Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت آرد شهرستان علی‌آباد کتول گفت: امسال کشاورزان گندمکار رغبت کمتری به تحویل محصول‌شان به مراکز خرید تضمینی دولتی دارند.

عظیم جرجانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: میزان خرید گندم توسط شرکت غله در گلستان و حتی شرکت آرد شهرستان علی‌آباد کتول چندان قابل توجه نیست، سال‌های گذشته در این تاریخ گندم فراوانی توسط دولت خریداری می‌شد اما باید گفت خرید گندم با این میزان اندک بی‌سابقه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی، یکی از دلایل اصلی کم رغبتی کشاورزان در تحویل گندم به مراکز خرید دولتی را پرداخت نکردن به موقع بهای این محصول دانست و افزود: طی دو سال اخیر مسئولان بهای گندم را به موقع پرداخت نکرده و با توجه به نیاز کشاورز به پول، محصول خود را به کارخانجات به طور آزاد و یا به دلالان می‌فروشند تا با سرعت بیشتری به درآمد دست یابند.

مدیرعامل شرکت آرد شهرستان علی‌آباد کتول به علت‌های دیگر این موضوع اشاره کرد و گفت: برخی از کشاورزان تصور می‌کنند پس از شروع خرید گندم، قیمت افزایش پیدا می‌کند و در حال حاضر تمایلی به فروش ندارند.

جرجانی بیان کرد: برای برطرف کردن این مسئله نیاز است سندیکاها برای گندم خارج از استان بارنامه صادر نکنند و مسئولان نیز به پلیس‌راه به صورت کتبی اعلام کند که از تردد وسایل نقیله حاوی بار گندم در فصل خرید به بیرون از استان جلوگیری شود، در این حالت بلافاصله گندم جذب مراکز خرید استان می‌شود.

مدیرعامل شرکت آرد شهرستان علی‌آباد کتول، تصریح کرد: برای افزایش رونق خرید گندم توسط دولت در مراکز خرید نیاز است نماینده‌ای از جهاد کشاورزی در آن مراکز حضور داشته باشند تا در صورتی که نام فردی در سامانه پهنه‌بندی نبود و نمی‌توانست گندم را به غله ارسال کند، به سرعت مشکلش برطرف شود.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: خرید تضمینی گندم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۶۶۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی برداشت ۷۵ هزار تن گندم در بهبهان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، لاله نیرومند گفت: در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ حدود ۳۸ هزار هکتار از اراضی زراعی شهرستان بهبهان به کشت گندم اختصاص یافت.

وی افزود: خرید این دانه‌های طلایی توسط ۷ مرکز خرید در سطح شهرستان انجام خواهد گرفت.

نیرومند می‌گوید: پیش بینی می‌شود امسال بیش از  ۷۵ هزار تن گندم برداشت شود.

دیگر خبرها

  • خودکفایی در تولید بذر گندم در اولویت کاری سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان
  • مبارزه علیه آفت‌ سن‌ گندم در مهاباد به ۱۵ هزار و ۴۰۰ هکتار رسید
  • آماده شدن ۱۴ سیلو برای خرید گندم در آذربایجان‌غربی
  • خرید تضمینی بیش از ۲۱ هزار تن گندم توسط شبکه تعاون روستایی فارس
  • توجه ویژه به قیمت گندم از انتظارات کشاورزان گلستانی است
  • گندمکاران چشم انتظار اعلام جایزه تحویل گندم
  • ثبت نام کشاورزان در سامانه پهنه بندی، شرط خرید گندم
  • پیش بینی برداشت ۷۵ هزار تن گندم در بهبهان
  • خرید ۵۱ تن گندم از کشاورزان خوزستان
  • نرخ فعلی خرید گندم مورد رضایت کشاورزان نیست