Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، تفاهم‌نامه همکاری جشنواره ملی تجربیات موفق مدارس، بین علی الهیار ترکمن به نمایندگی از معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش‌وپرورش، حمیدرضا عظمتی رئیس دانشگاه شهید رجایی و رئیس کارگروه اجرایی و همچنین رضوان حکیم زاده به نمایندگی از معاونت آموزش ابتدایی و به‌ عنوان مسئول نظارت کیفی فعالیت، در ساختمان شهید رجائی به امضا رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش‌وپرورش در این آئین اظهار کرد: قطعاً این جشنواره یکی از ابزارهای کیفی سازی در نظام آموزشی خواهد بود لذا ارتقای کیفی جز اهداف آموزش‌وپرورش و مورد تأکید سند تحول است.

علی الهیار ترکمن افزود: در این معاونت هر کاری لازم باشد انجام می‌دهیم تا طرح‌های ارائه‌شده در این جشنواره اثر کیفی بر نظام تعلیم و تربیت کشور داشته باشد.

رئیس دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی در این آئین  با اشاره به تأکید وزیر آموزش‌وپرورش بر اجرای این جشنواره اظهارکرد: در ابتدای کار ممکن است نواقصی وجود داشته باشد اما این موارد قابل‌رفع است لذا سامانه‌ای را در دانشگاه طراحی کردیم تا طرح‌های ارسالی از مدارس در آن بارگذاری شود.

وی تبلیغات تلویزیونی و ستادی این جشنواره را بسیار ضروری توصیف و عنوان کرد: مدیران کل آموزش‌وپرورش استان‌های باید مشارکت بیشتری داشته باشند زیرا این حرکت، در نظام تعلیم و تربیت حرکتی ماندگار و بستری برای رقابت‌های علمی در آینده خواهد شد و اجرای این جشنواره، خلاقیت را که رکن رکین مدرسه است تقویت می‌کند.

معاون آموزش ابتدایی وزیرآموزش‌وپرورش در این جلسه گفت: جشنواره ملی تجربه‌های موفق مدارس، فرصت مغتنمی است که همه مدارس صرف‌نظر از موقعیت جغرافیایی می‌توانند از این طرح بهره‌مند شوند.

رضوان حکیم زاده خاطرنشان کرد: جشنواره  تجربیات موفق مدارس این فرصت را ایجاد می‌کند تا تجارب همه مدارس دیده شود و برای استفاده سایر مدارس به اشتراک گذاشته شود.

وی اضافه کرد: اجرای این جشنواره در دوره ابتدایی باعث خوشبختی است و همه باید تلاش کنیم تا منجر به افزایش کیفیت شود، لذا نظارت ما مشارکتی خواهد بود تا به‌صورت عملی سیاست مدرسه محوری را محقق سازیم.

مرتضی مجدفر دبیر این جشنواره اظهارکرد: این نخستین جشنواره ملی تجربه‌های موفق مدارس است و با تأکید وزیر آموزش و پرورش برگزار می‌شود لذا ابتدا دوره ابتدایی را به دلیل گستردگی و خلاقیت بیشتر و سپس دوره دوم متوسطه را به خاطر وجود موضوع حقوق شهروندی پوشش دادیم.

وی افزود: در سال ۹۷کلیات کار تأییدشده و کارهای سخت‌افزاری این جشنواره بر عهده دانشگاه شهید رجایی قرارگرفته است لذا از اول اردیبهشت این جشنواره آغازشده و مدارس آثار و طرح‌ها را در سایت مربوطه ارسال کرده‌اند.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تبلیغات رئیس دانشگاه مدرسه معاون معاون برنامه ریزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۶۷۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین‌نامه‌های شورا‌های عالی آموزش و پرورش استان‌ها بازنگری می‌شوند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی گفت: در سازمان مدارس غیردولتی برنامه‌هایی در سه حوزه قانونگذاری، مدیریتی-سیاست‌گذاری و برنامه‌های مشترک با سایر معاونت‌ها دنبال شد.
احمد محمودزاده افزود: در این قالب‌ها، کار مهم در حوزه قانون‌گذاری، بازنگری قانون تأسیس مدارس و مراکز غیردولتی بود که پس از ۱۸ ماه به نتیجه رسید، ۱۶ ماده آن تغییر یافت و ابلاغ شد.
وی با بیان این که حمایت از معلمان و مؤسسان تثبیت و موضوع نظارت در این قانون، جدی‌تر مطرح شد، افزود: در کنار این موضوع، بحث استقرار را نیز پیگیری کردیم و به نتیجه رساندیم و موضوع مدارس استیجاری و احداثی سروسامان پیدا کرد.
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با بیان اینکه بررسی و بازنگری آیین‌نامه‌های مربوط به شورا‌های عالی آموزش و پرورش استان‌ها برای احیای برخی از ظرفیت‌ها، از کار‌های مهمی است که امسال دنبال خواهد شد، گفت: چندین برنامه را هم با قرارگاه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین در دست اجرا داریم که در اختیار استان‌ها قرار خواهد گرفت.
محمودزاده همچنین از بررسی طرح مدرسه مجازی بزرگسالان خبر داد و گفت: مصوبه این موضوع سال گذشته دریافت شد چراکه به دنبال کاهش تنوع مدارس و تجمیع در داخل مدرسه مجازی هستیم؛ طرح این کار به شورای عالی آموزش و پرورش ارجاع و به زودی نهایی خواهد شد.
وی با اشاره به مبنای صدور مجوز در سازمان مدارس غیردولتی که قانون است، ادامه داد: فعالیت مراکز آزمون‌ها در کشور باید در چارچوب مجوز و مقررات باشد، فعالیت مراکز فاقد مجوز ممنوع است و در صورت مشاهده تعطیل خواهد شد.
معاون وزیر آموزش و پرورش همچنین از استان‌ها خواست تا هوش مصنوعی را در مدارس غیردولتی با مفموم درست، شروع کنند.
محمودزاده در ادامه بر اجرای نظام دوری در مدارس غیردولتی، جذب مربی بهداشت، اجرای جدی برنامه‌های پرورشی، استمرار کیفی و جدی طرح‌هایی از قبیل آوای آسمانی، چفیه‌های بهشتی و طرح ولایت تأکید و خواستار ایجاد تمهیدات لازم برای ایجاد نمازخانه در مدارس شد.

دیگر خبرها

  • همکاری قضایی ایران، عراق و سوریه علیه تروریسم
  • آیین‌نامه‌های شورا‌های عالی آموزش و پرورش استان‌ها بازنگری می‌شوند
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد رودهن و یک شرکت صنعتی
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد رودهن و شرکت صنعتی
  • همکاری کمیته‌امداد و سازمان زندان‌ها برای حمایت از خانواده‌های زندانیان
  • لزوم نگارش پیوست عملیاتی تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد و مدارس استان قم
  • فعالیت ۷۹ کتابخانه عمومی در استان بوشهر
  • بهسازی کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر برای تسهیل ورود معلولان
  • تفاهم‌نامه محیط زیستی نیروگاه نکاو دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل
  • امضای تفاهم‌نامه مشترک صداوسیما و دانشگاه آزاد همدان