Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با صدور پیامی، از دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی برای حضور گسترده در مراسم سالگرد عروج ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) و شهیدان قیام ۱۵ خرداد دعوت کرد.

در متن پیام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آمده است:

بسمه تعالی

با حمد و ستایش به محضر باری‌تعالی و درود بر پیامبر خاتم (ص) و اهل بیت کرامش که چراغ راه بشریت‏اند

نهضت انقلاب اسلامی با پیروی از نهضت حسینی و به رهبری حضرت امام خمینی (ره)، با پایمردی، شجاعت، عدالت‌خواهی، ظلم‌ستیزی و صدق گفتار پیر جماران، مردم گرفتار در تاریکی را به سمت روشنایی هدایت کرد و حاصل این حمیت، رهایی ملت از رژیمی دست‌نشانده و آلوده به ظلم و فساد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چهاردهم خرداد روز تجدید میثاق با آرمان‌‏های معمار کبیر انقلاب

چهاردهم خرداد یادآور مجاهدت‏‌های خمینی ‏کبیر و یاران باوفایی است که در مکتب حضرت اباعبدالله حسین (ع) حق‌طلبی و آزادگی آموختند و در راه مبارزه با ظلم و فساد به آن عمل کردند. چهاردهم خرداد روز تجدید میثاق با آرمان‌‏های معمار کبیر انقلاب، نظام جمهوری اسلامی ایران و پاسداری از خون شهیدان است.

بی‌‏تردید در مسیر پیروزی انقلاب اسلامی، قیام ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲، نقطه عطفی در بسط و تعمیق نهضت امام خمینی (ره) با خیزش مردمی داشت و خون شهیدان این واقعه، موجب سیرابی نهال نوپای این انقلاب شد و تجلی این اراده در قامت نظام جمهوری اسلامی ایران نمایان شد.

مردمی بودن، مهم‌ترین عنصر پیروزی نهضت انقلاب اسلامی

مسلماً مهم‌ترین عنصر پیروزی نهضت انقلاب اسلامی که بزرگ‌ترین سرمایه آن به شمار می‏‌آید، مردمی بودن و تکیه بر نقش مردم در تعیین سرنوشت خود است که امام خمینی (ره) با تکیه بر همین پشتوانه و آموزه‌های اسلامی، مقابل رژیم تا دندان مسلح و حمایت شده از سوی قدرت‌های بزرگ ایستادگی کردند و زمینه انحلال آن را فراهم آوردند.

امروز نیز، هدایت داهیانه و حکیمانه حضرت آیت‌الله خامنه‌‏ای (مدظله العالی) موجب تعمیق این پشتوانه مردمی و تداوم راه امام راحل و نظام جمهوری اسلامی ایران شده‏ و ایران اسلامی به عنوان کشوری مستقل، مقتدر و مؤثر شناخته می‌شود، به طوری که آرمان‏‌های نظام اسلامی به پشتوانه حمایت‏‌های مردمی‌اش به عنوان چراغی هدایت‏گر در دل‌های سایر ملت‌‏های آزادی‌خواه جهان نفوذ کرده است.

در شرایط کنونی که برخی ملت‌ها درگیر زیاده‌خواهی قدرت‏‌های بزرگ استکباری و توطئه‌‏های رژیم صهیونیستی شده‌‏اند، ایران اسلامی از امنیت و آرامشی کم‌‏نظیر برخوردار است که به شکرانه این نعمت ارزشمند، ضرورت دارد جامعه دانشگاهی به نقش خود در ادای دین به آرمان‌های انقلاب اسلامی عمل کرده و در دفاع از دستاورد‌های نظام اسلامی، جبران کاستی‏‌ها و تقویت توان علمی و تضمین آینده کشور تلاشی مجدانه و اثربخش داشته باشد، زیرا امام خمینی (ره) منشاء تغییر و تحول در جامعه را جوانان و دانشگاهیان می‏‌دانستند.

در این میان، دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یکی از دستاورد‌های ارزشمند دوران انقلاب اسلامی افتخار دارد که با حمایت حضرت امام خمینی (ره) و هدایت حکیمانه مقام معظم رهبری در مسیر توسعه پایدار کشور، تحقق عدالت آموزشی و رفع نیاز‌ها و چالش‌های جامعه گام برمی‌‏دارد و در تلاش است در مسیر تحقق مطالبات مردمی و آرمان‌های انقلاب اسلامی حضوری اثربخش داشته باشد.

اینجانب ضمن گرامیداشت سالگرد عروج ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) و شهیدان قیام ۱۵ خرداد و عرض تسلیت به محضر رهبر معظم انقلاب، بیت معظم امام راحل و مردم شریف ایران، از اعضای خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی می‏‌خواهم همچون گذشته حضوری گسترده در مراسم سالگرد رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی داشته باشند و با ادای دین به روح پرفتوح معمار کبیر انقلاب، در جهت اعتلای عزت و بالندگی کشور عزیزمان حرکت کنند.

مطمئناً تجدید میثال با آرمان‏‌های امام خمینی (ره) پاسخی قاطع به دشمنان قسم‌خورده این مرز و بوم خواهد بود.

محمدمهدی طهرانچی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار علمی اخبار دانشگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۶۷۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروز ارتش در عرصه های دفاعی- امنیتی به نماد خودکفایی و خودباوری تبدیل شده است

به گزارش قدس آنلاین، متن این پیام به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم

۲۹ فروردین یاد آور حماسه آفرینی ارتش قهرمان و دلاور جمهوری اسلامی ایران است، که با حکمت ،ژرف نگری و درایت بنیان گذار کبیر جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) در یکی از مقاطع حساس تاریخی انقلاب و کشور نامگذاری گردید.
از همان آغاز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، ارتش غیور و مکتبی به عنوان بازویی نیرومند برای دفاع از کیان میهن عزیزمان همراه با مردم سلحشور ایران در بزنگاه های مهم، تاریخ ساز گردید. مبارزه با بحران آفرینی منافقین ،اشرار و ضد انقلاب ، حضور مستمر ، کوبنده و غرور آمیز در دوران هشت سال دفاع مقدس و همچنین تلاش خستگی ناپذیر برای آبادانی کشور پس از دفاع مقدس و امداد و کمک رسانی به مردم آسیب دیده از بلایای طبیعی و دفاع از حدود و ثغور مرزها تنها گوشه ای از فعالیت های مجاهدانه ارتش مقتدر جمهوری اسلامی ایران است که در حقیقت تبلور و مصداق بارز شجره طیبه است.
امروز، ارتش پرتوان و کارآمد ایران با اتکا به فناوری های نوظهور و دستاوردهای بزرگ ،در عرصه های دفاعی- امنیتی تبدیل به نماد خودکفایی و خودباوری گردیده است و سهم بزرگی از قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی در منطقه و جهان مرهون تلاش های بی وقفه و شبانه روزی دلاورمردان ارتش در نیروهای چهارگانه زمینی ، هوایی، دریایی و پدافند هوایی می باشد که با نقش آفرینی های سرنوشت ساز و راهبردی خود تمامیت ارضی کشور را از گزند دشمنان و بدخواهان حفظ نموده اند.
همکاری و مشارکت ارتش با سایر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی به ویژه تعامل مثال زدنی با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منجر به خلق صحنه های بدیع و با شکوهی گشت که نمونه بارز و موفق آن در اجرای کامل و بی نقص عملیات"وعده صادق" محقق گردید.
اینجانب با ادای احترام به ساحت پاک شهیدان گرانقدر ، جانبازان و ایثارگران عزیز انقلاب اسلامی و تقدیر و گرامی داشت مقام ایشان ،روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و حماسه آفرینی های نیروی زمینی را به ارتشیان و آحاد نیروهای مسلح سرافراز و  ملت شریف ، فهیم و بصیر ایران تبریک و تهنیت عرض نموده ، توفیقات بیشتر در روند پیشرفت های نظامی و تقویت بنیه بازدارندگی کشور را در سایه عنایات حضرت امام عصر ارواحنا له الفدا و تحت زعامت داهیانه و فرامین و منویات رهبر معظم انقلاب و فرماندهی معزز کل قوا حضرت امام خامنه ای مد ظله العالی از خداوند بزرگ مسئلت دارم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • تجدید میثاق با آرمان های شهدادر سلماس
  • امام خمینی (ره) روح تازه‌ای به کالبد ارتش دمید
  • فرمانده سپاه خراسان رضوی: ۲۹ فروردین یادآور حماسه آفرینی‌های ارتش است
  • ارتش و سپاه در مقابل دشمنان جانانه ایستاده‌اند
  • ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی گرامی باد
  • تجدید میثاق معاون تربیت بدنى و سلامت وزیر آموزش و پرورش با آرمان هاى شهداء
  • تجدید میثاق فرماندهان ارتش با امام راحل
  • گزارش تصویری | مراسم تجدید میثاق فرماندهان و کارکنان ارتش با آرمان های امام راحل
  • امروز ارتش در عرصه های دفاعی- امنیتی به نماد خودکفایی و خودباوری تبدیل شده است
  • تجدید میثاق کارکنان ارتش با آرمان‌های امام خمینی (ره)