Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-03-28@22:57:03 GMT

توزیع افطاری ساده از سوی دانش‌آموزان البرزی

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۶۵۸۴۵

توزیع افطاری ساده از سوی دانش‌آموزان البرزی

مجتبی فریدونی، رئیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: این اقدام دانش‌آموزان در راستای اشاعه سنت حسنه افطاری در جامعه با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی اجرایی شده است.
وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خطبه‌های نماز عید فطر سال ۱۳۹۲، خاطرنشان کرد: همانگونه که رهبرمان فرمودند باید سنت خوب افطاری‌های ساده در مساجد و خیابان‌ها را در ماه مبارک رمضان گسترش داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فریدونی با تأکید براینکه این حرکت فرهنگی و تربیتی به دنبال گسترده شدن سفره‌های افطاری ساده با شعار «حمایت از نیازمندان و پرهیز از اسراف و زیاده‌روی» از سوی دانش‌آموزان اجرا شد، گفت: به نمایش گذاشتن نیت بخشش و گشاده دستی در ماه مهمانی خدا در قالب افطاری دادن ساده در مساجد، محله‌ها و معابر عمومی از مهم‌ترین اهداف این حرکت معنوی است.
وی تصریح کرد: از سوی دیگر با برگزاری این افطاری ساده دانش‎آموزان فضای صمیمی و با نشاطی ایجاد کردند و در کار خیر و امر خیر پیش قدم شدند.
فریدونی اضافه کرد: در این ضیافت افطاری که دوازدهم خرداد بعد از نماز مغرب و عشا در خیابان اجرا شد، ۷۰۰ بسته افطاری ساده در بین روزه‌داران توزیع شد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن اجتماعی فریدونی انجمن های اسلامی افطاری ساده دانش آموز نیازمندان قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۶۵۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتایج پویش مهر از اردیبهشت ۱۴۰۳ اعلام می‌شود / ثبت‌نام بیش از ۵۰۰ هزار دانش‌آموز

ارتقای سطح آگاهی، پرورش روحیه مشارکت جویی، آشنایی با دستاوردهای انقلاب اسلامی و ایجاد روحیه اعتماد به نفس و خودباوری، از اهداف پرسش مهر دانش‌آموزان است، زیرا پاسخ به روحیه پرسشگری دانش‌آموزان و تمرین این روحیه، می‌تواند زمینه بروز و رشد خلاقیت را در آنها زنده کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، هر سال رئیس جمهور پرسشی را با عنوان «پرسش مهر» در حوزه تعلیم و تربیت برای دانش‌آموزان مطرح می‌کردند که با هدف جلب مشارکت فعال فرهنگیان و دانش‌آموزان، فعالیت بیشتر فضای فرهنگی جامعه و توسعه و افزایش حس مسئولیت‌پذیری مخاطبان انجام می‌شد. اما امسال رئیس جمهور «پویش‌مهر» را جایگزین «پرسش مهر» کرد که محورهایی مانند امیدواری دانش‌آموزان نسبت به آینده و پیشرفت کشور، اهمیت بیان روایت پیشرفت برای دانش‌آموزان، بسیج انگیزه‌های دانش‌آموزان برای پیشرفت ایران قوی و تشویق دانش‌آموزان برای روایت خلاقانه و هنرمندانه برداشت می‌شود.

براساس محورهای در نظر گرفته شده در پویش مهر، آموزش و پرورش باید برای این مسائل که راهبردهایی را دربر دارد، دانش‌آموزان را نسبت به آینده خود و کشور امیدوارتر کند. رئیس جمهور در مراسم آغاز سال تحصیلی در اقدامی مبتکرانه «پویش مهر» را جایگزین «پرسش مهر» کرد. در این راستا، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از ثبت‌نام بیش از ۵۰۰ هزار دانش‌آموز در فرآیند پویش مهر خبر داد و گفت: اعلام نتایج از اردیبهشت ۱۴۰۳ آغاز می‌شود.

در این راستا، آیت‌الله ابراهیم رئیسی در توضیح پویش مهر گفت: کشور ما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی پیشرفت‌های بسیاری در همه بخش‌ها و مناطق کشور داشته است، شما دانش‌آموزان در روزهای اول پیروزی انقلاب نبودید، اما خوب است که از وضع گذشته باخبر بشوید و بدانید که چه وضعی داشتیم و الان کجا هستیم و در آینده باید چه مسیری را طی کنیم.

رئیس جمهور خطاب به دانش‌آموزان افزود: شما دانش‌آموزان برای اینکه بدانید در گذشته کجا بودیم، اکنون در چه جایگاهی هستیم و مسیر آینده کدام است، می‌توانید پیشرفت‌های کشور را به تصویر بکشید. حتماً شهر و روستای شما پیشرفت‌هایی داشته، مجموعه کشور علیرغم همه تهدیدها و تحریم‌ها و مشکلاتی که دشمنان برای کشور ایجاد کردند، پیشرفت‌های شگفت‌انگیزی داشته است.

وزارت آموزش و پرورش هجدهم آذر ۱۴۰۲ از آغاز فرآیند ثبت‌نام در پویش مهر در رشته‌های مختلف خبر داد و اعلام کرد که دانش‌آموزان علاقه‌مند تا پایان بهمن ماه سال جاری فرصت دارند در رشته مورد علاقه خودشان ثبت نام کنند.

براساس اعلام آموزش و پرورش، رشته‌های پویش شامل پوستر، پادکست، داستان کوتاه، ویدئوکست، سرود، شعر، موشن گرافی، فیلم کوتاه و مستند است. پس از ثبت‌نام بیش از ۳۲۸ هزار دانش‌آموز در این فرآیند پویش مهر امسال، برای نخستین بار سایت تخصصی پویش مهر در بیستم دی راه‌اندازی شد تا دانش‌آموزان آثار خود را در این سایت بارگذاری و ثبت کنند.

اعلام نتایج پویش مهر از اردیبهشت

در این راستا، حجت‌الاسلام محمدحسین پورثانی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش درباره آخرین آثار ارسال شده برای پویش مهر ریاست جمهوری اظهار داشت: امسال پویش مهر را به جای پرسش مهر داریم که تاکنون ۵۰۰ هزار دانش‌آموز در این فرایند ثبت‌نام کردند و در رشته‌های مختلف آثار خود را ارسال می‌کنند.

وی افزود: همچنین امسال یک پایگاه برای پویش مهر طراحی شده است و آثار در آن پایگاه جمع‌آوری می‌شود و آثار ارسال شده تا اردیبهشت داوری خواهد شد. نفرات برتر دانش‌آموزی پویش مهر در اردیبهشت و خرداد مشخص خواهند شد همچنین آمار معلمان پس از جمع‌آوری آثار آنها اعلام می‌شود.

پویش مهر تقویت روحیه پرسشگری در دانش‌آموز

سعید غیاثی ندوشن، سرپرست دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: «پویش مهر» باعث تقویت و پرورش روحیه پرسشگری و ایجاد توانایی نقد و تحلیل در دانش‌آموزان و کمک به معلمان می‌شود.

وی درباره تأثیر «پویش مهر» در روند فعالیت‌های دانش‌آموزان گفت: «پویش مهر» باعث پویایی بیشتر در مخاطبان خواهد شد و اثرات مثبتی چون ایجاد نشاط و شادابی، به تکاپو انداختن ذهن مخاطبین، افزایش اعتماد به نفس مخاطب در ارائه نظرات خود، آشنایی بهتر با نهاد ریاست جمهوری، افزایش مهر و ارتباط با رئیس جمهور، رشد و کشف استعدادهای برتر و آشنایی دوباره ذهن دانش‌آموزان با فضای درس و پژوهش بعد از یک وقفه و سپری شدن تعطیلات خواهد داشت.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان یادآور شد: در شرایط حساس کنونی کشور که هجمه‌های مختلفی از جهات مختلف وارد می‌شود، اهمیت تبیین دستاوردهای انقلاب و جمهوری اسلامی به‌عنوان یک وظیفه معین است البته برای درک واقعیات انقلاب اسلامی و دستاوردهای ارزشمند جمهوری اسلامی در حوزه علمی و فناوری، توجه به وضعیت ایران در دوران رژیم طاغوت یک ضرورت است.

غیاثی ندوشن ادامه داد: در توصیف انقلاب همین کفایت می‌کند که امام خمینی (ره) از انقلاب اسلامی با عنوان‌هایی مانند «معجزه قرن» و «انفجار نور» یاد کرده است. هر چه از پیروزی انقلاب اسلامی فاصله می‌گیریم، اهمیت بررسی موضوع دستاوردهای انقلاب اسلامی و اهمیت بیان دستاوردها و پیشرفت‌ها در حوزه علم و فناوری بیش‌تر می‌شود.

وی گفت: دستاوردهایی جمهوری اسلامی ایران در حوزه نانو، لیزر و تبدیل شدن به قطب پزشکی در غرب آسیا همچنین پیشرفت دانش پزشکی در ایران به ویژه در حوزه‌های سلول‌های بنیادین، ترمیم ضایعات نخاعی، ورود به باشگاه فضایی جهان، رشد و توسعه صنعت فولاد و آلومینیوم، رشد و توسعه صنعت کشتی‌سازی، رشد و توسعه صنعت هواپیماسازی، و پیش‌رفت‌های علمی و فنی کشور و اینکه جمهوری اسلامی اکنون کشوری مجهز به دانش و فناوری هسته‌ای شده است و عملاً عضو باشگاه هسته‌ای جهان است.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان افزود: تولید علم و جنبش نرم‌افزاری همه‌جانبه در ایران و تدوین نقشه جامع علمی کشور در جهت کاربردی کردن آن و تبدیل شدن به مرجعیت علمی بود. همه و همه تنها بخشی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است که باید به آنها به نحو شایسته پرداخته شود.

غیاثی ندوشن تصریح کرد: این رشد سریع، حاصل سیاست‌گذاری‌های کلی جمهوری اسلامی برای پیشبرد علم در کشور است؛ چیزی که قبل از انقلاب اسلامی وجود نداشت. مخاطبان «پویش مهر» پس از روایت پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران به روح امید، خودباوری، اتکا به قدرت لایزال الهی و ایمان به پشتکار و حرکت به سمت اهداف و مدد شدن از سوی خداوند را که وعده حق است، خواهند رسید.

وی افزود: تا به حال استقبال خوبی از این طرح شده است. مخاطب هنگام نگارش پاسخ به پویش مهر، حس گفت‌وگو با یک مقام عالی و بلند مرتبه در کشور را دارد و جواب دادن به این سوال برای آنها دارای شور و اشتیاق فراوانی است و تا به حال رضایت زیادی از نوشتن این نامه به رئیس جمهور ابراز داشته‌اند.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان یادآور شد: علاوه بر این «پویش مهر» عاملی برای تقویت و افزایش یادگیری از طریق مشارکت در فرایند جذب اطلاعات از محرک‌های نوشتاری یا کلامی، تحلیل و تلفیق مطالب، شکل دهی فرضیه و سپس نظم بخشیدن به افکار است.

کد خبر 739648

دیگر خبرها

  • اجرای طرح «سهم من از بهشت» در استان قم
  • برپایی سفره‌های افطاری ساده در جوار ۷۴ امامزاده مازندران
  • سفره های افطاری ساده در ۷۴ امامزاده مازندران برپا می شود
  • طرح «شهید محمودوند» برای جذب بازماندگان از تحصیل در سقز اجرا شود
  • ۱۰۰۰ بسته معیشتی در پهنه شهید دارایی استان خراسان رضوی توزیع شد
  • هزار بسته معیشتی در پهنه شهید دارایی استان خراسان رضوی توزیع شد
  • توزیع هزار بسته سبد کالا بین مددجویان کمیته امداد خراسان رضوی
  • نتایج پویش مهر از اردیبهشت ۱۴۰۳ اعلام می‌شود / ثبت‌نام بیش از ۵۰۰ هزار دانش‌آموز
  • جزئیات جدید ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۴_۱۴۰۳
  • ساده‌زیستی در میان دانش‌آموزان استان قزوین ترویج شود