Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-24@21:07:50 GMT

غربالگری فشار خون 9 هزار رامسری

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۶۶۲۵۱

غربالگری فشار خون 9 هزار رامسری

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حمید رضا مبشری رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان رامسر در نشست خبری به مناسبت بسیج ملی فشار خون با بیان اینکه این طرح در دو مرحله آموزشی و غربالگری درحال اجرا است، گفت: مرحله اول این طرح که بر موارد آموزشی تاکید دارد به روش‌های مختلف اطلاع رسانی انجام شده است و در مرحله پیش روی نیز غربالگری و ثبت و برنامه ریزی را در برنامه داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: آگاه سازی، شناسایی و تحت درمان و کنترل قرار گرفتن افرادی که از بیماری فشار خون خود مطلع نیستند از جمله مهم‌ترین برنامه‌های این طرح است چرا که کنترل نکردن فشار خون مرگ و میر زودرس را در پی دارد.

مبشری با اشاره به اینکه در طرح گذشته ۱۵ میلیون نفر در کشور شناسایی شدند از تحت کنترل قرار گرفتن ۶۰درصد از این تعداد خبر داد و گفت: ۳ گروه هدف این طرح شامل تمام افراد بالای ۳۰ سال، زنان باردار در همه گروه‌های سنی و کلیه بیماران کلیوی در همه سنین مد نظر این غربالگری هستند

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان رامسر افزود: دو روش حضوری و غیر حضوری برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده است که در روش غیر حضوری فردی که آشنایی با کنترل فشار خون دارد در سامانه بصورت خود اظهاری موارد را ثبت میکند.

وی به روش حضوری مردم اشاره کرد و با بیان اینکه خانه‌های بهداشت، مراکز جامع سلامت، بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها و دیگر مراکز بهداشتی و درمانی این طرح را اجرا خواهند کرد، گفت: تیم‌های سیار شبکه بهداشت نیز در مجامع عمومی حضور خواهد داشت تا جامعیت طرح بیش از پیش شود.

مبشری گفت: تمامی کارکنان سیستم بهداشت و درمان، هلال احمر و دانشکده پرستاری در رامسر در اجرای این طرح همکاری دارند.

رییس شبکه بهداشت و درمان رامسر به وجود بیش از ۴۵هزار نفر بالای ۳۰ سال در رامسر خبر داد و گفت: تاکنون بیش از ۹ هزار نفر در رامسر غربالگری شده اند.   وی افزود: شهرستان رامسر تاکنون در اجرای این طرح در سطح استان وضعیت مطلوب و رتبه برتر را در کیفیت این طرح ملی دارد

وی از ایجاد ۸ ایستگاه ثابت و در گروه سیار برای غربالگری در مجانع عمومی خبر داد و گفت: درمانگاه تامین اجتماعی، بیمارستان رامسر و کتالم، مرکز شماره دو، کلینیک ویژه، مجتمع آرامش، کاخ موزه، بازار ساداتشهر و بازار کتالم از روز شنبه این طرح را اجرا خواهند کرد.

وی از تشکیل ۷ کارگروه و برگزاری کارگاه آموزشی برای متولیان خبر داد و گفت: در رامسر علاوه بر جمعیت ۴۵هزار نفر بومی بالای ۳۰ سال، مسافران و گردشگران را مد نظر داریم که آمار مسافران به عنوان مهمان در سامانه ثبت خواهد شد.

رییس شبکه بهداشت و درمان رامسر گفت: بیماری‌های قلبی عروقی اولین عامل مرگ و میر و فشار خون بالا نیز عامل اصلی بیماری‌های قلبی است که تحرک بدنی روزانه و کنترل غذایی از جمله حذف نمک میتواند در کاهش این بیماری موثر واقع شود.

وی افزود: بسیاری از مردم در مصرف دارو هیچ نظمی ندارند و از آنجایی که این دست بیماری‌ها در ابتدا علائمی ندارند هزینه درمان را بالا میبرند که با پیشگیری میتوانیم میلیارد‌ها تومان هزینه را کاهش دهیم.

مبشری گفت: همه خدمات و سرویس‌های این طرح رایگان است و تنها از مردم به همراه داشتن یا حفظ بودن شماره ملی و تلفن همراه را در زمان کنترل و ثبت در سامانه درخواست میکنیم.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان رامسر با بیان اینکه هدف ما در این طرح شناسایی و کنترل افراد دارای فشارخون بالا هستند گفت: پس از شناسایی هر ماه توسط مراقب سلامت و هر سه ماه توسط پزشک فرد مبتلا کنترل خواهد شد.

انتهای پیام/آ     ۴۵ هزار رامسری بالای ۳۰ سال هدف غربالگری فشار خون

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت بهداشت علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۶۶۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد در شهرستان فیروزه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، سرپرست شبکه بهداشت و درمان فیروزه گفت: در بازدید کارشناسان بهداشت محیط در طرح سلامت نوروزی از واحد‌های صنفی تهیه و توزیع مواد غذایی شهرستان مقدار یک تن مواد غذایی فاسد و غیر مجاز، جمع آوری شد و همزمان با هفته زمین پاک با همکاری شهرداری فیروزه در جایگاه دفن زباله معدوم سازی شد.

محبوبه مهماندوست افزود: این مواد فاسد و تاریخ مصرف گذشته شامل انواع بیسکویت و کیک، نوشابه و نوشیدنی‌های گازدار، انواع شیرینی، شکلات و تنقلات فاقد مشخصات بهداشتی بوده است.

وی حفظ ایمنی غذایی مردم و ارتقای بهداشت عمومی جامعه را از اهداف اجرای طرح کنترل و نظارت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی عنوان کرد گفت: با واحد‌های صنفی متخلف برخورد جدی، قاطع و قانونی می‌شود.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان فیروزه  تاریخ تولید وانقضا، مجوز و پروانه ساخت وزارت بهداشت، آدرس کارخانه، نام محصول و مواد تشکیل‌دهنده، رعایت شرایط نگه داری بهداشتی را به‌عنوان شش مشخصه اصلی مواد غذایی برشمرد وافزود: مردم هنگام خرید مواد غذایی به این مشخصات دقت کرده و تخلفات احتمالی را به بازرسان شبکه بهداشت و درمان فیروزه و یا به شماره ۱۹۰ سامانه ارتباط مردمی وزارت بهداشت گزارش دهند.

دیگر خبرها

  • مرکز متخلف خدمات زیبایی در خرمشهر مهروموم شد
  • مهر و موم مرکز غیرمجاز ارائه خدمات زیبایی در خرمشهر
  • معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد در شهرستان فیروزه
  • ابتلای بیش از ۱۶ درصد جمعیت اردستان به دیابت
  • پیاده روی به مناسبت هفته سلامت در پیشوا
  • پلمب مطب یک دندانپزشک قلابی در بروجرد
  • خداحافظی رامسری ها با سوپرلیگ والیبال ایران
  • ویزیت رایگان در‌ مناطق روستایی کنت
  • غربالگری ۸۰۰۰۰۰ نفر از جمعیت استان اردبیل
  • بیماری سالک در دامغان کنترل شد