Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک پایگاه خبری آمریکایی به نقل از یکی از مقامات امارات نوشت که یک میدان نفتی این کشور قبل از حادثه فجیره هدف حمله قرار گرفته، اما ابوظبی درباره آن سکوت کرده است. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، پایگاه خبری تحلیلی «میدل‌ایست آی» ادعا کرد که قبل از انفجار‌های بندر «الفجیره»، یک میدان نفتی در امارات هدف قرار گرفته بود، اما مقامات این کشور درباره آن سکوت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این گزارش آمده است که سه حمله علیه تاسیسات نفتی و یک خط‌لوله سعودی «به صورت وحشیانه‌ای» صورت گرفت، اما به صورت موثری از آسیب‌پذیری ابوظبی در صورت حمله به هر نقطه‌ای در منطقه خلیج فارس، جنوب تنگه هرمز در شرایط جنگ در منطقه پرده برداشت.

این پایگاه خبری نوشت که یمنی‌ها گفته‌اند که شمار دیگری از حملات هم صورت گرفته است، اما حتی یکی از آن‌ها هم اعلام نشده است. همچنین یک منبع معتبر اماراتی هم گفته است که اوایل ماه پیش، چند روز قبل از اینکه مین‌های دریایی در زیر چهار تانکر در بندر الفجیره قرار بگیرند، یک میدان نفتی امارات در خلیج فارس هم هدف قرار گرفت.

این مقام اماراتی که نامش فاش نشد همچنین گفته است: «آسیب اندکی وارد شده است و مانند دیگر مین‌ها، این مین هم به این منظور کار گذاشته شده بود تا [صرفاً]پیامی بدهد».

چند هفته پیش، چند انفجار بندر «الفجیره» امارات را لرزاند. شبکه خبری المیادین اعلام کرد: «این انفجار‌ها داخل بندر بوده و صدای آن به وضوح شنیده شده است. این منابع به المیادین گفتند «شاهدان گفته‌اند بالگرد‌های آمریکایی و فرانسوی بر فراز بندر و در آسمان کل منطقه (فجیره) به پرواز در آمدند».

میدل‌ایست نوشت، سیاست ابوظبی و در رأس آن «محمد بن زاید»، ولی عهد ابوظبی این است که از اقدام علیه ایران حمایت می‌کند.

طبق این گزارش، بعد از سلسله اقدام‌های آمریکا علیه ایران مثل خروج از توافق هسته‌ای، برگشت تحریم‌ها، برگزاری کنفرانس ضد ایرانی لهستان و قرار دادن نیرو‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در فهرست گروه‌های تروریستی، این کشور کوچک به این باور رسیده که می‌تواند یکی از ارکان اصلی پیشبرد این سیاست ضدایرانی آمریکا در منطقه باشد. اما با اتفاقات اخیر (در فجیره) روشن شد که در صورت حمایت از تنش علیه ایران، امارات از پیامد‌های این تنش، در امان نخواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: حادثه فجیره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۶۷۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری از محل انفجار گاز در آساوله سنندج | یک نفر مصدوم شد + فیلم

دریافت 4 MB

به گزارش همشهری آنلاین، آزاد طهماسبی، رئیس سازمان آتش‌نشانی شهر سنندج گفت: در پی اعلام حادثه‌ای با عنوان حریق در کارگاه ضایعاتی واقع در شهرک آساوله در کمترین زمان ممکن نیروهای آتش‌نشانی جهت اطفای حریق به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: انفجار گاز LPG یا گاز مایع عامل حریق این مغازه بود که بر اثر این انفجار صاحب مغازه به شدت دچار سوختگی شده بود و خسارت‌های مالی فراوانی به دو باب مغازه و چندین منزل مسکونی وارد شد.

رئیس آتش‌نشانی سنندج گفت: پس از اعزام نیروها به محل حادثه، وضعیت بحرانی‌تر گزارش شد چرا که در مجاورت مغازه حادثه دیده، مغازه‌ای که‌ ‌محل شارژ گازهای پکنیک بود که حریق به آنجا نیز سرایت کرده بود. با ورود سریع نیروهای آتش‌نشانی از بروز حادثه‌ای پرخطر جلوگیری شد.

به گفته طهماسبی نیروهای اعزامی آتش‌نشانی از زمان اولین تماس دریافتی و گزارش حادثه، در مدت زمان ۷ دقیقه در محل حادثه حاضر و در فاصله زمانی ۷ تا ۸ دقیقه‌ای آتش را مهار کردند. محل حادثه نیز پس از کنترل حریق کاملا ایمن‌سازی شد.

طهماسبی اظهار داشت: پس از وقوع آتش‌سوزی و تماس با سامانه ۱۲۳ اکیپ ۵ نفره از نیروهای ایستگاه دو آتش‌نشانی و ایستگاه یک اکیپ برای پشتیبانی به محل اعزام شدند. متاسفانه در این حادثه یک نفر مصدوم و دو مغازه نیز دچار خسارت جدی شدند. انفجار ناشی از این حادثه به دو باب منزل مسکونی در روبروی این کارگاه خسارت جزئی وارد کرده است‌.

وی اضافه کرد: صدای دو انفجار شدید ناشی از این حادثه آتش‌سوزی تمام مردم این روستا را در لحظات اولیه به محل کشاند. نیروهای آتش‌نشانی با حضور به موقع آتش را در کوتاه‌ترین زمان مهار کردند. متاسفانه حریق به یک مغازه گاز پرکنی سرایت کرده بود که آتش این مغازه نیز مهار شد.

رئیس سازمان آتش‌نشانی شهرداری سنندج بیان کرد: تنها مصدوم این حادثه فردی بود که در لحظه نخست و در کارگاه دچار مصدومیت شده که توسط آمبولانس ۱۱۵ به مرکز درمانی منتقل شد. انفجار اولیه همچنین به کرکره‌ها و شیشه مغازه‌های اطراف آسیب وارد کرده است.

کد خبر 846237 منبع: تسنیم برچسب‌ها خبر مهم گاز استان کردستان حوادث ایران

دیگر خبرها

  • انعقاد تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری خارجی ۸ میلیون دلاری در بندر امام خمینی
  • اسرائیل؛ اسم رمز سکوت تاریخی اعراب!
  • انفجار خودرو بمب‌گذاری شده در الرقه سوریه
  • ثبت بالاترین رکورد صادرات فرآورده‌های نفتی در بندر خرمشهر
  • وزیر دفاع اسبق لبنان: اسرائیل عامل انفجار بندر بیروت بود
  • ثبت بالاترین رکورد صادرات فرآورده های نفتی در تاریخ بندر خرمشهر
  • وداع با آخرین شهید انفجار تروریستی کرمان
  • دستبوسی رئیس امارات متحده در یک مراسم رسمی
  • تصاویری از محل انفجار گاز در آساوله سنندج | یک نفر مصدوم شد + فیلم
  • انفجار گاز در آساوله سنندج حادثه آفرید