Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-23@22:21:46 GMT

حمایت آستان قدس رضوی از جلسات خانگی قرآن

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۶۶۸۶۸

حمایت آستان قدس رضوی از جلسات خانگی قرآن

رابط قرآنی دفتر آستان قدس رضوی با بیان اینکه آستان قدس رضوی طرح ساماندهی جلسات خانگی قرآن را دستور کار قرار داده است، گفت: با شناسایی جلسات خانگی قرآن می توان بصورت منسجم و نظام‌مند از آنها حمایت کرد.

«زهرا قاسم زاده» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اصفهان با تشریح فعالیت های کانون قرآن خواهران آستان قدس رضوی اصفهان گفت: آستان قدس رضوی فعالیت های فرهنگی بسیاری را آغاز کرده است که از نمایندگی های داخل شهرستانها نیز برای ترویج فعالیت های فرهنگی و قرآنی کمک گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رابط قرآنی دفتر آستان قدس رضوی با بیان اینکه آستان قدس رضوی تمام شهرهای استان‌ها را برای پوشش فرهنگ قرآنی در نظر گرفته است خاطر نشان کرد: باید چراغ قرآن در تمام شهرها روشنتر شود و با توجه به طرح های آستان قدس رضوی طرح شناسایی جلسات خانگی فعال در سطح شهرراه اندازی شده است.

 

وی با اینکه  با این شیوه می‌توان جلسات خانگی را به صورت منظم و منسجم برنامه ریزی کرد تا کیفیت جلسات ارتقا یابد تاکید کرد: آستان قدس رضوی آمادگی دارد به صورت افتخاری مربی قرآن کریم در اختیار جلسات خانگی قرآن قرار داد.

 

این فعال قرآنی ادامه داد: آستان قدس رضوی در نظر دارد فعالیت‌های جلسات قرآنی خانگی را ساماندهی کند و یا اگر نیاز باشد زمینه تشکیل جلسه قرآن جدید را فراعم کند و این طرح تا کنون  مورد استقبال قرار گرفته است.

 

قاسم زاده اظهارداشت: طرح تربیت مربی قرآنی نیز از دیگر فعالیت های آستان قدس رضوی است که در این دوره ها برنامه هایی برای تقویت بنیه علمی مربیان اجرا می شود و پس از آن گواهینامه به آنان اعطا می شود

 

وی با تاکید بر اینکه جلسات خانگی قرآن کریم شناسنامه‌دار خواهد شد اصافه کرد: زمانی که با تکمیل اطلاعات، این جلسات ثبت شده و پرچم آقا علی بن موسی الرضا درب منزل مالک نصب می شود تا چهره زیبا تر و رنگ اهل بیت را بگیرد.

 

قاسم زاده اظهارداشت:  فراگیرانی که داخل منزل به عنوان قرآن آموز هستند حضور و غیاب های منسجم و منظمی می شوند و فعالیت‌های آنها زیر نظر مربی ثبت می شود و در پایان دوره و پس از آزمون مختصری گواهینامه به آنها اعطا می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه افرادی که تمایل به تشکیل جلساتی در منزل های خود دارند می توانند با پر کردن فرم های مربوطه و تکمیل سه امضای مورد نیاز در آن می توانند جلسات خانگی قرآن کریم  را با حمایت آستان قدس رضوی تشکیل دهند و فقط تا  بیست ششم خرداد برای تحویل فرم ها به ساختمان آستان قدس رضوی واقع در خیابان ۲۲ بهمن ،مجموعه اداری امیرکبیر فرصت دارند.

 

گفتی است امروز در یک جلسه نمادین و هماهنگ تعدادی زیادی از جلسات قرآن خانگی خواهران به دعوت آستان قدس رضوی در ساختمان ناظر امین به صورت متمرکز به تلاوت جز بیست و هفتم قرآن کریم پرداختند./

 

پایان پیام/126

منبع: شبستان

کلیدواژه: راهپیمایی روز قدس خبرگزاری شبستان استان بوشهر روز قدس امام خمینی ره دهه کرامت قیام ۱۵ خرداد ارتحال امام ره روز جهانی قدس جلسات قرآن خانگی قرآن خوانی آستان قدس رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۶۶۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترویج معارف قرآنی، دلیلی بر کاهش آسیب‌های اجتماعی

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: پیشگیری اثر بخش از آسیب‌های اجتماعی نیازمند ترویج فرهنگ و معارف قرآنی است و با گسترش فرهنگ و معارف قرآنی و انس آحاد مردم با قرآن و پیاده سازی معارف این کتاب انسان ساز در زندگی اجتماعی بسیاری از آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق، اعتیاد و نزاع‌های خانوادگی کاهش می‌یابد.

حجت الاسلام هادی صاحبقرانی روز دوشنبه در آیین اختتامیه مسابقه‌های فرهنگی و قرآنی "مسطورا" شهرستان خواف افزود:پیشگیری مقدم بر درمان است و برای کاهش و یا رفع تبعات آسیب‌های اجتماعی باید هزینه‌های زیادی از بیت المال و بخش‌های مختلف صرف شود ولی با افزایش انس و الفت مردم و خانواده‌ها با قرآن می‌توان با هزینه‌های بسیار کمتر از این آسیب‌ها پیشگیری کرد.

وی ادامه داد: طرح ملی «زندگی با آیه ها» با عنوان «مسطورا» در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری با هدف اقامه جهاد تبیین قرآنی، گفتمان‌سازی و تبدیل مفاهیم منتخب قرآنی به مسلمات فکری و رایج‌ترین افکار مشترک بین همه قشر‌های مردم از سال گذشته در سطح کشور و تبع آن خراسان رضوی آغاز شده و به مدت سه سال در حال اجرا است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: طرح "مسطورا" یعنی سطر به سطر زندگی با آیه‌های قرآنی، به گونه‌ای که آیه‌های قرآن به گفتمان عمومی در جامعه تبدیل شود.

در پایان مسابقه‌های فرهنگی و قرآنی مسطورا در خواف که توسط اداره تبلیغات اسلامی و با مشارکت یک شرکت صنعتی - معدنی برگزار شد از ۶۰ نفر از شرکت کنندگان و قاریان برتر با اهدای هدایایی تجلیل شد.

مرکز شهرستان ۱۶۰ هزار نفری خواف با ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در فاصله ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • ۲۰ هزار حافظ قرآن در خراسان رضوی
  • خراسان رضوی میزبان بزرگترین رویداد قرآنی است
  • اهدای قرآن ویژه فلسطین به هیئت آستان قدس رضوی در مالزی
  • کاهش آسیب‌ های اجتماعی با ترویج معارف قرآنی
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با ترویج معارف قرآنی
  • ترویج معارف قرآنی، دلیلی بر کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • اهداء قرآن ویژه فلسطین به هیئت اعزامی آستان قدس رضوی در کشور مالزی
  • فعالیت‌ های مشاوره‌ای آستان قدس رضوی در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد
  • فعالیت‌های مشاوره‌ای آستان قدس رضوی در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد
  • پروانه فعالیت ۵ موسسه فرهنگی قرآن و عترت در سنندج صادر شد