Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

 معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، گفت: کمیته حفاظت از محیط زیست (MEPC) سازمان بین‌المللی دریانوردی (IMO) در هفتاد و چهارمین نشست این کمیته، اقدامات تازه ای را در جهت تسهیل دستیابی به اهداف مندرج در «راهبرد اولیه آیمو در خصوص کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای از کشتی‌ها» اتخاذ کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، هادی حق شناس با اشاره به اقدامات کمیته حفاظت از محیط زیست  سازمان بین‌المللی دریانوردی، اظهار کرد: " تصویب اصلاحاتی برای تقویت الزامات اجباری کنونی به منظور ارتقای کارایی انرژی کشتی‌های نوساز "، " آغاز چهارمین مطالعه آیمو در خصوص گازهای گلخانه‌ای" ، "تصویب قطعنامه‌ای برای ترغیب همکاری با بنادر جهت کاهش انتشار این گازها از صنایع کشتیرانی "، "تصویب فرایندی برای ارزیابی تاثیرات اقدامات پیشنهادی جدید" ، " توافق بر سر ایجاد یک صندوق امانی برای تامین بودجه اقدامات مرتبط با گازهای گلخانه‌ای" و "موافقت با شرح وظایف ششمین و هفتمین کارگروه‌های بین‌جلسه‌ای در نوامبر ۲۰۱۹ و مارس ۲۰۲۰ " از جمله اقدامات صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته حق شناس ، در هفتاد و چهارمین نشست MEPC همچنین اقدامات پیشنهادی کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت با هدف کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای از فعالیت کشتی‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت تا در نشست‌های آتی این کمیته مورد تصویب قرار گیرد.

حق شناس تاکید کرد:  کمیته حفاظت از محیط زیست از دبیرخانه آیمو درخواست کرد ارتباط و همکاری نزدیک خود را با دبیرخانه کنوانسیون سازمان ملل متحد در خصوص تغییرات اقلیمی (UNFCCC) حفظ و از مشارکت نمایندگان آیمو در رویدادها و نشست‌های این دبیرخانه اطمینان حاصل کند.

معاون امور دریایی سازمان بنادر اظهار کرد:  آیمو به صورت موثر در کنفرانس‌های تغییرات اقلیمی سازمان ملل متحد شرکت می‌ کند و داده‌های به‌روزرسانی شده خود را به هیات فرعی مشاوره فنی و علمی (SBSTA) ارائه می‌دهد؛ بدین ترتیب، کمیته از دبیرخانه آیمو خواست دستاوردها و نتایج فعالیت‌های آیمو را به صورت مقتضی به هیات‌ها و نشست‌های این کنوانسیون اعلام کند. 

بر اساس این گزارش و بنابر اعلام کمیته حفاظت از محیط زیست، همچنین اطلاعات در خصوص فعالیت آیمو در زمینه کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در نشست پنجاهم این هیات در شهر بن، آلمان (۱۷ الی ۲۸ ژوئن ۲۰۱۹) و نشست پنجاه و یکم این هیات در حاشیه کنفرانس‌های تغییرات اقلیمی سازمان ملل متحد در شهر سانتیاگو شیلی (۲ الی ۱۳ دسامبر ۲۰۱۹) مورد بررسی قرار خواهدگرفت.

در همین راستا، «پروژه سفر سبز آیمو- نروژ ۲۰۵۰» به منظور رسیدگی به ضرورت ارائه همکاری فنی به کشورها و حمایت از انتقال فناوری و ارتقای فناوری سبز با هدف  بهبود کارایی انرژی و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در بخش‌های مختلف صنایع دریایی نیز از ۱۳ می ۲۰۱۹ آغاز شده است.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: صنایع کشتیرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۶۵۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ عملیات بندری وسایل نقلیه در بنادر شرق هرمزگان هوشمند سازی شد

تین نیوز

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان از هوشمندسازی عملیات بندری (سامانه های ورود و خروج وسایل نقلیه) در راستای کاهش ترافیک و تسریع در ارائه خدمات بهینه به صاحبان کالا در بنادر شرق این استان خبر داد. 

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان؛ حمیدرضا محمدحسینی تختی اظهار داشت: در راستای کاهش ترافیک بندری، بهبود و تسریع در عملیات و ارائه خدمات مناسب، سامانه مدیریت تردد ناوگان با هدف ارتقا شاخص های بندری در حال اجرایی شدن قرار دارد.

وی ادامه داد: مطابق با ابلاغیه های سازمان بنادر و دریانوردی مبنی بر تسهیل عبور و مرور وسایط نقلیه، با هدف کاهش  و کنترل ترافیک با تجهیز سامانه های اکسس کنترل (Access control) و مدیریت تردد ناوگان حمل جاده ای، اقدامات اولیه برای نصب و استفاده بهینه از این سیستم در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر بندر شهید باهنر در خصوص مزایای این طرح گفت: با عملیاتی شدن این سامانه به صورت موازی و برخط می توان از طریق مدیریت زمان و هوشمندسازی کنترل ورود و خروج وسایط نقلیه از حجم اضافی ترافیکی مبادی ورودی شهر تا حد چشمگیری جلوگیری کرد.

محمدحسینی تختی از دیگر اهداف این طرح به ارایه مطلوب خدمات، افزایش بهره وری و اطمینان از انطباق آن با قوانین سازمان اشاره کرد و افزود: بر نامه های تدوین شده در این زمینه رویکردی جامع و مساله محور دارد و با اجرای آن روند ورود وسیله نقلیه، حین تخلیه و بارگیری و نیز خروج آن با نظم، سرعت و سهولت انجام خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • پیام نشست کمیته مشترک قضایی سوریه، عراق و ایران؛ تقابل با تروریسم و صهیونیسم
  • احضار رضاوند به کمیته انضباطی
  • برگزاری نشست سازمان لیگ، کمیته داوران و کمیته فنی مسابقات لیگ بسکتبال
  • ساخت ۳ فروند شناور رو-رو مسافری و اسکله راهیان نور در ۱۴۰۳
  • جدیدترین دانش کاهش گاز‌های گلخانه‌ای در کنفرانس بین‌المللی تاب‌آوری انرژی و پایداری
  • جدیدترین دانش کاهش گاز‌های گلخانه‌ای در کنفرانس بین المللی تاب آوری انرژی و پایداری
  • راه‌اندازی ۱۲ واحد گلخانه در مهرستان
  • راه‌اندازی کمیته تغییر اقلیم به‌زودی
  • ◄ عملیات بندری وسایل نقلیه در بنادر شرق هرمزگان هوشمند سازی شد
  • ابداع شیوه نوینی برای کاهش گاز‌های گلخانه‌ای با زباله