Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@00:04:44 GMT

افزایش رونق تولید بادام و فندوق گیلان دستاورد فرآوری

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۶۶۵۰۲

افزایش رونق تولید بادام و فندوق گیلان دستاورد فرآوری

‌مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: فرآوری محصولات بادام و فندق موجب افزایش رونق تولید است.

‌به گزارش ایسنا- جوادزاده فرآوری محصولات بادام و فندق را موجب افزایش رونق تولید عنوان کرد و گفت: در سال رونق تولید باید از تمامی ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم.

وی افزود: می‌توان با ایجاد زیرساخت‌های لازم زمینه رونق محصولات استراتژیک استان را فراهم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جوادزاده ادامه داد: اولین هدف از فراوری محصولات کشاورزی ایجاد ارزش افزوده بیشتر، کاهش ضایعات و توسعه مزیت‌های نسبی دیگر از جمله صادرات، تنوع محصولی، افزایش ذائقه کیفی مصرف، اشتغالزایی و… دانست و عنوان کرد که تاکید بر استفاده از محصولات بومی و داخلی از مهمترین اهداف است.

وی خام فروشی و تنوع کم محصولات کشاورزی را یکی از دلایل اصلی ارزش افزوده کم تولید دانست و خاطرنشان کرد: برای حل این مشکل باید تنوع و کیفیت محصول را بالابرده و عرضه کنیم تا باعث رضایتمندی مردم شود.

جوادزاده، محصولات بادام و فندق را از محصولات اساسی خواند و گفت: استفاده از ظرفیت‌های خشک کردن، سورت و بسته بندی بعنوان خشکبار و مصارف آجیلی ارزش افزوده این محصولات را تا ۳ برابر افزایش می‌دهد.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه از ابتدای برنامه ششم در صدد راه اندازی صنایع مدرن و پیشرفته در فراوری محصولات بومی استان بودیم، خاطرنشان کرد: واحد فرآوری و تولید انواع کره از بادام در هفته جهاد کشاورزی در شهرستان لاهیجان افتتاح می‌شود و امیدواریم واحد فرآوری محصولات فندق هم تا پایان سال در منطقه رودسر به بهره برداری برسد.

وی از اشتغالزایی ۵۰ نفر در دو واحد فرآوری بادام و فندق خبر داد و افزود: برای راه اندازی این دو واحد بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده که حدود ۴۰ میلیارد ریال آن تسهیلات بانکی است.

جوادزاده گفت: جمعاً بالغ بر سه هزار تن فندق و بادام در این واحدها فراوری می‌شود.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۶۶۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات صنایع‌ دستی رونق می‌‌گیرد

عضو هیئت مدیره اتاق بازرگانی ایران و چین گفت: با راهکارهای در نظرگرفته شده امیدوار هستیم صادرات صنایع‌دستی رونق دوباره‌ای پیدا کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، سیدرضا بابایی صبح امروز برای ارزیابی کیفیت محصولات صنایع‌دستی قاین به این شهرستان سفر کرده بود و  از کارگاه‌های صنایع‌دستی در رشته‌های جاجیم‌، پلاس، گلیم و گبه، گوهرتراشی، سفره‌آردی و بخارادوزی بازدید کرد.  

عضو هیئت مدیره اتاق بازرگانی ایران و چین در این بازدید ضمن آشنایی با فعالیت صنعتگران شهرستان قاینات، اطلاعاتی در مورد رشته‌های فعال، کیفیت و کمیت محصولات هنری تولیدی، شهرستان دریافت کرد و گفت:  با راهکارهای در نظرگرفته شده امیدوار هستیم صادرات صنایع‌دستی رونق دوباره‌ای پیدا کند.

حمید عباس‌زاده رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قاینات نیز در این بازدید بیان کرد: کشور چین با جمعیت یک و نیم میلیارد نفری می‌تواند بازار خوبی برای صادرات صنایع‌دستی استان در راستای صادرات غیرنفتی باشد.

وی گفت: بازار این کشور به عنوان یکی از اهداف صادراتی دارای وسعت و تنوع بوده و سیاست دولت چین مبنی بر تشویق واردات، در برنامه پویش‌های تبلیغاتی و عملیاتی می‌تواند مدنظر قرار گیرد.

انتهای پیام/ 257

دیگر خبرها

  • با کشت هر گونه محصولات زراعی با آب غیرسالم برخورد می‌شود
  • رونق تولید در بخش کشاورزی معطل صدور مجوز
  • استقبال از احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در استان گلستان
  • مدیران آذربایجان غربی اهتمام ویژه‌ای به جذب سرمایه‌گذار دارند
  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در شهر دژ کرد شهرستان اقلید
  • مبادله ۸۴ هزارو ۵۳۹ تن محصولات کشاورزی درمرز‌های رسمی سیستان وبلوچستان
  • بیش از ۳۸ کشور هدف بازار صادراتی تولیدات خراسان شمالی هستند
  • افزایش تولید ۹ میلیون تنی محصولات کشاورزی در دولت سیزدهم
  • صادرات صنایع‌ دستی رونق می‌‌گیرد
  • ارائه آخرین دستاورد‌های علمی در زمینه تولید گندم