و اندازه کشاورزی ایران نیست.

کد خبر 6079989 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • تلفیق صنعت و دانشگاه توسعه جامعه را رقم می زند
  • توسعه اشتغالزایی در اقتصاد گیاهان زینتی با هدایت استارت‌آپ‌ها
  • حمایت وزارت علوم از تبدیل دانش به فناوری بدون وقفه ادامه دارد
  • قانون جهش دانش‌بنیان مهم‌ترین سرفصل کاری معاونت علمی در ۱۴۰۳
  • ثبت ۱۲ فرآورده دارویی و ۵۰ تجهیز پزشکی شرکت‌های ایرانی در کنیا
  • حضور شرکت‌های دانش‌‍‌بنیان ایرانی در نمایشگاه جنوب شرق آسیا
  • ساماندهی منابع و تسهیلات با هدف تقویت زیست بوم علم و فناوری
  • شرکت‌های دانش بنیان، نماد اصلی جهش تولید و مشارکت مردم/ حمایت از حرکت‌های دانش بنیان، وظیفه همه وزارتخانه‌ها
  • دلایل عدم‌ تجاری‌سازی کیت‌های‌ تشخیصی بر پایه DNA
  • دانش‌ بنیان شدن کشاورزی در گرو باور به نقش محوری روستاها است