Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، علی القاصی‌مهر دادستان تهران از صدور کیفرخواست محمدعلی نجفی خبر داد و اظهار داشت: با توجه به تکمیل تحقیقات در پرونده اتهامی آقای محمدعلی نجفی دایر بر:

الف- قتل عمد خانم میترا استاد

ب- حمل و نگهداری سلاح غیر مجاز

ج- ایراد صدمه بدنی عمدی منتهی به جرح (غیر فوتی) که با تقاضای اولیای دم مبنی بر قصاص نامبرده، پرونده با صدور کیفرخواست جهت رسیدگی به دادگاه کیفری ارسال شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی القاصی مهر افزود: پرونده مطروحه از جهت قانونی یک پرونده قتل خانوادگی محسوب می­‌شود که متأسفانه نظایر آن در طول سال اتفاق می‌­افتد؛ لذا متذکر می­‌شوم در خصوص این قبیل پرونده‌­ها از اظهارنظر‌های حاشیه ساز و غیر کارشناسی خودداری شود.

وی افزود: تمام اخبار مرتبط با دستگاه قضایی از مراجع رسمی و مجاری قانونی اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

20 / 20 صدور کیفرخواست صدور کیفرخواست محمدعلی نجفی علی القاصی‌مهر دادستان تهران اولیای دم درخواست قصاص

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: صدور کیفرخواست صدور کیفرخواست محمدعلی نجفی دادستان تهران اولیای دم درخواست قصاص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۶۶۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعقیب قضایی۶ هزار متهم قاچاق کالا و ارز /دستگیری ۵١٢ نفر مجرم خطرناک و اراذل

دادستان عمومی وانقلاب مرکز استان کرمان گفت: طی یکسال اخیر در رابطه با قاچاق کالا و ارز ۵ هزار و ٣٠٧ فقره پرونده دردادسرا‌های سراسر استان تشکیل شده است و در این رابطه ۵ هزار ٩٣۶ متهم دستگیر و تحت تعقیب قضایی قرار گرفته اند.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو مهدی بخشی در جلسه شورای معاونین دادگستری استان کرمان برخورد با اراذل و اوباش و عواملی که باعث ایجاد ناامنی در جامعه می‌شوند را از اولویت‌های کاری دادستانی اعلام کرد و بیان داشت: طی یک سال اخیر علاوه بر تشکیل بانک اطلاعات اراذل و اوباش، با اقدامات نهاد‌های اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی تعداد ۵١٢ نفر از مجرمین خطرناک و اراذل و اوباش شناسنامه دار در سطح استان شناسایی و دستگیر شده اند. 

دادستان کرمان اعلام کرد: طبق اعلام رسمی دادستانی کل کشور، کرمان جزء استان‌های برتر در خصوص نحوه تعیین اموال توقیفی از قاچاقچیان و رسیدگی به پرونده‌های قضائی مرتکبین جرایم موضوع قانون مبارزه با مواد مخدر است. 

 او خاطرنشان ساخت:طی یکسال گذشته بیش از ٢۶٨ هزار و ٨۶ فقره پرونده در دادسرا‌های سراسر استان کرمان مورد رسیدگی قرار گرفته است که نسبت به مدت مشابه سال قبل‌تر آن قضات و کارکنان دادسرا‌ها ١٢ درصد بیشتر پرونده مختومه کرده اند.

 

*صدور بیش از ١٠۵ هزار گواهی سوء پیشینه در کرمان

بخشی افزود: طی یکسال گذشته ١٠۵ هزار و ٨١١ فقره گواهی سوء پیشینه در دادسرا‌های سراسر استان صادر شده است که شاهد افزایش ٢٣ درصدی صدور گواهی سوء پیشینه در ١٢ ماه سال ١۴٠٢ نسبت به زمان مشابه در سال ١۴٠١ هستیم.

وی اعلام کرد: در راستای حرکت به سمت قوه قضاییه هوشمند و تمام الکترونیک در سال گذشته بیش از ۵٧٠ هزار و ۴١٨ فقره اوراق قضایی در دادسرا‌های استان به صورت الکترونیک ابلاغ شده است که شاهد افزایش ابلاغ‌های الکترونیک از ٩۴ درصد به ٩۵ درصد بوده ایم. 

او در رابطه با ارتباط الکترونیک مجموعه دادستانی با زندان گفت: بیش از ٩٠ درصد دادرسی‌ها در دادسرای عمومی وانقلاب مرکز استان کرمان با زندان بصورت ارتباط الکترونیک می‌باشد و این امر از اعزام حضوری مددجویان به زندان‌ها جلوگیری کرده است.

 

*افزایش قابل توجه مصادیق کیفرخواست شفاهی در دادسرای کرمان

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان از افزایش قابل توجه مصادیق کیفرخواست شفاهی در دادسرای کرمان نسبت به مشابه سال گذشته خبر داد. 

وی با ابراز خرسندی از رشد چشمگیر موارد کیفرخواست شفاهی در این حوزه قضایی بیان کرد: در مواردی که قانون اجازه داده و شرایط ایجاب می‌کند، از کیفرخواست شفاهی استفاده می‌کنند که افزایش ۵١ درصدی دادسرا‌های کل استان و ٢١٨ درصدی دادسرای شهرستان کرمان نسبت به زمان مشابه سال گذشته به ثبت رسیده است که این آمار در مقایسه با کل سال گذشته روند افزایش قابل ملاحظه‌ای را نمایش می‌دهد و قطعا به این نیز اکتفا نخواهیم کرد و منتظر اقدامات بهتر و بیشتری در این ابعاد خواهیم بود.

مهدی بخشی کیفرخواست شفاهی را در راستای کاهش اطاله دادرسی در رسیدگی‌های کیفری دانست و عنوان داشت: مهمترین مصداق دادرسی بدون کیفرخواست را باید در کیفرخواست شفاهی جست‌وجو کرد و استفاده از این ظرفیت می‌تواند در رفع اطاله دادرسی و تعیین تکلیف وضعیت پرونده‌های قضایی در کمترین زمان ممکن مؤثر باشد.

دیگر خبرها

  • تعقیب قضایی۶ هزار متهم قاچاق کالا و ارز /دستگیری ۵١٢ نفر مجرم خطرناک و اراذل
  • رهایی یک محکوم به قصاص در کجور
  • کشف پرونده فساد ارزی ۸۰۰ هزار یورویی در اردبیل/ کیفرخواست صادر شد
  • کیفرخواست پرونده متهمان فساد ارزی ۸۰۰ هزار یورویی صادر شد
  • کشف فساد ارزی ۸۰۰ هزار یورویی در اردبیل
  • کیفرخواست پرونده اخلال در نظام ارزی کشور صادر شد
  • صدور هشدار زرد هواشناسی برای زنجان
  • یک محکوم به قصاص در کجور با گذشت اولیای دم به زندگی بازگشت
  • صدور کیفرخواست پرونده اخلال در نظام ارزی کشور در اردبیل
  • یا آزادم کنید یا قصاص